Fidden Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 En mor som skall "älska lika mycket" och lyckas alldeles utmärkt? xD Din mamma?
k9 (oregistrerad) Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Min mamma var lite rolig hos polisen idag tycker jag. Jag skulle beställa legimitation och farsan ett pass. Så hon skulle styrka att jag var jag och farsan är farsan. När polisen frågad på vilket sätt vi är släkt så pekade hon på mig och sa att jag var hennes sån. Sedan pekade hon på farsan och sa att det var hennes husse.. 😄
Pico Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 (redigerat) Din mamma? Eller va fan, dubbel-snap, tror jag lyckades dissa mig själv en gång alldeles i onödan. Redigerat 23 september 2014 av Pico
k9 (oregistrerad) Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Kul att vi har Nazister bland våra folkvalda i Ludvika nu. Militanta Nazister till och med. http://www.interasistmen.se/granskning/valdsbejakande-nazist-fran-smr-valjs-med-stor-sannolikhet-pa-sd-mandat/
Fidden Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Kul att vi har Nazister bland våra folkvalda i Ludvika nu. Militanta Nazister till och med. http://www.interasis...t-pa-sd-mandat/ Jomenvisst...
Overkill Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Vince vaughn och colin farrell i säsong två av true detective. Wtf.
Pico Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Vince vaughn och colin farrell i säsong två av true detective. Wtf. And you were like "AMMAGAAWD, can they do this?" and I was like "yeah" and you got like all pissed and were like "No fucking way" and I was like "..." and you were like "k".
k9 (oregistrerad) Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Skumt! Jag får prestationsångest varje gång jag försöker spela in något just nu... 🙁 :( 🙁 Så inget blir bra alls.. 😠 :angry:
k9 (oregistrerad) Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Har inge kaka! 😠 :angry: 😠🙁 :( 😱 Men ett par koppar kärlek har jag! 🥰 :wub: 🥰 :wub:
Micke H Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 More like Pelle Svarslös, am I right? Huh? Huh? *nudge nudge, wink wink* You know what I'm sayin'?
Overkill Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 And you were like "AMMAGAAWD, can they do this?" and I was like "yeah" and you got like all pissed and were like "No fucking way" and I was like "..." and you were like "k".
Algotezza Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 (redigerat) Spelade mungiga på middagen igår kväll för folket från Europa. Kul. Första spelningen ute sen jag var med i Röda kapellet på 70-talet. Fast då var det trombon. Ungrarna berättade att mungiga heter doromb på ungerska. Onomatopoetiskt ord. Hade en lång dikt i tre delar i Sydsvenskan, en triptyk, idag på Veckans Vers. Trisslott kommer nästa vecka som arvode. PayDay liksom. Redigerat 24 september 2014 av Algotezza
k9 (oregistrerad) Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 jaha Då var man nyvaken strax innan åtta på kvällen nu igen... 😏
Algotezza Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 (redigerat) Här är dikten från Sydsvenskan - jag tycker om att skriva realistiska dikter som grundar sig på faktiska upplevelser och som ändå har ett slags andligt innehåll - för andligheten finns i vardagen - egentligen bara där. Triptyk från skolans värld En konferensman (sonett) Minne från läsårets sista dag i juni Här sitter vi på tidens smala näs och har ett gängse ämneslärarmöte, där hjärnorna frotteras, stötes, blötes. Ifrån ett fönster strömmar doft av gräs. Nu är väl dags att sätta lite fräs, så vi kan vila ut i sommar'ns sköte. Vad är den stora frågan, mötesnöten? Jag nickar till - en trötthetens fadäs. Ett läromedel - nytt - som presenteras, är tänkt att vara fräscht och intressant. Visst är det fint att möten varieras. Jag sitter själv och kvider på min kant. Nu hoppas jag att kulmen snart passerats, ty jag vill vara någonannanstans. Personalkonferens Frustration och nostalgi Så är det dags för personalkonferens och den förra minns jag så väl. Då satt jag och tänkte framåt mot denna med sommarens dagar emellan. Jag log för mig själv och kände mig nöjd. Telepatisk kontakt med mig själv över tiden är alltså möjlig såvitt jag förstår. Nu är sommaren gången,förvandlad till minnen. Med vemod begrundar jag stunder som var. Den blommande rapsen som glimmade gul i början av juni, dess magiska färg och arom. Jag minns också resan till staden i söder, dess konst, dess gator och alla kaféer. Det var göken som gol ifrån dungen och ur buskarnas djup ljöd näktergalssång. Nu är båda borta se'n länge och lärkorna slutade drilla när säden var mogen och skördad. Det var våra stunder i stillhet vid havet med solsken och dofter av sälta och sand. Konferensen mal på och allt är som vanligt. Man talar om viktiga ting som jag glömt, ty jag skriver en dikt för att hugsvala mig. Och jag vet att från nuet kan jag alls inte fly. En dag är mitt arbetsliv också förflutet, och en dag är allt slut, det liv som var mitt. Då tar jag semester från livet på jorden och njuter en sommar på högre nivå, och där har jag gärna möten i glädje med alla dem som gått före. Innan här och nu blir där och då Ögonblickets tyngd och lätthet Röster från klassrummet bredvid genom den tunna väggen Jag hör dem nu när min grupp nyss lämnat sal L11 för helgens frihet Bara minnet av glada avskedshälsningar dröjer kvar Dammet lägger sig Lätt huvudvärk - trött hungrig Dröjer kvar - kollar nätet av ren slentrian - lite förstrött Skriver en dikt - denna - här och nu --- Suss gott när det är dax för snarkofagen! 😑 Redigerat 24 september 2014 av Algotezza
Recommended Posts