Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Nej jag har inte mätt, men jag hör syrsor.

Jag hör oxå syrsorna, men lite svagare än förr tror jag. Skulle jag komma ut på backen direkt efter en spelning skulle jag ganska säkert inte höra dem alls.

Vet inte vilken frekvens dom har.

Det är bra. Tror syrsor ligger strax över 10kHz.

Hörseln ska närma sig sin gräns vid 10kHz när man närmar sig 60. 😱

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra. Tror syrsor ligger strax över 10kHz.

Hörseln ska närma sig sin gräns vid 10kHz när man närmar sig 60. 😱

Jag tror inte min hörsel har blivit så mycket sämre med åren, men vem vet. Det kanske finns nån test på nätet, men jag har ju inget ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där thomann-missljudet som ingen annan fick?

nä inte det. det var ju helt och hållet på min datorer. det här var en låt som någon la upp, slej kanske? det var något som blivit knas i konverteringen har jag för mig. hursomhelst kollade vederbörande själv upp det och hittade det också. detta var nog ett par år sen dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä inte det. det var ju helt och hållet på min datorer. det här var en låt som någon la upp, slej kanske? det var något som blivit knas i konverteringen har jag för mig. hursomhelst kollade vederbörande själv upp det och hittade det också. detta var nog ett par år sen dock.

Inget minne av något sådant alls 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Är klat hest idag 😄

Bra dag på jobbet, har länge försökt övertyga utvecklingsteamet om en teknisk lösning som de inte trott på, så idag jag gick ner i verkstaden och improviserade ihop en prototyp, som jag byggde på en timma typ, och som fungerade skitbra, och när jag visade sade dom: -"Hmm, mja, jo, ser faktiskt väldigt schysst ut, och funkar riktigt bra, blir ett koncept vi kör vidare på".

Right back at ya Mothafockers! xD

Gäller att stå på sig ibland, gå på magkänsla, trots att de har flera decenniers erfarenhet och en själv knappt ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är klat hest idag 😄

Bra dag på jobbet, har länge försökt övertyga utvecklingsteamet om en teknisk lösning som de inte trott på, så idag jag gick ner i verkstaden och improviserade ihop en prototyp, som jag byggde på en timma typ, och som fungerade skitbra, och när jag visade sade dom: -"Hmm, mja, jo, ser faktiskt väldigt schysst ut, och funkar riktigt bra, blir ett koncept vi kör vidare på".

Right back at ya Mothafockers! xD

Gäller att stå på sig ibland, gå på magkänsla, trots att de har flera decenniers erfarenhet och en själv knappt ett år.

keep-calm-and-show-them-who-s-boss-1.png

Åt glad häst idag 😄

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ableton live ser konstigt ut.

Det är egentligen ett slags multisequencer. Lätt göra loopbaserad musik på den. Olika slags electronica. Funkar bra till det när man fattat hur man ska använda den.

När jag nu vet hur den funkar är det lätt att höra vilka electronica-låtar som gjorts med den som verktyg.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen ett slags multisequencer. Lätt göra loopbaserad musik på den. Olika slags electronica. Funkar bra till det när man fattat hur man ska använda den.

När jag nu vet hur den funkar är det lätt att höra vilka electronica-låtar som gjorts med den som verktyg.

Hur hör du det? Laddade hem en demo men begrep inte mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du hålla på och skriva i andra trådar om hur det är att bo i lägenhet när du bor i villa?

jag huserar lite här och var. här i lägenheten bor det ingen under mig så här kan jag låta som attan. här har jag bara ackegura. när jag går nuts på nätterna lite väl mycket får jag fyra hårda dunkar i golvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hör du det? Laddade hem en demo men begrep inte mycket.

Loopar som kommer och går. Man behöver inte själv parera så de kommer i takt med varandra. Programmet gör att de aldrig kommer ur takt. Antar att mycket house bygger på ableton. Man kan alltså både använda den live - den heter ju så - och bygga låtar i vanlig ordning. Den är ett instrument och en DAW.

Link to comment
Dela på andra sajter

Loopar som kommer och går. Man behöver inte själv parera så de kommer i takt med varandra. Programmet gör att de aldrig kommer ur takt. Antar att mycket house bygger på ableton. Man kan alltså både använda den live - den heter ju så - och bygga låtar i vanlig ordning. Den är ett instrument och en DAW.

Ableton live är så otroligt flummigt och rörigt! 🙂 Samma med FL. Förstår inte hur så många kan förstå sig på det. Finns ingen logik någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...