Naymari Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 phew, klickat in trummor för en hel låt nu, färdig med fills å allting... känns bra! inte ofta jag orkar göra det i ett tillfälle Det är därför jag har en sådan här: Har man då input-quantize på så är allt man behöver göra är att leka med fills och lösa velocityn på vissa ställen. Sparar tid! 😑
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Då har man grundat med fem muggar K! 😮 Gig på camping i en kåta på lördag åxå. 😑
D Vibe Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Är det någon här som har en idé om vad kent använde för trummaskin på Hagnesta Hill från 1999? Funderar på att starta en tråd om det.. Älskar virvelljuden.
Pico Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Såg just A million way to die in the west. Inte kalasbra menneh... fniss. xD
drloop (oregistrerad) Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 (redigerat) Är det någon här som har en idé om vad kent använde för trummaskin på Hagnesta Hill från 1999? Funderar på att starta en tråd om det.. Älskar virvelljuden. trummaskin? E d inte riktiga trummor på den? Vilken låt tänker du på`? Redigerat 3 juli 2014 av drloop
Linus Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet.
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 😳 SMÄKKat klart för i afton. Hyfsat med publik trots halvtaskigt väder!
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Efterroddade själv. Vart nån meter kabel att rulla ihop. 😳 Tog en timme. Som tur är får vi ha grejerna i en loge utmed scenen. 😳
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Men nu går jag på semester sååå då får andra vara ansvariga under resten av sommarens spelningar. ☺️
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Ska bara fixa sommarjobbarnas löner imorn. Tar Max en kvart å sen e de semester med mkt kaffe å dopp!!! 😆
Naymari Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet. Efter att ha lyssnat lite halvtrött på den plattan så är jag beredd att hålla med. De kan vara så att de körde via drumagog som kom ut 99'. Men det har jag ingen fakta på.
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Såg just A million way to die in the west. Inte kalasbra menneh... fniss. xD Men hyfsat sevärd? 😮
D Vibe Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 (redigerat) Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet. Jag vet inte om det gäller alla låtar, men de har själva sagt att de körde med trummaskin för att få ett kallare och rakare sound. Tvärtemot skivan innan och efter. Om man lyssnar så hör man att virveltrummans ljud ofta är statiskt. Redigerat 3 juli 2014 av D Vibe
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Själv var jag tvungen att kolla på blade runner, efter allt kentprat.
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Själv var jag tvungen att kolla på blade runner, efter allt kentprat.
Recommended Posts