Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

idag har jag tagit kontakt med inte bara en utan två för samarbeten 😮 dels en sångare, dels ett ganska färdigt band. får se vad som händer!

SMÄKK gick helbra ikväll! Jag körde ljud med bravur! ☺️

kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller inte med. Det är klart det är individuellt, men min erfarenhet är att alkohol får dig att släppa på spärrar och slappna av mycket lättare, vilket är oerhört skönt när man har jobbångest.

Jag vet inte hur många gånger jag haft ont i axlarna och "botat" det med öl. xD

Visst kan det dämpa för stunden för många, men det är aldrig någon långsiktig lösning. Dessutom kan man sätta sig i en situation där man tenderar att dricka dagligen bara för att hålla ångesten borta. Man behöver snacka, kan funka med nån kompis, men helst nån professionell pratperson av typen läkare (iallafall till en början), kurator eller psykolog.

Personligen är jag lite småorolig över att jag inte kan få bort en såndär jobbklump ur hjärnan utan att ta en öl för tillfället. Kanske bara behöver lite tid, det är ju bara första semesterveckan än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det dämpa för stunden för många, men det är aldrig någon långsiktig lösning. Dessutom kan man sätta sig i en situation där man tenderar att dricka dagligen bara för att hålla ångesten borta. Man behöver snacka, kan funka med nån kompis, men helst nån professionell pratperson av typen läkare (iallafall till en början), kurator eller psykolog.

Personligen är jag lite småorolig över att jag inte kan få bort en såndär jobbklump ur hjärnan utan att ta en öl för tillfället. Kanske bara behöver lite tid, det är ju bara första semesterveckan än.

Jag hör dig, och i teorin håller jag med dig. I praktiken tycker jag bara inte det funkar att utnyttja sina kompisar på det viset hela tiden. Och psykologer har gjort mer skada än nytta för mig.

Kan jag bara slappna av när jag kommer hem på kvällarna så mår jag tusen gånger bättre, och en öl hjälper oerhört. (Ja, det är faktiskt bara en eller två jag pratar om.) Jag tycker inte ens en öl om dagen är mycket faktiskt. Det är ju inte som att jag dricker mig full eller är ute och festar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det dämpa för stunden för många, men det är aldrig någon långsiktig lösning. Dessutom kan man sätta sig i en situation där man tenderar att dricka dagligen bara för att hålla ångesten borta. Man behöver snacka, kan funka med nån kompis, men helst nån professionell pratperson av typen läkare (iallafall till en början), kurator eller psykolog.

Personligen är jag lite småorolig över att jag inte kan få bort en såndär jobbklump ur hjärnan utan att ta en öl för tillfället. Kanske bara behöver lite tid, det är ju bara första semesterveckan än.

Jobbstress är inte kul. 🙁 förjävligt att det ens ska finnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har råkat trycka någonstans så jag prenumerar på den här tråden. Fasen vet bara vart någonstans i mobilversion...?

Vi kan samlas ett gäng och göra ett event av det. Vi kan kalla det för grupptryck.

DET var "humor" man kan mäta i Torr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...