Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Börjar närma mig nåt slags resultat... Ska väl fixa till den där otajta felspelargitarren till höger... och sången, men annars?

Refrängen kändes nästan lite motown, så jag fick byta trumset till ett som hette nåt med det.

Det är nåt som inte låter bra, men jag kan inte sätta fingret på det.

http://www.crumble-zone.com/mp3/Repellion_slask1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar närma mig nåt slags resultat... Ska väl fixa till den där otajta felspelargitarren till höger... och sången, men annars?

Refrängen kändes nästan lite motown, så jag fick byta trumset till ett som hette nåt med det.

Det är nåt som inte låter bra, men jag kan inte sätta fingret på det.

http://www.crumble-zone.com/mp3/Repellion_slask1.mp3

Jag tycker att det är en bra låt och att många instrument funkar bra ihop. Sen tycker jag att den där "mandolingitarren" är väldigt bra när den kommer in, men att du tar den lite för långt. Sen är det något med ljudet som jag tycker låter låter lite vasst, men det är svårt att säga vad det är. Cymbalerna kanske. På det stora hela är det väldigt bra. Lyssnar i mina nya lurar som jag inte är bekant med än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar närma mig nåt slags resultat... Ska väl fixa till den där otajta felspelargitarren till höger... och sången, men annars?

Refrängen kändes nästan lite motown, så jag fick byta trumset till ett som hette nåt med det.

Det är nåt som inte låter bra, men jag kan inte sätta fingret på det.

http://www.crumble-zone.com/mp3/Repellion_slask1.mp3

trummorna ska vara laidback, främst hi-haten tycker jag hetsar lite mycket! och så är det för in your face/poppigt sound över dem, tycker inte det fungerar med det väldigt aktiva spelet.

men det är ju bara min åsikt ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Börjar närma mig nåt slags resultat... Ska väl fixa till den där otajta felspelargitarren till höger... och sången, men annars?

Refrängen kändes nästan lite motown, så jag fick byta trumset till ett som hette nåt med det.

Det är nåt som inte låter bra, men jag kan inte sätta fingret på det.

http://www.crumble-zone.com/mp3/Repellion_slask1.mp3

Mycket trevligt på alla sätt och vis.

Tycker att du har lite för många instrument som slåss om samma utrymme. Både i EQ och i panoreringarna. Tror att du kan få en snyggare bild om du sänker ljudet lite mer på de instrumenten som är panorerade höger/väster redan. Efter som de är panorerade så borde de ändå höras bra i mixen. Just nu så ligger de och tävlar om uppmärksamheten och tar bort fokus från melodi och text en aning. Det gör lite så att mixen inte blir så djup och bred som den kunde varit.

Låter lite som att alla juden är mycket välljudande varför sig men att de krockar lite när de förs ihop. Det blir lite för många instrument som driver låten och för få som bär den, om du förstår vad jag menar?

Fast det låter inte alls jätte dåligt på något sätt. Men det vore ju kul om du fick till det ännu bättre. Så ge den en vända till i mixen, det är den värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basisten i mitt band, som med all säkerhet är före detta basist snart, röstar på SD, klagar på att invandrare som kommer hit bara förstör, och länkar ofta till videoklipp av den här snubben:

Jag har försökt ta diskussioner med honom, icke anklagande och lugnt och sansat. Men, han är fan rätt korkad och har svårt att förändra sin uppfattning om hur saker och ting är, vilket denna diskussion visar:

fb-konversation_zpsa1295f89.jpg

(Jag skrev kommentar nummer två.)

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Bra k9! 🥰

Hehe! Tack! Något vettigt måste man ha att göra om dagarna/nätterna med. Fast jag blev tvungen att ta bort mitt efternamn på FB då jag blev lite hotad. Det verkar som att många av dem jag fick att rösta på andra partier än just SD också fått några av sina vänner att tänka om där.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, den har ju cirkulerat. Det som faschinerar mig med SD-väljare är hur dom verkar totalt immuna mot alla bevis på hur inkompetenta politiker dom är. I min värld borde järnrörsskandalen ha räckt för att dom skulle tappa i stort sett alla väljare, men tydligen inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...