Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det är fuskigt med ett (stage)piano (eller är det ett stagepiano i videoklippet?) som man får ut stråkljud ur tangenterna samtidigt med pianoljudet???

Det var extremt irriterande av någon anledning. Jag kanske är en teknikMOTSTÅNDARE?

Nu räcker med nymodigheter alltså.

Jag vill ha det här pianot, samt hans händer och hjärna.

Edit: Men hur bäddar jag in videon??! 😏

Eller hur! Kräks på piano med pads. Som att hälla chokladsås i kaffet. Hör frikyrkopastorer i bakhuvudet när jag hör det också, och det gör kanske inte saken bättre. Och de gör det i nästan varenda demofilm också, för det är tydligen något som ska imponera på folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det är fuskigt med ett (stage)piano (eller är det ett stagepiano i videoklippet?) som man får ut stråkljud ur tangenterna samtidigt med pianoljudet???

Det var extremt irriterande av någon anledning. Jag kanske är en teknikMOTSTÅNDARE?

Nu räcker med nymodigheter alltså.

Jag vill ha det här pianot, samt hans händer och hjärna.

Edit: Men hur bäddar jag in videon??! 😏

Gammalt trick att ta flera ljud och kombinera ihop dessa. Piano och stråkar kan vara rätt cheezy dock. Inte fusk utan härligt med kombinationer. Basgitarr kombinerat med en moog bas blir ju grymt funky! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammalt trick att ta flera ljud och kombinera ihop dessa. Piano och stråkar kan vara rätt cheezy dock. Inte fusk utan härligt med kombinationer. Basgitarr kombinerat med en moog bas blir ju grymt funky! 🙂

Wah-wah gura och kazoo funkar också

Link to comment
Dela på andra sajter

Fåntratt kan man också spela. Fast det är inte något jag behöver spela... har jag fått höra... 😐

Eller apa. Eller dum. Eller Allan.

Jag har förresten alltid undrat vem den här Allan är och varför man vill spela honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan är i Italien några dagar på ett EU-projekt så jag har haft huset för mig själv sen i förrgår. Jag har tagit tillfället i akt att försöka lära mig Ableton Live och dess hårdvara Push lite mer. Det var inte så svårt som det verkade först. Funkar intuitivt. Riktigt kul.

IDS0016478_1.jpg

Eller apa. Eller dum. Eller Allan.

Jag har förresten alltid undrat vem den här Allan är och varför man vill spela honom.

Alan Alda i M:A:S:H:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...