Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Apropå det så köpte jag en akustisk barngitarr på en loppis idag, till mina ungar..

Barngitarr minsann. Min är gjord av al och lönn vill jag minnas, men alla har väl sina preferenser antar jag.

Annons
Postat

Eller vänta nu, den kanske inte var gjord av materialet "barn", den var tillverkad av barnarbetare?! Eller kanske både och. Tänk er vilken slogan de skulle kunna ha...

ChildsplayTM, by children, of children... For children.

Postat
Eller vänta nu, den kanske inte var gjord av materialet "barn"
Barn Guitar, den var kanske gjord av gammalt laduträ?
Postat

Barn Guitar, den var kanske gjord av gammalt laduträ?

Lador är också gjorda av barn. Det var så de fick sitt namn.

#the_more_you_know...

Postat

Eller vänta nu, den kanske inte var gjord av materialet "barn", den var tillverkad av barnarbetare?! Eller kanske både och. Tänk er vilken slogan de skulle kunna ha...

ChildsplayTM, by children, of children... For children.

xD
Postat
Lador är också gjorda av barn.
Många ryska barn i en Lada.

Riva_in_England_1981.jpg

Postat

Jag tycker det är lite ironiskt att dinosauriernas nu levande närmaste släktingar är fåglar. 🙂

Kolla blicken på en höna en gång! En ödleblick!

Man kan undra vad som finns mellan dinosar och oss eftersom vi inte skulle vara lika nära släkt som birdsen...

Bra schema algo!

Yes, möe najz! 🙂 :) 🙂😆 :lol: 😆😄 :D 😄

Postat

Jag tycker det är lite ironiskt att dinosauriernas nu levande närmaste släktingar är fåglar. 🙂

En annan lustig grej är att kossor inte är alltför avlägsna släktingar till valar, som enligt min kursliteratur i evolution hade landlevande förfäder. Valarnas evolution har alltså gått via land...

Postat (redigerat)

Javisst. Sjökor är väl ett mellanting mellan land-ko och val:

sjokor-ettan.jpg?h=0d9f45e6b42163ece781ae7f2cdd82b4

delfin_1205481766_370532.jpg

Redigerat av Algotezza
Postat (redigerat)

Intressant också att svampar inte är växter utan en egen ordning i biologin. De liknar växter genom att inte röra sig. Men de saknar klorofyll och lever på sådant som dött, växter och djur. Den egentliga svampen är myceliet och mykorrhizan under jord. Svampen ovan jord kan man säga är deras köns- eller fortplantningsorgan.

Plocka en sopp är att plocka en snopp! 😉

Redigerat av Algotezza
Postat

Intressant också att svampar inte är växter utan en egen ordning i biologin. De liknar växter genom att inte röra sig. Men de saknar klorofyll och lever på sådant som dött, växter och djur. Den egentliga svampen är myceliet och mykorrhizan under jord. Svampen ovan jord kan man säga är deras köns- eller fortplantningsorgan.

Plocka en sopp är att plocka en snopp! 😉

och det finns inga fiskar

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.