Linus Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Hur tar jag kål på bananflugor och småknott på effektivast sätt?
Memphis Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 (redigerat) Hur tar jag kål på bananflugor och småknott på effektivast sätt? Ta en burk och lägg i frukt eller häll i sirap , täpp över med plastfolie, gör några små hål.De kommer hitta in men inte ut. Har inte testat men läst att detta ska vara effektivt. 😄 Redigerat 4 augusti 2014 av Memphis
slejnard Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Hur tar jag kål på bananflugor och småknott på effektivast sätt? Så här! Beprövat knep av mig själv: Ta en kaffekopp fylld till knappt hälften med vatten. Ett par matskedar äppelcidervinäger. Och några droppar yes-diskmedel. De dras som flugor till socker och diskmedlet gör att de sjunker som stenar! 😄 Rör inte om!
Linus Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Eller helt enkelt stryp dom!Är det lagligt att strypa en bananfluga? Bara så det inte räknas som överlagt mord liksom.
Micke H Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Vin äger. Är det lagligt att strypa en bananfluga? Bara så det inte räknas som överlagt mord liksom. Jag vet inte hur överlagt det skulle vara...när jag blir arg på flugor uppstår ilskan ganska spontant.
Gäst Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Halv ett inatt hade vi 24 grader! 😮 jo varit skitvarmt i juli... typ 30 grader 3 dar i sträck och så
Gäst Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 ja då har man betalat en sjukhusräkning utomlands för 20 000 exakt :/
Fidden Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Den där brandröken som ligger över stan gör mig sjukt sugen på whisky... Den där brandröken som ligger över stan gör mig sjukt sugen på whisky...
Fidden Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Ja ni ser, dubbelpost och allt, men ihopbakad till en.
Fidden Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Borde gå att göra en irländsk dryckesvisa av det där
Gäst Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Saftigt värre! 😮 jo, ska ansöka om ersättning hos f-kassan, se om det går att få lite tillbaka iaf...
Overkill Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Va haru köpt för öl då Overkill? Jag börjar intressera mig mer och mer för ölsorter från microbryggerier, man stöter på så många ovanliga smaker. Det ligger ett bryggeri över gatan typ som heter Beerbliotek, och den jag testat hittils är riktigt god. En annan från stan är Poppels som e rätt nice, lagern iaf. Hur går det för dig me bryggandet då? 😄 Köpte från ett annat Göteborgsbryggeri! Dugges high five. Och så Brekeriet saison. Det finns ju som sagt så mycket nytt som kommer hela tiden att det är svårt att hinna med, men Brekeriet är ett i Malmö som jag aldrig testat så blir kul att se. Beerbibliotek har jag också hört gott om, var nära beställa därifrån med. Inte bryggt sen maj nu, så det kliar lite i fingrarna. Men nästnästa helg förhoppningsvis...
Overkill Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Nämen HÄÄJ! xD Jag har förresten börjat spara till skägg. Får se hur det här slutar. xD Jag undar om Fidden har kvar sitt 😕 Jag med! Fem-sex veckor in i det nu, känns ju lite tunt men det är ju svårt veta vad man kan förvänta sig och hur det "ska" se ut. Men det gäller väl att ha tålamod.
Gäst Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 (redigerat) lyssnar på best of 90's .. en playlist på spotify, byter till p4 på webbläsaren... karlavagnen är igång.. Redigerat 5 augusti 2014 av ewroL
Memphis Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Köpte från ett annat Göteborgsbryggeri! Dugges high five. Och så Brekeriet saison. Det finns ju som sagt så mycket nytt som kommer hela tiden att det är svårt att hinna med, men Brekeriet är ett i Malmö som jag aldrig testat så blir kul att se. Beerbibliotek har jag också hört gott om, var nära beställa därifrån med. Inte bryggt sen maj nu, så det kliar lite i fingrarna. Men nästnästa helg förhoppningsvis... Ah ball, har hört talas om dem iaf. Du var ju o tävlade för några månader sedan, hur gick det? Jag med! Fem-sex veckor in i det nu, känns ju lite tunt men det är ju svårt veta vad man kan förvänta sig och hur det "ska" se ut. Men det gäller väl att ha tålamod. Asså grymt, Du får posta en skäggbild snart då 😄 Jag har bara sparat 3 veckor drygt och det gror som fan :S Diggar det. Har beställt Beard Oil och en kam xD
Naymari Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Måste returnera en monitor till thomann. Och jag har inte kvar originalemballaget. Ujujuj, hur ska detta gå?
slejnard Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 😳 Ojoj back@work 🙁 Tur man handlade kaffe innan semestern startade!
slejnard Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Måste returnera en monitor till thomann. Och jag har inte kvar originalemballaget. Ujujuj, hur ska detta gå? kan gå ändå! ring eller maila!
Recommended Posts