k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Slutade med munspel bara för att jag inte kunde böja tonerna. 😠 Hade nog samma bok. Omslaget har en bild på någon som stoppar spelet i byxfickan va? 😐
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 (redigerat) Slutade med munspel bara för att jag inte kunde böja tonerna. 😠 Hade nog samma bok. Omslaget har en bild på någon som stoppar spelet i byxfickan va? 😐 Ja, en bok med konstigt format, avlång liksom, så den ska vara svår o kopiera. Jag är en jävel på att böja. Nu gäller det bara att lära sej bluestolvan o så får en av sönerna spela gitarr till. Kan bli lite trött på perfekt tajmat synthljud ibland liksom på perfekta teckningar gjorda med teckningsprogram och slimmat photoshoppade bilder. Jag är old school när det gäller teckning, tecknar med pennor och färgkritor. Det ska vara friktion när man gör bilder, mellan penna och papper...ett handens arbete... Jag hade blocket med i Australien i fjol. Mixade bild och foto på temat bild och verklighet. Redigerat 4 juni 2014 av Algotezza
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Hmm länkade ju fel nu igen... 😆 Ganska coolt spel HÄR:
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Mannen på videon ovan böjer även två toner samtidigt. Mycket duktig, även duktig pedagog!
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Ja, en bok med konstigt format, avlång liksom, så den ska vara svår o kopiera. Jag är en jävel på att böja. Nu gäller det bara att lära sej bluestolvan o så får en av sönerna spela gitarr till. Kan bli lite trött på perfekt tajmat synthljud ibland liksom på perfekta teckningar gjorda med teckningsprogram och slimmat photoshoppade bilder. Jag är old school när det gäller teckning, tecknar med pennor och färgkritor. Det ska vara friktion när man gör bilder, mellan penna och papper...ett handens arbete... Jag hade blocket med i Australien i fjol. Mixade bild och foto på temat bild och verklighet. Snyggt! Har du lust att illustrera en zombie serie? 😉
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 (redigerat) Ska bara lära mej andningstekniken ordentligt för min didgerido också... Den här låten gjorde jag med aboriginnstrument, didgerido, music sticks, och rattle wood. Koorie är aboriginernas eget namn på dem själva. Andevärlden kallas dreamtime av dem. https://soundcloud.com/algotezza/koorie-dreaming Redigerat 4 juni 2014 av Algotezza
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Snyggt! Har du lust att illustrera en zombie serie? 😉 Tack! Har inte jobbat med serier. Har du ett manus?
Linus Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 (redigerat) Behöver någon lite notblad? Redigerat 4 juni 2014 av Linus
Fidden Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Vad äter Neosus nötter ur? SKÅL! ^____^ Äter hans nötter? 😲
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Tack! Har inte jobbat med serier. Har du ett manus? Har manus på en bok, som skulle kunna funka som serie med. Men det vore lite kul att promota boken med en seriesnutt på nätet. Hade tänkt att ta foton och sedan få dem att se animerade ut, men det vore roligare att göra det på riktigt istället. 🙂
Fidden Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 (redigerat) Näe jag vet inte vad Hans äter!? 😳😑 Inte jag heller, men han dricker dricka ur urkopparkoppar.. Redigerat 4 juni 2014 av Fidden
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 (redigerat) Om du har lust så vore det kul med en skiss på en kille med en vit hund, hunden är ganska stor med blåa ögon (jag tänker mig en husky, men det behöver inte var det) killen ska se ovårdad men ändå inte se för sliten ut. Kläder som passar en svensk höst, men som också är gamla och slitna men hela. Men bara om du har lust alltså. Skulle funka med några få bilder och sedan tala in texten, som en ljudbok med bilder, typ. Äter hans nötter? 😲 Hans Nötter äter inte just nu. Han är ute och joggar med Pål Meander.. Redigerat 4 juni 2014 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Behöver någon lite notblad? Kan tyvärr inte läsa noter. Har du tabulatur?
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Ska bara lära mej andningstekniken ordentligt för min didgerido också... Den här låten gjorde jag med aboriginnstrument, didgerido, music sticks, och rattle wood. Koorie är aboriginernas eget namn på dem själva. Andevärlden kallas dreamtime av dem. https://soundcloud.com/algotezza/koorie-dreaming Saknar brummandet som man brukar göra med instrumentet. Skulle vija ha det liggande som en pulserande rytmmatta under hela spåret. Men det är bara för att jag brukade meditera till sådana spår back in the days. 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Chili con carne på det! Fixade just det. Åt kyckling och potatissallad, men när det kom ut igen såg det ut som chili con carne, konstigt nog. 😲
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Saknar brummandet som man brukar göra med instrumentet. Skulle vija ha det liggande som en pulserande rytmmatta under hela spåret. Men det är bara för att jag brukade meditera till sådana spår back in the days. 🙂 Ja, den typiska didgeridoo-dronen får jag inte till än. Kräver glasblåsarteknik. Min brorsa kan det.
slejnard Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Fixade just det. Åt kyckling och potatissallad, men när det kom ut igen såg det ut som chili con carne, konstigt nog. 😲 😄 Tja algo! 🙂 Ja, den typiska didgeridoo-dronen får jag inte till än. Kräver glasblåsarteknik. Min brorsa kan det. Svårt de där, men gott 😑
Linus Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Chili con carne på det! Fixade just det. Åt kyckling och potatissallad, men när det kom ut igen såg det ut som chili con carne, konstigt nog. 😲 Så Chili con carne består alltså av...
Algotezza Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Behöver någon lite notblad? Något av John Cage? Silence, eller?
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Så Chili con carne består alltså av... Skitgott!
k9 (oregistrerad) Postat 4 juni 2014 Postat 4 juni 2014 Ja, den typiska didgeridoo-dronen får jag inte till än. Kräver glasblåsarteknik. Min brorsa kan det. Kul instrument. Vi körde pvc rör (med bivax i blås änden för att slippa vassa kanter) bara för att det var billigt och såg så "punkigt" ut.
Recommended Posts