Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

🙂

Jaså, det säger du!

Det känns som att jag fått prestationsångest från helvetet sedan jag hittade det här forumet. Finns det något annat forum för de riktiga n00b-nybörjarna?

Kan någon vänligen peka riktningen.

Beror på vad du är ute efter.

99musik.se är ett annat forum, mycket syntar och electronica.

kontrollrummet.com fokus på musiken och rätt lite tekniken.

Bättre att hänga där kunskap finns, då lär man sig på riktigt.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Flashbacks musikforum. Men vad är det för poäng att hänga där? Det är ju de kunniga som är värda att lyssna på.

Sant.

Beror på vad du är ute efter.

99musik.se är ett annat forum, mycket syntar och electronica.

kontrollrummet.com fokus på musiken och rätt lite tekniken.

Bättre att hänga där kunskap finns, då lär man sig på riktigt.

Kontrollrummet.com visste jag inte fanns så den ska jag kolla in men i övrigt - jo, du har väl rätt.

Men det kanske är lite överkurs för mig som enbart gör "musik" med datorn att hänga här där nästan alla verkar vara riktiga musiker i första hand.

Fast å andra sidan...blablablablabla...lite negativ och trött nu, antar jag. Jag kan ju alltid hänga här och beundra er som faktiskt kan saker och gör riktig musik, också. Det kan väl inte vara förbjudet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Skapa en tråd om det i forumet Snigel. Det är kanske dags att fler som du själv hittar hit. Själv känner jag många som börjat med att skapa all sin musik på en dator, för att sedan lära sig ett eller fler instrument. Om man skriver att men behöver hjälp på nybörjarnivå så dyker det ofta upp folk som är villiga att hjälpa till här.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Sant.

Kontrollrummet.com visste jag inte fanns så den ska jag kolla in men i övrigt - jo, du har väl rätt.

Men det kanske är lite överkurs för mig som enbart gör "musik" med datorn att hänga här där nästan alla verkar vara riktiga musiker i första hand.

Fast å andra sidan...blablablablabla...lite negativ och trött nu, antar jag. Jag kan ju alltid hänga här och beundra er som faktiskt kan saker och gör riktig musik, också. Det kan väl inte vara förbjudet. 😛

Ställ en fråga här till en börja med så kanske du vågar fråga på stora forat senare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant.

Kontrollrummet.com visste jag inte fanns så den ska jag kolla in men i övrigt - jo, du har väl rätt.

Men det kanske är lite överkurs för mig som enbart gör "musik" med datorn att hänga här där nästan alla verkar vara riktiga musiker i första hand.

Fast å andra sidan...blablablablabla...lite negativ och trött nu, antar jag. Jag kan ju alltid hänga här och beundra er som faktiskt kan saker och gör riktig musik, också. Det kan väl inte vara förbjudet. 😛

Beror ju alldeles på vad DU vill!

Men är det något du undrar över, ställ frågan på detta forum då. Du kommer att få hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en tråd om det i forumet Snigel. Det är kanske dags att fler som du själv hittar hit. Själv känner jag många som börjat med att skapa all sin musik på en dator, för att sedan lära sig ett eller fler instrument. Om man skriver att men behöver hjälp på nybörjarnivå så dyker det ofta upp folk som är villiga att hjälpa till här.

Det kanske blir en tråd senare...men när det kommer till instrument så kan jag ju faktiskt spela behjälpligt på pianot och därmed keybords, om det nu skulle vara så.

Fast drömmen är så klart att få råd med att ta pianolektioner och bli riktigt duktig på det och att införskaffa ett piano. Det första stupar på ekonomin och det andra stupar på...samma sak, det finns ju begagnade pianos att köpa för inga pengar alls men att sedan frakta hem densamma var visst helt omöjligt. Varför finns det inga lättviktspianos? Eller vad är det som väger? Det måste ju vara själva trästommen.

Men jag smygövar lite på pianot vi har på jobbet. Alltid något.

Datorn kan också vara ett instrument.

Det är den!!

Ställ en fråga här till en börja med så kanske du vågar fråga på stora forat senare. 🙂

Check! 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske blir en tråd senare...men när det kommer till instrument så kan jag ju faktiskt spela behjälpligt på pianot och därmed keybords, om det nu skulle vara så.

Fast drömmen är så klart att få råd med att ta pianolektioner och bli riktigt duktig på det och att införskaffa ett piano. Det första stupar på ekonomin och det andra stupar på...samma sak, det finns ju begagnade pianos att köpa för inga pengar alls men att sedan frakta hem densamma var visst helt omöjligt. Varför finns det inga lättviktspianos? Eller vad är det som väger? Det måste ju vara själva trästommen.

Men jag smygövar lite på pianot vi har på jobbet. Alltid något.

Det är den!!

Check! 🙂

Du får skaffa ett stagepiano du också, ett begagnat Casio i Privia-serien kanske? Går säkert hitta för ett par tusen.

Annars är sådana här forum ett bra sätt att hitta folk som kan hjälpa till med transport, hjälpte en forummedlem få hem ett piano för några år sedan. Fast det är å andra sidan kanske inget man öppnar med. "Tja, jag är ny här. Jo, by the way, är det nån som vill hjälpa mig flytta ett piano?

"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...