Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Nä men va i helvete...

Blir svårt att dölja sanningen om hur Alliansens politik slagit ut när de inte längre sitter vid makten, så nu lämnar råttorna skeppet. 😐
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fast jag vet inte, jag hade nog hellre haft en alliansregering i majoritet än en rödgrön regering utan möjlighet att göra något.

förstår fortfarande inte hur det är tänkt att S/MP/V ska kunna regera när alliansen + SD har majoritet...

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hur skulle alliansen kunna styra utan SD då? De rödgröna är ju större än alliansen så om ingen av dem vill samarbeta med SD så är ju de rödgröna den starkare sidan här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle alliansen kunna styra utan SD då? De rödgröna är ju större än alliansen så om ingen av dem vill samarbeta med SD så är ju de rödgröna den starkare sidan här.

Det kan dom inte. Men de rödgröna kan omöjligt vinna voteringar dom heller, om de inte lyckas spräcka alliansen och förhandla över blockgränserna.

mitt inlägg var högst hypotetiskt, då alliansen inte har majoritet.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Eftersom det största allianspartiet nu tappat sina två största namn så är ju hela alliansen i sig äventyrad. För Borg och Reinfeldt var ju de som hade mest makt i alliansfrågorna. Så det är ju ett svårt läge när dessa toppnamn blir "lame ducks" i riksdagen. Hur sugna tror ni att alliansens anda partier är att göra avtal med personer som snart lämnar de politiska rummen? Ingen vet ju vilken riktning moderaterna kommer att ta med en ny partiledare. Alla tror nog att Nya Moderaterna fallit samman och blir Moderaterna igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag gjorde en beräkning på antal jobb som skapats under alliansens tid vid makten som fick stor spridning ibland alliansens gräsrötter, så jag visste att många moderater skulle rösta på SD för att få bort Reinfeldt och Borg, och därmed ödelägga de Nya moderaterna. Men jag kunde inte drömma om att så många skulle rösta så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en beräkning på antal jobb som skapats under alliansens tid vid makten som fick stor spridning ibland alliansens gräsrötter, så jag visste att många moderater skulle rösta på SD för att få bort Reinfeldt och Borg, och därmed ödelägga de Nya moderaterna. Men jag kunde inte drömma om att så många skulle rösta så.

Jaha, hur många procentenheter tror du att du orsakat SD? 😕😆

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jaha, hur många procentenheter tror du att du orsakat SD? 😕😆

Haha! Jo det var slarvigt formulerat av mig. Det var ju inte min beräkning som gjorde att de röstade så. Men eftersom även min beräkning stämde, med den bild som de själva redan hade, så drogs jag med i den debatten och fick därmed höra hur de tänkte. När det sedan kom ytterligare ett negativt besked på inflationen så var det spiken i kistan för de Nya Moderaterna.

Vår ekonomi är så ansträng att alliansens budget skulle vara tvungen att göras om ändå. Deras prognoser har ju varit så felaktiga att de fått skriva ner den tre gånger efter att ha fört igenom den, bara i år.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Dribblern (oregistrerad)

Härligt, då kanske man kan få en till såndär go croissant som kommunal bjöd på i valfläsk.

Kul sa jag. Inte gott. Tänk dej, en valrörelse till.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Och folkpartiet? Annars får de ju ändå ingen majoritet utan V

Skulle C lämna alliansen så krokar nog FP på. Men vad är det som säger att V inte får vara med?
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...