Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Spontanbjussade hela huset på öl och vin och ost i pergolan. En tackade och bockade. En tyckte det var för lite öl. En tyckte det var för lite wiskey.

Människor, vilka är dom och vad vill dom mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det dämpa för stunden för många, men det är aldrig någon långsiktig lösning. Dessutom kan man sätta sig i en situation där man tenderar att dricka dagligen bara för att hålla ångesten borta. Man behöver snacka, kan funka med nån kompis, men helst nån professionell pratperson av typen läkare (iallafall till en början), kurator eller psykolog.

Personligen är jag lite småorolig över att jag inte kan få bort en såndär jobbklump ur hjärnan utan att ta en öl för tillfället. Kanske bara behöver lite tid, det är ju bara första semesterveckan än.

😕 Visste inte att att du hade snarlika problem? 😕

Jag har en så stor finne i nyllet att jag funderar över två saker:

1) Behöver den eget postnummer snart?

2) Är det en finne?

😏

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😕 Visste inte att att du hade snarlika problem? 😕

Misstänker att det inte undgått någon att mina problem är av liknande natur... har druckit så mycket sprit det här året att det börjat skrämma mig. Det funkar alldeles för bra för att jag skall känna mig bekväm.

Kan dra i mig en 7:a, blir tokfull, somnar och vaknar utan att vara bakis.

Jobbar halvtid men det känns som att man förväntas prestera lika mycket som man gjorde på 100%. Inte direkt hållbart i längden... om vi säger så här, smyglånade hem en dator i helgen så jag kan jobba utan att chefen vet om det. Friskt.

Krya på oss!

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Hatar förövrigt sprit men det är snabbare än öl... öl blir jag dessutom bakis av. xD

Öl ger mig knallhård baksmälla. Otrevlig egenskap på den drycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...