Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Nej det är ju han som har citerat mig i sin signatur. Den signaturen har han ju använt i flera år nu. Det var också han som ville påvisa mitt oförstånd genom att hänvisa till den tråden titt som tätt. Så det så! 🙂

ja juste så var det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

de e gott ☺️

På tal om gott. När man farbror fyllde år på 50-talet, 50 år, håll hans svåger ett svulstigt tal till honom där han inledde med orden: "Idag fyller du år, käre Gottfrid. Här är man alltid välkommen för hemma hos dej är det alltid gott och frid!"

Själv fyller jag år på Gotthard-dagen så jag är både god och hård, som Fantomen, då kanske. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

å jag fyller på årsdagen av min födelse! 😮

Så du fyller inte jämt? 😏

Jag blev sugen på gofika...

Har vaktat färdigt nu. Gissa vad det blir och hur många!!! 🙂😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har just varit hos doktorn och fick veta att jag kanske har en mycket ovanlig form av diabetes. Så min diabetes borde i så fall (om jag nu har det) vara mera värt om jag säljer den på blocket, va? 😏

De snodde fem rör med blod, tog urin från min stackars kropp, och nu kräver tre st avföringsprover. Rofferi är vad det är!! 😠

😛

ja juste så var det 😛

🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla goda ting är tre - jag lever tre diagnoser, bara en av dem vållade problem. Högt blodtryck och knölstruma kände jag inte av ett dugg men hade det ändå. Antar att det är diagnoserna som gjort mig sjuk. Man vet inte hur sjuk man är förrän man fått en diagnos. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Alla goda ting är tre - jag lever tre diagnoser, bara en av dem vållade problem. Högt blodtryck och knölstruma kände jag inte av ett dugg men hade det ändå. Antar att det är diagnoserna som gjort mig sjuk. Man vet inte hur sjuk man är förrän man fått en diagnos. 🙁

Sanning till viss del. Själv så har jag problem och ser en diagnos som en möjlig lösning, men jag tror att de psykosomatiska effekterna är lika viktigt att räkna med i bägge fallen. Mitt blodtyck var också högt så jag kanske får medicin mot det. Struma är väl sköldkörtelproblem, det är en av de saker jag ska testas för med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, struma handlar om sköldkörteln, att den är för aktiv eller för passiv. Man sprutade in lite radioaktiv kontrastvätska i blodådrorna och så röntgade man. Medicinerar inte för det går inte. Går på kontroll en gång om året. Får jag svårt att svälja ska den opereras bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jobbigt. Kontrastvätska är inge gulligt alls. Har fått det två gånger vid magnetröntgen, hualigen. Kommer nog få göra det igen snart... 😐

Men hoppas på att det i slutändan är värt det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hehe! Tusan vad Demonen är rolig... när man är på humör för det. Fast jag börjar nästan tro att han är allvarlig i det han skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

He gott när de e gott för då e de gott 😑

En lång bit de där algo 😮

Ja. Man ska ha hörlurar på och sjunka in i den med en rejäl balja kaffe...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

VILL HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...