Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Mona Sahlin ville ju inte heller ha med V när hon försökte fälla alliansen, men lät sig övertalas tillslut.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag vet inte om det är smart, men många av de stora pojkarna jag känner byter banker just nu. De förbereder sig på fina tider nu om det blir ett börsras och ras på fastighetspriserna.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tror du han får med dom?

Jo det tror jag att han kan. Det vore ju inte första gången som de sitter med i en S styrd regering rent historiskt.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Att en röst på C eller FP skulle stödja S skulle väl vara dödsstöten för både FP och C?

Valet är ju redan avklarat och det nya ekonomiska läget, och de avhoppade partipamparna, ritar ju om spelplanen helt. Tror att man från S:s sida räknat iskallt med att det skulle bli såhär.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Problemet är ju att om det blir en kris så måste man vidta åtgärder fort som tusan så då hinner man inte vänta på ett nytt val, utan måste enas om en budget. Det läget har vi redan lite nu när det är så osäkert med. Skulle folk bli oroliga för en finanskris som Alliansen med stöd av SD har orsaktat så är det inte svårt gissa hur ett omval skulle sluta heller. Därför så skulle nog FP och C välja att gå med på S och MP:s förslag för att slippa stå med lång näsa.

Men nu ar det ju bara spekulationer som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag undrar hur många röster SD får i ett extra val? Kan de öka igen?

Tror att det skulle bli tvärtom. Många som inte röstade, missnöjes röstade eller som röstade blankt skulle nog tänka om här. Bara det skulle ju leda till att det blev fler röster att dela procenten på. Många SD väljare upplever just nu att de 13% inte är värda något när de ändå inte får var med och leka. 87% av rösterna var ju inte på dem, vilket de nu förstår.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror SDarna är ganska envisa.

FP+C+S+MP hade varit spännande. Vet dock inte hur förtjust jag är i tanken. Skulle de fortsätta gå till val tillsammans hade vi nog suttit fast vid deras linje ett bra tag nu. M&KD hade inte lyckats göra mycket högerut och V hade inte lyckats göra mycket vänsterut, och SD hade som vanligt inte fått genom sin fråga. Stefan Löfven kanske är ett strategiskt geni, trots allt.

Hur högt var valdeltagandet?

strax under 90% om jag inte minns fel

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Synd på V. Gillar dom.

Jag med. Men jag tror att de skulle få igenom mycket ändå som ett vänsterspöke till S. Frågan är om de inte skulle tjäna mer på att vara vågmästare än att ha någon liten ministerpost i en regering?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tror att FI skulle komma med i ett omval faktiskt, så det vore lite intressant att se hur de skulle utvecklas i ett så skarpt läge. Skulle de kunna locka till sig tunga politiska namn så kanske de kunde få ordning på sin naiva men trevliga politik. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Dribblern (oregistrerad)

Blev tillfrågad på det lokala torget idag om jag ville engagera mig i frågan om ortens bibliotek. Funderar faktiskt på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...