slejnard Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Jaaaaa 😄 Hela Storgatan levde upp. Spelade bl.a. i en liten butik. Och med bandet från ett lastbilsflak och till sist hos Reumatikerföreningens loppis! 😄
SadamJRII (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Tog just en pagetopper. Bra val 😑 Du är dig lik märker jag.
SadamJRII (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Tack för din input på mikrofon och preamps, Nay. Tänkte om och valde en Presonus ADL 600 och två matchade akg 214. Så det blev en kompromiss. Tänkte att de mikrofonerna inte färgar ljudet så mycket så att jag kan låta preampen stå för det sound jag vill ha på de olika tagningarna. De skulle komma nästa vecka. Råkade bli en Se Electronics Gemeni 5 med. Kampanjpris på 5200 inklusive ett reflektions filter. Och sedan 10% rabatt på det eftersom de har återinvigning idag. Lite kul att man får både rör och vanlig kondensator signal ur den samtidigt. Har dock inte hunnit testa den. Gör det i kväll eller i morgon. Är resten av studion lika lyxig?
SadamJRII (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Tack för din input på mikrofon och preamps, Nay. Tänkte om och valde en Presonus ADL 600 och två matchade akg 214. Så det blev en kompromiss. Tänkte att de mikrofonerna inte färgar ljudet så mycket så att jag kan låta preampen stå för det sound jag vill ha på de olika tagningarna. De skulle komma nästa vecka. Råkade bli en Se Electronics Gemeni 5 med. Kampanjpris på 5200 inklusive ett reflektions filter. Och sedan 10% rabatt på det eftersom de har återinvigning idag. Lite kul att man får både rör och vanlig kondensator signal ur den samtidigt. Har dock inte hunnit testa den. Gör det i kväll eller i morgon. Är resten av studion lika lyxig?
SadamJRII (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Är resten av studion lika lyxig? Dubbelpost. Trodde inte ettan gick fram.
k9 (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Är resten av studion lika lyxig? Nej det är den inte. Två bra gitarrer och ett ganska ok trumset. Resten är billiga men roliga saker. Det ironiska är att jag inte vågat testa om mitt ljudkort klarade branden... har det inte det så skaffar jag ett två kanalers PCI kort: http://www.rme-audio.de/en_products_hdspe_aio.php
SadamJRII (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Nej det är den inte. Två bra gitarrer och ett ganska ok trumset. Resten är billiga men roliga saker. Det ironiska är att jag inte vågat testa om mitt ljudkort klarade branden... har det inte det så skaffar jag ett två kanalers PCI kort: http://www.rme-audio...s_hdspe_aio.php Är planen att tjäna pengar på studion?
k9 (oregistrerad) Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Nej, jag bygger mest en studio som mina polare har nytta av med. Skulle behöva flytta om jag ska tjäna pengar på studion.
slejnard Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Gomorrn fisare! 😄 Kaffet står serverat. Komsikomsi! 😮
Algotezza Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 (redigerat) Har börjat gå på gym, Gerdahallen i Lund, två dar i veckan en timme per gång. En sak har jag lagt märke till över: 99% av kvinnorna där, oavsett ålder, har åtsittande träningskläder medan de flesta männen har löst sittande träingsplagg.. 1. Våffö då då? 2. Är man en mullig mansgris om man kollar in damerna? Redigerat 29 augusti 2014 av Algotezza
slejnard Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Vi drar till Mörtis i helgen. Inget internet där. 😑
Algotezza Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Vi drar till Mörtis i helgen. Inget internet där. 😑 Finns alltid möjlighet till (k)röksignaler...
Micke H Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 2. Det är man INTE! 😄 Så länge man är lite diskret iallafall. xD
slejnard Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Finns alltid möjlighet till (k)röksignaler... 😄 Så länge man är lite diskret iallafall. xD Schuuu ☺️
SadamJRII (oregistrerad) Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 1. Våffö då då? 2. Är man en mullig mansgris om man kollar in damerna? 1. Därför att de vill att du ska kolla in dem. 2. Nej. Det är närmast din skyldighet att kolla.
Algotezza Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 1. Därför att de vill att du ska kolla in dem. 2. Nej. Det är närmast din skyldighet att kolla. Bra, du slipper jag ha solglasögon på gymmet... 😎
Zakyath Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 orättvist att det finns massa tjejgym. bara för att folk inte ska titta på dem. det är ju vi som känner oss tvungna att titta som störs på riktigt.
Micke H Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Är det inte bättre att konfa saker och ting till 100%? 😏
Zakyath Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 nu e d banne mej inspelningsdags. nu ska Gretschen få jobba!
Zakyath Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 ok, låt ett var ett helvete att få tight.. får öva mer på den 😲 får ge mig på nån annan nu!
Recommended Posts