Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Misstänker att det inte undgått någon att mina problem är av liknande natur... har druckit så mycket sprit det här året att det börjat skrämma mig. Det funkar alldeles för bra för att jag skall känna mig bekväm.

Kan dra i mig en 7:a, blir tokfull, somnar och vaknar utan att vara bakis.

Jobbar halvtid men det känns som att man förväntas prestera lika mycket som man gjorde på 100%. Inte direkt hållbart i längden... om vi säger så här, smyglånade hem en dator i helgen så jag kan jobba utan att chefen vet om det. Friskt.

Krya på oss!

Herrejävlar.

Allvarligt Pico, låter inte alls bra. Vad är din plan för att komma tillrätta med det här på sikt?

Min syster varnade mig häromdagen från att gå ner i arbetstid, just för att man lätt förväntas prestera lika mycket på samma tid. Bättre att försöka lösa sin arbetssituation istället. Det låter som du är på tok för belastad med arbete? Har du sagt ifrån? Är chefen medveten om situationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

började spela in en av mina gamla låtidéer som legat i lådan ganska många år för att den aldrig blir så bra som den borde bli när jag försökt tidigare. Denna gången gick det visserligen, men efter att hela strukturen var klar så satte jag mig och gjorde en version med bara elpiano och sång. Sen la jag på elektronika på det (istället för poprock som det egentligen var frågan om)

Nu tycker jag fan den har mer potential än orginalet... Ska bara lägga om sång och gitarr, så ska jag plåga alla jag känner sen, precis som vanligt xD

Link to comment
Dela på andra sajter

kan iofs lägga upp en nu så kan jag ju ta tillvara på eventuella råd om arret... Bortse från allt som har med sång att göra (drog ner den lite) 😏

http://crumble-zone.com/mp3/blackhole_slask.mp3

eh, ja och här är den första versionen som jag spårade ur ifrån, och som låter lite mer åt radiohead anno 98, iallafall var det planen xD

är lite kluven för vilken jag ska köra vidare på... blir nog båda. eller en av dom. eller ingen.

http://crumble-zone.com/mp3/blackhole1_slask.mp3

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillade den första halvan av den elektroniska varianten. lite mer avskalad tycker jag dock den kunde varit, lugnare bas och kagge samt ett par färre toner i guran... tyckte inte det passade när den drog igång riktigt heller, för hetsiga trummor för denna låt

//fylleåsikter

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skön låt, tänker brittiskt runt 95-99.

Shoegaze... japp old school så det förslår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ofta problem med att höra gitarrer för att jag tycker de klingar falskt i övre registret. Kollade lite på såna där roliga gitarrer som har böjda band på halsen och tror att det kanske är det det handlar om? Att de flesta kör med raka band och de klingar fel.. Kanske är det en vanesak.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

https://soundcloud.com/dabene/hoho

Rolling Stones blandat med U2! Jag gillar det som fan! Bra gjort!

Den blir nog bra när den är klar.

Jag har ofta problem med att höra gitarrer för att jag tycker de klingar falskt i övre registret. Kollade lite på såna där roliga gitarrer som har böjda band på halsen och tror att det kanske är det det handlar om? Att de flesta kör med raka band och de klingar fel.. Kanske är det en vanesak.

This

http://www.truetemperament.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lite dyrare, kräver lite mer avancerad utrustning att tillverka. Men det är så vitt jag förstår löst nu. Coolt att dom är svenskar också.

EDIT :Rättare sagt, rätt mycket dyrare. En hals kostar 5 papp.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Men har de någon slags patent på den lösningen? Känns som att de etablerade gitarrmakarna gör samma gitarrer som alltid men i exklusiva och dyra utgåvor snarare än satsar på något nytt..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...