Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Alla hajar det är ny val.

Fälldins delfin minns ni väl.

Nytt valspäck till väljarna - bara att mumsa!

Jag minns fortfarande när Göran Persson slickade i sig smörpuck med Mat-Tina.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

själv sitter jag med cubase 5 😊

Jag med. Ska ha ha ett Cubase 6 liggandes någonstans med, men hittar den inte. Börjar tro att det kanske brann upp det med. 😐 Tänkte ju installera ett Cubase på min knätopp innan den andra branden drabbade mig. 🙁
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nice! Själv har jag halsbränna så allt jag får i mig blir hembränt i dag. 😐

Många skulle ju iofs tycka att det var lyxigt med ett destilleri inbyggt i strupen men jag skulle gärna slippa.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Finns inte så mycket att säga just nu. Det jag tror kommer vara mest avgörande är hur SD:s egna väljare reagerar. Nu har ju SD bevisat att de lägger hela sin tyng på just invandrarfrågan och kunde svika alla löftet om höja A-kassa, bättre pension för de fattigaste pensionärerna, samt satsningar på välfärden. För det var ju denna typ av satsningar som präglade regeringens budget. Jag tror att många väljare insätt att SD inte alls var så intresserade av dessa frågor till att börja med och därför kommer rösta annorlunda vid extravalet. Nu har ju SD sagt att de tänker se extravalet helt och hållet som en indirekt folkomröstning i invandrarfrågan trots att det är ett riksdagsval det handlar om, så många kommer nog att välja annorlunda pga det med.

Själv tycker jag att det är så mycket som händer som egentligen talar för S och MPs politik, trots att det handlar om saker som sker utanför politikernas maktområde. MP får ju som de vill nu när man stänger ner kärnkraftsreaktorer eftersom de inte är lönsamma att ha i drift. Eftersom vi får färre och färre stora industrier och näringar som förbrukar mycket el så kommer nog överskottet av el att öka ett tag till. Så länge vi inte kan tjäna pengar på vår skog och våra gruvor så kommer vi ju inte kunna ha någon större tillväxt i våra största näringar alls. Vilket ju är lite lustigt då så många menar att industrierna kommer gå omkull om man stänger ner kärnkraften. Men nu är ju läget som sagt precis tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje morgon vid sjutiden sedan lång tid tillbaka gör en massa råkor och kajor en flyguppvisning där vi bor i Lund. Mysko.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...