Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
SadamJRII (oregistrerad)

Jo men jag är inte rik. Och jag är ju ganska vänster ändå.

Välkommen tillbaks.

Tack. Du har väl fått försäkringspengar? Du köper mikrofoner för storpengar? det var kul att prata med sossarna på torget idag. Ser fram emot åkesson.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hehe! Jo jag är klar med försäkringsbolaget nu. De gav med sig när jag äntligen fick ta del av brandutredningen från polisen. Det var ett uttalande från en av de som var anställda på mitt försäkringsbolag som hade sagt en lite konstig sak bara. Men nästa anställd av försäkringsbolaget rättade till det när denne frågades om samma sak. Men polisen struntade i rättelsen och gick på den felaktiga informationen som de först fick under hela utredningen.

Och eftersom försäkringsbolaget var så bussiga så fick jag en liten slant av den som kompensation. Så hur är det bara en JO anmälan jag ska in med så att polisen blir varnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Sedan så får jag lite små jobb nu som att lägga ljud och spela in lite musiksnuttar för en polare. Tyvärr så får jag inte betalt i pengar, men jag får lite mjukvara och hårdvara att jobba med om hon är nöjd med det jag gör nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Hehe! Jo jag är klar med försäkringsbolaget nu. De gav med sig när jag äntligen fick ta del av brandutredningen från polisen. Det var ett uttalande från en av de som var anställda på mitt försäkringsbolag som hade sagt en lite konstig sak bara. Men nästa anställd av försäkringsbolaget rättade till det när denne frågades om samma sak. Men polisen struntade i rättelsen och gick på den felaktiga informationen som de först fick under hela utredningen.

Och eftersom försäkringsbolaget var så bussiga så fick jag en liten slant av den som kompensation. Så hur är det bara en JO anmälan jag ska in med så att polisen blir varnad.

Så nu har du alltså både hus och pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

😳😱 Fika partiet är alltså ett gitarristiskt parti, eller är alla välkomna? 😏

Har vi en Neo Åkesson på tillväxt här? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Jag tänker starta neosus-partiet förresten. Lägg en röst på mig!

☺️😑

PT

Vad är ditt budskap?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Så nu har du alltså både hus och pengar?

Japp och nej. Nu är det ju höst och snart vinter, så då kostar det en massa att bo i hus, därför kommer jag ha mindre pengar snart igen. Men jag ska bygga min "studio " så att jag har något att syssla med på dagarna. Nu så har de ju listat ut vad min sömnstörning förmodligen beror på, så jag kan få ett lite aktivare liv igen.

Vad är ditt budskap?

Att du ska lägga en röst på honom... ser du inte det? 😳

😛

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Japp och nej. Nu är det ju höst och snart vin ter, så då kostar det en massa att bo i hus, därför kommer jag ha mindre pengar snart igen. Men jag ska bygga min "studio " så att jag har något att syssla med på dagarna. Nu så har de ju listat ut vad min sömnstörning förmodligen beror på, så jag kan få ett lite aktivare liv igen.

Bra det där om sömnstörningen. Spelar du alltså in mot betalning så att det lönar sig med stereopar som du har nämnt?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Bra det där om sömnstörningen. Spelar du alltså in mot betalning så att det lönar sig med stereopar som du har nämnt?

Nej, jag kommer inte att kunna betala de mickarna med jobb som det ser ut just nu. Vill heller inte ta musiken längre än till hobbynivå. Eftersom jag levt med sömnstörningen så länga så har jag små hjärnskador som orsakat krampanfall osv. Det gör att jag inte kommer bli helt återställd, även om jag blir bättre. Satsar nog hellre på min bok i så fall, det spelar ju ingen roll om den tar mig två tre år till att skriva eftersom ingen annan är beroende av att jag blir klar med den fort, eller hur resultatet blir.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Extremgitarrismen är tyvärr en avart inom partiet som vi försöker sopa under mattan. 😑

Tror att jag röstar på SD istället, för dem vet man ju vart man har ändå. 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jaha! Nu fattade jag att det stod SadamJRII, mer en romersk tvåa. Trodde att det stod SadamJRIl, som i Kim Jong Il. Med IL alltså... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Öh jag kommer ju aldrig att rösta på SD vill jag understryka för nytillkomna tittare. Det rörde sig alltså om politisk satir, och alltså ironi i det inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Öh jag kommer ju aldrig att rösta på SD vill jag understryka för nytillkomna tittare. Det rörde sig alltså om politisk satir, och alltså ironi i det inlägget.

Inte jag heller. Vad är det för bok du har på g?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Det är något så trendigt som en Zombie/undergångs roman. En lite uttjatad kliché gener som jag hoppas ha en bra tvist på. Bygger på den förkärlek jag har till zombiefilmer och för historiska romaner.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Haha! Det är något så trendigt som en Zombie/undergångs roman. En lite uttjatad kliché gener som jag hoppas ha en bra tvist på. Bygger på den förkärlek jag har till zombiefilmer och för historiska romaner.

Har du alltså din sömnstörning under kontroll nu, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nej inte än. Men den är bättre då jag fått några ryggkotor på plats. Det är de som har stört mig i sömnen. Eftersom nerverna skickat signaler om att jag har ont, men hjärna inte tagit emot dessa signaler som smärta. Så kroppen har varit i stress läge utan att jag vetat om det. Om jag förstod läkaren rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJRII (oregistrerad)

Nej inte än. Men den är bättre då jag fått några ryggkotor på plats. Det är de som har stört mig i sömnen. Eftersom nerverna skickat signaler om att jag har ont, men hjärna inte tagit emot dessa signaler som smärta. Så kroppen har varit i stress läge utan att jag vetat om det. Om jag förstod läkaren rätt.

Har man lagt kotorna på plats?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo jag har fått gå hos en sjukgymnast som hjälpte mig att rätta till ryggen. Och så har jag ett träningsprogram som jag kör så mycket jag bara kan. Dessutom så kan jag ju se till att hålla en bättre ställning vad jag än gör nu när jag vet vad som är felet. Men ibland så smäller det till så att folk runt om mig tror att jag bryter ryggen. Oftast så känner jag bara att ett "tryck lättar" i ryggen. Ibland så får jag ilningar av smärta som går igenom delar av kroppen. Men det är så skönt när det slutar göra ont då att jag nästan vill få ont igen.

Har en bekant som blev förlamad pga av ett liknade ryggproblem. Han går nu, men måste använda rullator. Han gick med ryggsmärtor i över 15 år utan att de hittade problemet... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo jag sover bättre nu. Men sömnstörningen har ju andra effekter när jag väl är vaken med... men nu är det dags att somna känner jag. 😉

G´natt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...