Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Ska till New York i november. Vilket jävla projekt att välja/hitta hotell.

Börja med att kolla på hotell i New York, kanske? 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till New York i november. Vilket jävla projekt att välja/hitta hotell.

Hotel Edison ligger precis vid Times Square. Grym utgångspunkt i mitten av Manhattan, och priset är också schysst jämfört med hotellen i området/Broadway.
Link to comment
Dela på andra sajter

Blodtrycksmätning en gång i timmen idag via bärbar blodtrycksmätare. Har lite för högt tryck - man vill kolla det går ner under natten. Annars starkare medusin. Mätaren surrar till en gång i timmen och klämmer till vänsterarmen... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

det är aldrig för sent att börja lyfta skrot, algo! så kan du kanske skära ned på medicinen istället ☺️

Haha, det gör jag. Jag gymmar två ggr i veckan på Gerdahallen i Lund, för att stärka muskler och kondition, har egen pt. Jag är vegetarian, cyklar mycket, har slutat med kaffe. Jag gör allt rätt ändå blir det fel. Ärftligt? Ja, morsan käkar piller för blodtrycket.. Hon är nittio. Så jag antar jag har någon dold sjukdom som väntar på att upptäckas, som förklaring. 🙁

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Kokhet om skallen och fryser som ett svin... Visst är det tecken på att man vunnit jackpot på lotto, eller hur var det där nu?

😏

Grattis, låter som en höjdarvinst. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, det gör jag. Jag gymmar två ggr i veckan på Gerdahallen i Lund, för att stärka muskler och kondition, har egen pt. Jag är vegetarian, cyklar mycket, har slutat med kaffe. Jag gör allt rätt ändå blir det fel. Ärftligt? Ja, morsan käkar piller för blodtrycket.. Hon är nittio. Så jag antar jag har någon dold sjukdom som väntar på att upptäckas, som förklaring. 🙁

Det är bra att du lever hälsosamt iaf 🙂 om inte annat kommer det troligtvis ge dig flera år extra. Har du något förhöjt eller ganska mycket förhöjt blodtryck?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något mysko med mitt blodtryck. Det blev högre när jag slutade med kaffe, högre när jag började gymma.

I morse kollade jag en mätning när jag stigit upp och då var det helt galet högt, både det övre och det nedre värdet. Blodtrycksmanschetten gjorde ont som fan och den surrade igång en gång i timmen även under natten så jag blev väckt en gång var sextionde minut.

Jag välte med cykeln också igår och precis efter surrade mätaren igång. Vår katt var så sjuk så vi var tvungna att ta farväl av henne hos veterinären. Hon blev 17 år, blind (grå och grön starr), njursvikt, giftstruma... Nu finns hon i en annan värld, om en sådan finns. Så det var inte direkt en vanlig dag igår, inte den bästa att mäta blodtrycket. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

styrketräning höjer blodtrycket på kort sikt, men sänker det på lång sikt vilket avlastar hjärtat. kan tänka mig att sluta med kaffe också innebär högre blodtryck på kort sikt. man kan väl sänka blodtrycket en del med dagens mediciner också, så att det hamnar på en mer hälosam nivå. beklagar er förlust med katten 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tråkigt att höra Algot. Särskilt med katten.

Det låter ju som att katten haft det bra under dessa 17 år och det är ju alltid det viktigaste med/för husdjur. Men det är aldrig kul när det slutgiltiga avskedet kommer. 🙁

Ska skämma bort mina hundar lite extra till din katts ära idag. Så du gjorde dem en god gärning genom att dela med dig av sorgen. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...