Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Hmm jo jag var ju vaken länge. inser nu att jag faktiskt är i en sömnperiod där jag är vaken många fler timmar än man bör vara per dygn. 😏

Två koppar kärlek är redan bryggt och upphällt.

Ska till Borlänge och handla idag. De inviger norra Sveriges största musikaffär idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge brukar du sova på natten?

Jag hade en skum sömnperiod inatt. Jag var astrött men kunde inte somna. Och sen vaknade jag upp mitt i natten, tror klockan var nånstans mellan ett och två. Och sen imorse när klockan ringde och Zorro (min katt) hoppade upp i sängen och ville mysa var jag för trött för att ens klappa honom.

Och jag tror det beror på godiset jag käkade, kände mig jättekonstig i kroppen när jag hade käkat det. xD Det var såna här sockriga bilar. Tror jag ska undvika dom i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag vet ärligt talat inte hur mycket jag sover per dygn. Det händer förmodligen ofta att jag får en så kallad mikrosömn där delar av hjärnan sover fast att jag gör saker och är vaken.

Jo socker kan ställa till det om man äter för nära inpå man går och lägger sig.

Men sedan så kan man sova kortare tid för att man sover djupare helt enkelt. Vissa sover ju mycket färre timmar än andra men sover så djupt att de blir utvilade ändå. För mig så växlar det hela tiden mellan att jag sover för mycket och att jag sover för lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

En nära vän till mig gick in i en depression och kunde inte sova alls. Hon fick både sömntabletter och anti-depressiva och dom har hjälpt henne mycket, iallafall när hon är hemma. När hon sover över någon annanstans har hon fortfarande problem.

Alkohol brukade hjälpa henne men när det gick så långt att hon drack varje kväll innan hon gick och la sig så tog hon beslutet att sluta dricka helt på vardagar och försöka förlita sig enbart på sömntabletterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Effekten av alkohol är ofta att man somnar men sover så rastlös att det inte lönar sig att dricka för att somna alls egentligen.

Jag kan inte ta sömntabletter då även de mildaste gör så att jag blir påverkad ett eller ett par dygn efter att jag tagit dem. Även om de ska ha gått ur kroppen på åtta timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tack för din input på mikrofon och preamps, Nay. Tänkte om och valde en Presonus ADL 600 och två matchade akg 214. Så det blev en kompromiss. Tänkte att de mikrofonerna inte färgar ljudet så mycket så att jag kan låta preampen stå för det sound jag vill ha på de olika tagningarna. De skulle komma nästa vecka.

Råkade bli en Se Electronics Gemeni 5 med. Kampanjpris på 5200 inklusive ett reflektions filter. Och sedan 10% rabatt på det eftersom de har återinvigning idag. Lite kul att man får både rör och vanlig kondensator signal ur den samtidigt. Har dock inte hunnit testa den. Gör det i kväll eller i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...