Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Missade jimmie åkesson på torget. Det var tydligen mer poliser än åhörare. En lokal ssu:are blev bortförd.

Får korrigera mig själv. Den som blev bortförd var den lokale miljöpartisten, en gammal kollega till mig fö. Jag hade lektioner i IV tillsammans med en dam och när hon var sjuk skulle den här mannen hoppa in. Han var alltså lärare och jag var "resurs"

Efter ett tag var stämning på nollpunkten, och han blev hotad från flera håll men var för borta för att förstå det. Det slutade med att jag sa till alla att försvinna, låste rummet, sa till kollegan att allting hade spårat ur och gick till rektorn och talade om att jag hellre stannade hemma än hamnade i samma situation igen.

Resultatet av detta blev att man insåg att det inte var bra att ha alla de de mest problematiska eleverna i en grupp, samt att kollegan inte kom i närheten av IV igen. Efter ett par månade avgick han med ett rejält avgångsvederlag.

Denne miljöpartist blev också rikskänd när det cirkulerade en video med honom sjungande en sång om en negerby. Han sjöng riktigt bra, men sången ansågs inte som pk.. Distriktsordföranden krävde att han skulle be om ursäkt men han vägrade. På den vägen är det.

PS: Han sägs ha försatts på fri fot måendes ungefär som vanligt.

Redigerat av SadamJRIII
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

G´morrn! Efter att haft en dag som allt gick fel i går så har jag sovit bort hela denna dag, tydligen.

Vaknade tidigt, gick ut med hundarna, la mig på soffan och somnade. Vakande vi ett, gick ut med hundarna, käkade, startade tvättmaskinen, och somnade på sängen när jag gosade med hundarna. Vaknade nyss, var ute med hundarna, ska nog käka något igen, innan jag tar en tupplur så att jag orka sova lite mera aktivt i natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

photoshoppat, kopplet svävar ju i luften 😑

*observant*

Kan det inte vara ett wifi till analogt-koppelinterface som han använder då? ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

G´morrn! Efter att haft en dag som allt gick fel i går så har jag sovit bort hela denna dag, tydligen.

Vaknade tidigt, gick ut med hundarna, la mig på soffan och somnade. Vakande vi ett, gick ut med hundarna, käkade, startade tvättmaskinen, och somnade på sängen när jag gosade med hundarna. Vaknade nyss, var ute med hundarna, ska nog käka något igen, innan jag tar en tupplur så att jag orka sova lite mera aktivt i natt.

Lycka till. Hundarna borde i alla fall sova gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...