Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Nej jag har inte mätt, men jag hör syrsor.

Jag hör oxå syrsorna, men lite svagare än förr tror jag. Skulle jag komma ut på backen direkt efter en spelning skulle jag ganska säkert inte höra dem alls.

Vet inte vilken frekvens dom har.

Det är bra. Tror syrsor ligger strax över 10kHz.

Hörseln ska närma sig sin gräns vid 10kHz när man närmar sig 60. 😱

Redigerat av Naymari
Postat

Det är bra. Tror syrsor ligger strax över 10kHz.

Hörseln ska närma sig sin gräns vid 10kHz när man närmar sig 60. 😱

Jag tror inte min hörsel har blivit så mycket sämre med åren, men vem vet. Det kanske finns nån test på nätet, men jag har ju inget ljud.

Postat

Minns allt när någon la upp en låt här med ett tjut runt 14khz som typ bara jag hörde. Behövde köra spektrumanalysator och lägga upp bild för att folk skulle tro mig

drloop (oregistrerad)
Postat

Vilket fabrikat på gura är det du väntar på?

Postat

För övrigt börjar jag bli skeptisk till att jag kommer få min gitarr. Slöa 4sound alltså. Till nyår sa de, om inte innan.

Det är lika bra. Det slutar bara med att grannarna skäller på dej.

Postat

Minns allt när någon la upp en låt här med ett tjut runt 14khz som typ bara jag hörde. Behövde köra spektrumanalysator och lägga upp bild för att folk skulle tro mig

Den där thomann-missljudet som ingen annan fick?

Postat

Den där thomann-missljudet som ingen annan fick?

nä inte det. det var ju helt och hållet på min datorer. det här var en låt som någon la upp, slej kanske? det var något som blivit knas i konverteringen har jag för mig. hursomhelst kollade vederbörande själv upp det och hittade det också. detta var nog ett par år sen dock.

Postat

våra grannar klagar mest på att vi har en myrstack på tomten. gubben tror att de kommer äta upp hans husvagn.

Hur kan du hålla på och skriva i andra trådar om hur det är att bo i lägenhet när du bor i villa?

Postat

nä inte det. det var ju helt och hållet på min datorer. det här var en låt som någon la upp, slej kanske? det var något som blivit knas i konverteringen har jag för mig. hursomhelst kollade vederbörande själv upp det och hittade det också. detta var nog ett par år sen dock.

Inget minne av något sådant alls 😑

Postat

Är klat hest idag 😄

Bra dag på jobbet, har länge försökt övertyga utvecklingsteamet om en teknisk lösning som de inte trott på, så idag jag gick ner i verkstaden och improviserade ihop en prototyp, som jag byggde på en timma typ, och som fungerade skitbra, och när jag visade sade dom: -"Hmm, mja, jo, ser faktiskt väldigt schysst ut, och funkar riktigt bra, blir ett koncept vi kör vidare på".

Right back at ya Mothafockers! xD

Gäller att stå på sig ibland, gå på magkänsla, trots att de har flera decenniers erfarenhet och en själv knappt ett år.

drloop (oregistrerad)
Postat

Gött memph!

Postat

Är klat hest idag 😄

Bra dag på jobbet, har länge försökt övertyga utvecklingsteamet om en teknisk lösning som de inte trott på, så idag jag gick ner i verkstaden och improviserade ihop en prototyp, som jag byggde på en timma typ, och som fungerade skitbra, och när jag visade sade dom: -"Hmm, mja, jo, ser faktiskt väldigt schysst ut, och funkar riktigt bra, blir ett koncept vi kör vidare på".

Right back at ya Mothafockers! xD

Gäller att stå på sig ibland, gå på magkänsla, trots att de har flera decenniers erfarenhet och en själv knappt ett år.

keep-calm-and-show-them-who-s-boss-1.png

Åt glad häst idag 😄

😱

Postat (redigerat)
🙂 Håller på att installera ableton live 9 suite på min nya pc Redigerat av Algotezza
Postat (redigerat)

Tycker ableton live ser konstigt ut.

Det är egentligen ett slags multisequencer. Lätt göra loopbaserad musik på den. Olika slags electronica. Funkar bra till det när man fattat hur man ska använda den.

När jag nu vet hur den funkar är det lätt att höra vilka electronica-låtar som gjorts med den som verktyg.

Redigerat av Algotezza
Postat

Det är egentligen ett slags multisequencer. Lätt göra loopbaserad musik på den. Olika slags electronica. Funkar bra till det när man fattat hur man ska använda den.

När jag nu vet hur den funkar är det lätt att höra vilka electronica-låtar som gjorts med den som verktyg.

Hur hör du det? Laddade hem en demo men begrep inte mycket.

Postat

Hur kan du hålla på och skriva i andra trådar om hur det är att bo i lägenhet när du bor i villa?

jag huserar lite här och var. här i lägenheten bor det ingen under mig så här kan jag låta som attan. här har jag bara ackegura. när jag går nuts på nätterna lite väl mycket får jag fyra hårda dunkar i golvet.

Postat

Hur hör du det? Laddade hem en demo men begrep inte mycket.

Loopar som kommer och går. Man behöver inte själv parera så de kommer i takt med varandra. Programmet gör att de aldrig kommer ur takt. Antar att mycket house bygger på ableton. Man kan alltså både använda den live - den heter ju så - och bygga låtar i vanlig ordning. Den är ett instrument och en DAW.

Postat

jag huserar lite här och var. här i lägenheten bor det ingen under mig så här kan jag låta som attan. här har jag bara ackegura. när jag går nuts på nätterna lite väl mycket får jag fyra hårda dunkar i golvet.

Skumt.

Postat

Loopar som kommer och går. Man behöver inte själv parera så de kommer i takt med varandra. Programmet gör att de aldrig kommer ur takt. Antar att mycket house bygger på ableton. Man kan alltså både använda den live - den heter ju så - och bygga låtar i vanlig ordning. Den är ett instrument och en DAW.

Ableton live är så otroligt flummigt och rörigt! 🙂 Samma med FL. Förstår inte hur så många kan förstå sig på det. Finns ingen logik någonstans.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.