Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

QI är kul. Fast det är ganska så låg nivå på humorn där egentligen. Har du kollat på svenska QI (intresseklubben) någe? De börjar ju bli fulare i munnen där med nu... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kolla i mitt huve först.. 😑😱😊

Lättare att du kolar det själv. Om du svarar sex, musik och kaffe på nästan alla frågor så är det som det ska... eller i alla fall som det brukar vara... ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

QI är kul. Fast det är ganska så låg nivå på humorn där egentligen. Har du kollat på svenska QI (intresseklubben) någe? De börjar ju bli fulare i munnen där med nu... 😊

Ja svenska Ql är kul! Brukar jag kolla på!

väldigt brittisk humor! tycker det är trevligt ändå. Intresseklubben såg jag ett par avsnitt av men det gillade jag inte 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Robert Gustafsson är rolig för att han är rolig, Björn Gustafsson är rolig för att han är söt. Henrik Schyffert är inte speciellt rolig alls men däremot snygg. Eller är han rolig också? Njäee...han går mest runt och ser aptitlig ut. Men det kan ju inte han rå för.

Jag har varit på ena dotterns dansuppvisning, tränat på gym efter det och nu ska jag låtsasmusicera lite.

Börjar det kännas som Familjeliv härinne så säg till. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Blev faktiskt lite kär i den där Kontrollrumssajten tidigare idag...visste inte att det fanns en svensk sådan sajt. Den verkar lite lik Loopermans låtpostar-del. Men jag måste invänta rätt sinnestämning för att signa in där tror jag för att inte tramsa ihjäl det också.
😕
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det har varit lite tjafs på detta forum mellan olika användare. Tyvärr så har det dragit ner på antalet aktiva medlemmar som vågar skriva här. Ett tag så var var annat inlägg ett inlägga om hur tråkigt det var att så många noobs frågade samma saker om och om igen. Men självklart så blir det ju så på ett forum som är tänkte för både musiker och studio människor. Eftersom det är så breda ämnen och så mycket olika facktermer som man måste känna till för att ens kunna ställa "rätt" frågor.

Många skriver ju t ex ljudisolering när de egentligen menar akustikbehandling. Oftast så förstår de lite mera erfarna att det är akustikbehandling som trådskaparen egentligen menar, under förutsättning att trådskaparen utvecklat sin fråga lite grann, men ofta så har svaret blivit ett kort "Ljudisolering påverkar inte hur det låter rummet" utan att man förklarat vidare vad skillnaden mellan dessa båda begreppen faktiskt är.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Problemet är att låtkritikavdelningen har blivit lite svår att förstå och använda. Och att låtarna inte dyker upp på framsidan längre.

Kontrollrummet är kanon för där är det mer fokus på musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...