Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
SadamJRII (oregistrerad)

Tack för din input på mikrofon och preamps, Nay. Tänkte om och valde en Presonus ADL 600 och två matchade akg 214. Så det blev en kompromiss. Tänkte att de mikrofonerna inte färgar ljudet så mycket så att jag kan låta preampen stå för det sound jag vill ha på de olika tagningarna. De skulle komma nästa vecka.

Råkade bli en Se Electronics Gemeni 5 med. Kampanjpris på 5200 inklusive ett reflektions filter. Och sedan 10% rabatt på det eftersom de har återinvigning idag. Lite kul att man får både rör och vanlig kondensator signal ur den samtidigt. Har dock inte hunnit testa den. Gör det i kväll eller i morgon.

Är resten av studion lika lyxig?

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Tack för din input på mikrofon och preamps, Nay. Tänkte om och valde en Presonus ADL 600 och två matchade akg 214. Så det blev en kompromiss. Tänkte att de mikrofonerna inte färgar ljudet så mycket så att jag kan låta preampen stå för det sound jag vill ha på de olika tagningarna. De skulle komma nästa vecka.

Råkade bli en Se Electronics Gemeni 5 med. Kampanjpris på 5200 inklusive ett reflektions filter. Och sedan 10% rabatt på det eftersom de har återinvigning idag. Lite kul att man får både rör och vanlig kondensator signal ur den samtidigt. Har dock inte hunnit testa den. Gör det i kväll eller i morgon.

Är resten av studion lika lyxig?

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Nej det är den inte. Två bra gitarrer och ett ganska ok trumset. Resten är billiga men roliga saker. Det ironiska är att jag inte vågat testa om mitt ljudkort klarade branden...

har det inte det så skaffar jag ett två kanalers PCI kort:

http://www.rme-audio...s_hdspe_aio.php

Är planen att tjäna pengar på studion?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nej, jag bygger mest en studio som mina polare har nytta av med. Skulle behöva flytta om jag ska tjäna pengar på studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat gå på gym, Gerdahallen i Lund, två dar i veckan en timme per gång. En sak har jag lagt märke till över: 99% av kvinnorna där, oavsett ålder, har åtsittande träningskläder medan de flesta männen har löst sittande träingsplagg..

1. Våffö då då?

2. Är man en mullig mansgris om man kollar in damerna?

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

1. Våffö då då?

2. Är man en mullig mansgris om man kollar in damerna?

1. Därför att de vill att du ska kolla in dem.

2. Nej. Det är närmast din skyldighet att kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Därför att de vill att du ska kolla in dem.

2. Nej. Det är närmast din skyldighet att kolla.

Bra, du slipper jag ha solglasögon på gymmet... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...