Zakyath Postat 16 april 2014 Postat 16 april 2014 är det dödssynd att lägga virvel på samma slag som baskaggen? tänkte om man vill ha en virvel på alla taktslag
Naymari Postat 16 april 2014 Postat 16 april 2014 är det dödssynd att lägga virvel på samma slag som baskaggen? tänkte om man vill ha en virvel på alla taktslag Nej, funkar det så funkar det.
Zakyath Postat 16 april 2014 Postat 16 april 2014 testade å lägga slagen mellan, tror det kan bli helt ok!
k9 (oregistrerad) Postat 16 april 2014 Postat 16 april 2014 😄 är det inte gott är det inte kaffe Det ligger mycket visdom i detta. 😄
k9 (oregistrerad) Postat 16 april 2014 Postat 16 april 2014 är det dödssynd att lägga virvel på samma slag som baskaggen? tänkte om man vill ha en virvel på alla taktslag Det kallas väl stress beat då? Ganska vanligt inom rock och blues.
k9 (oregistrerad) Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 God morgon! Kaffet klart nu, bara att ta för sig!
slejnard Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Lite sjaskigt internet här i stugan men passar på att önska eder en riktigt glad påsk! Kaffe nykokat på gasol. Gott va 🙂
Linus Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 är det dödssynd att lägga virvel på samma slag som baskaggen? tänkte om man vill ha en virvel på alla taktslag Inte alls syndigt, väldigt vanligt inom många genrer från soul till indiepop.
Linus Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Kaffe nykokat på gasol.Gasolvätska har så låg kokpunkt. Jag föredrar att koka kaffe på kranvatten.
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Inte alls syndigt, väldigt vanligt inom många genrer från soul till indiepop. Tänker då främst på "klassisk hårdrock" 😮 ska testa lite.
k9 (oregistrerad) Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Jo där är det ganska vanligt med stress beat.
Naymari Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Tänker då främst på "klassisk hårdrock" 😮 ska testa lite. Tycker du det funkar så funkar det. Det finns inga rätt eller fel om man har en bra anledning.
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Your browser does not support the HTML5 audio tag såhär gjorde jag i ett första utkast iaf 😮
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 måste få till lite övergångar å så nu.. ett å annat fill kanske 😮
drloop (oregistrerad) Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 (redigerat) Skulle vara bra med lite radaftaplast övergångar och kanske lite spökslag på virvieln för att liva upp det lite. Jag livespelade trummor och då vart det lättare att få till svänget. https://soundcloud.com/dabene/i-think-it-s-you Tar en stund att lära sig men det har du igen på sikt, mycket lättare att få till trumkomp om man kan lira det live på ett keyboard. Du behöver inte så mycket spökslag som jag har på mitt exempel men lite grann för då kommer svänget. Redigerat 17 april 2014 av drloop
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 spökslag glömde jag i all hast 😆 får se om jag får till något bra radaftaplast. funderar på att spela in gura innan jag gör färdigt trummorna så att det blir rätt jävligt bra låt för övrigt! en av mina favoriter av det jag hört av dig än så länge keyboard får jag köpa när jag har pengar... lär nog dröja ett tag 😲 köpt ny dator och gura än så länge i år
k9 (oregistrerad) Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Skulle vara bra med lite radaftaplast övergångar och kanske lite spökslag på virvieln för att liva upp det lite. Jag livespelade trummor och då vart det lättare att få till svänget. https://soundcloud.com/dabene/i-think-it-s-you Tar en stund att lära sig men det har du igen på sikt, mycket lättare att få till trumkomp om man kan lira det live på ett keyboard. Du behöver inte så mycket spökslag som jag har på mitt exempel men lite grann för då kommer svänget. Nice låt!
Fidden Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Your browser does not support the HTML5 audio tag såhär gjorde jag i ett första utkast iaf 😮 Hmm. Skulle faktiskt vara en ganska kul längsta-grej att bygga en låt ovanpå det där. Jag fick death cab for cutie-vibbar, och med tanke på att du tänkte använda det i klassisk rock så skulle nog låtarna bli extremt olika 😄 Om jag hade haft tid och energi hade jag börjat på en gång.
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 death cab for cutie? 😮 ja det är en bit ifrån vad jag hade tänkt göra 😄 känner du att du har tid och energi någon gång kan jag skicka trumfilen
Zakyath Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 själv tänkte jag köra mitt gamla vanliga kaka-på-kaka-recept med riff ☺️
Pico Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 själv tänkte jag köra mitt gamla vanliga kaka-på-kaka-recept med riff ☺️ Om man trycker in 3 mandelkubbar i käften och säger "riskaka" så får man det du bygger dina låtar på? 😄 Nu blire akffe... önskar jag hade mandelkubbar.
Fidden Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Om man trycker in 3 mandelkubbar i käften och säger "riskaka" så får man det du bygger dina låtar på? 😄 Smulor i skägget?
Recommended Posts