Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jag bytte till Ernie Ball-strängar, som dessutom var lite tjockare. Jag är väldigt splittrad vad jag tycker om dom.

- Tjockare, fylligare ljud.

- Kanske något för klingande i dom högre registren men det tror jag beror på att dom var helt nya

- Betydligt mer svårspelade, men det borde jag kunna vänja mig med. Dock var legato-spel sjukt svårt att få till bra

- Jag var tvungen att göra några rätt stora justeringar för att gitarren skulle gilla strängarna, bland annat skruva åt fjädern bakom stallet. Och intoneringen behöver göras om av en expert för jag fick inte till det ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte till Ernie Ball-strängar, som dessutom var lite tjockare. Jag är väldigt splittrad vad jag tycker om dom.

- Tjockare, fylligare ljud.

- Kanske något för klingande i dom högre registren men det tror jag beror på att dom var helt nya

- Betydligt mer svårspelade, men det borde jag kunna vänja mig med. Dock var legato-spel sjukt svårt att få till bra

- Jag var tvungen att göra några rätt stora justeringar för att gitarren skulle gilla strängarna, bland annat skruva åt fjädern bakom stallet. Och intoneringen behöver göras om av en expert för jag fick inte till det ordentligt.

De första åren jag lirade gitarr körde jag bara earnie ball 10or. Bytte till slut för att strängarna gick av inom en vecka 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skruvat slej! Knark för själen.

---

Hemkommen. Helg.

Funderar på om jag ska ta en GT eller en virre.

Får bli en fulvirre tills isen fryst.

Finingen får vänta till bättre dagar.

Sen ska jag lyssna tiger lou och längta tills hela skivan släpps och ännu hellre tills de spelar i närheten. Det var bra länge sedan sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundation netDAW utvecklas. Nu kan man direkt lägga ut sina låtar därifrån på Spotify m.fl. streamingsajter. Fett! Kostar 180 spänn om året. Soundation är svenskt. powerFX heter firman. Man kan spela in direkt på nätet och man kan ladda upp filer och samples. Och man kan samarbeta med andra.

The future is here! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra å bra. Har några länkar ute här, soundcloud youtube fejjan Myspace dropbox så att. Mest lyssningar har jag på en instrumental låt på Myspace. Två låtar på Spotify å iTunes. Sök JaMa där! Rock n roll music och i have thought heter låtarna. ☺️

Hittade I have thought - intensiv - bra text!

PT på det!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...