Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Låter fint.

Lite mycket kompression på virveln, den låter lite död om man säger så 🙂

Eller så är det soundet på virveln som jag tycker är lite fel på den här typen av låt. Skit i det mao tycke och smak... 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint.

Lite mycket kompression på virveln, den låter lite död om man säger så 🙂

Eller så är det soundet på virveln som jag tycker är lite fel på den här typen av låt. Skit i det mao tycke och smak... 🙂

Ja lite pappigt är det. Det var nog ingen sejarmick med där. O riden finns inte med riktigt heller. Men munspelet, sången o hela låten blev så rätt, det återspeflar helt känslan i det texten beskriver. Den normala lyssnaren som gillar en sån här låt skulle aldrig ens komma på att tänka hur virvelljudet är. Nåt i ljudbilden måste typ alltid hamna i bakgrunden o det här är ju ingen Keith Moon-låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker lyssna på Nilssons låt, men det funkar sådär med surfplatta.. Får se om jag kan lyssna sen i datorn.

Vet inte om jag orkar läsa Törnbloms uppsats sen. Brukar bli rätt irriterad 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa delen i låten är brytningen efter tre minuter då låten börjar om helt utan trummor och i en ännu mer laidback feeling. Det var trummisen Tomas som föreslog det. Klurig man det. O förjävla säker på att komma ihåg varenda liten del i alla låtar….

https://soundcloud.com/user7908154/lugnet-efter-stormen

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Försöker lyssna på Nilssons låt, men det funkar sådär med surfplatta.. Får se om jag kan lyssna sen i datorn.

Vet inte om jag orkar läsa Törnbloms uppsats sen. Brukar bli rätt irriterad 😱

vilken surfplatta har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...