Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Haha! Får erkänna att jag inte trodde att Maria skulle gilla den, men den var tydligen bäst av alla tolkningar jag fått på texten enligt henne. 🥰 :wub: 🥰

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

M ed sången så blev det lite grötigt så det var svårt att följa melodin och texten där, tycker jag. För många instrument som krigar om samma frekvenser. Men groovet och solot lät nice. Men jag är ganska trött nu igen så det kanske är mina öron som inte funkar som de ska. 🙂

Hmm saknade groovet när jag stängde av låten. 😳 Så jag fick köra några loopar till. 🥰 Det är väl ett gott tecken? 😄

kul att du gillar det på någon slags undermedvetet plan iaf 😆

alltså det är sjuk slask. jag använder en konstig basplugg som hänger cubase när jag försöker öppna den så kan inte fixa ljudet till basen. guran är line in till cubases amp-simulator som följer med programmet... ska försöka hitta någon bättre simulator till basen och spela in uppmickade guror och se till att ljuden blir lite bättre tillsammans 🙂 kommer mao spela in sång och gura på nytt, framförandena är ändå ganska bristande 😆 vet dock inte hur jag ska göra så att det blir färre krockande frekvenser 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Låter lite som att du gör samma fel som jag har märkt att jag själv gör. Eftersom jag "tänker" texten samtidigt som jag lyssnar på musiken, så lurar jag mig själv att sången är tydligare än den är. Me ndet var bättre nu, helt klart. Gillar låten faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul att du gillar. detta är alltså en GAMMAL låt. den senaste låten jag la upp i låtavdelningen på forumet är en version av denna som blev stenhårt sågad, främst pga den dåliga sången. hade lagt upp den något år tidigare i dess ursprungliga version. så skrev nog låten när jag var ca 17 år gammal. ska nog skriva om texten helt och hållet, det har jag gjort med nästan alla mina gamla låtar som jag spelar idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hemma från festligt 50årskalasgig. Förbajsat så god mat. Buffé!

Spelningen gick åxå bra. De dansade till ynklig akustisk gitarr 😑

Körde 2ggr 45 min + en timme sista 😑

Vi e bra radarpar jag å min sambo 🙂

Kul! Låter som att du trivs med livet just nu då! 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

vill minnas att tillochmed valle svarade, om än för att säga att jag måste låta någon annan sjunga. men det är inte varje dag 😆

😲😛😆
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ouch! Fick veta att Demonen inte gillade att ja citerade honom i politiktråden. Han ville ju att jag skulle hålla mig till orginaltråden, trodde att det var tråden om förra valet han menade. Läste där och såg att ha ville ha den debatten i Ladyface tråden istället.. Så jag postade där. Men de skulle jag tydligen inte gjort alls... jösses vilka inlägg som dyker upp där nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ouch! Fick veta att Demonen inte gillade att ja citerade honom i politiktråden. Han ville ju att jag skulle hålla mig till orginaltråden, trodde att det var tråden om förra valet han menade. Läste där och såg att ha ville ha den debatten i Ladyface tråden istället.. Så jag postade där. Men de skulle jag tydligen inte gjort alls... jösses vilka inlägg som dyker upp där nu.

Vad tror du om detta forum egentligen? Blir kul att se hur länge den tråden lever. Skulle tippa att så länge ingen trycker på fegknappen så lär den finnas där länge.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hmm jo men många anmälde ju tydligen att jag hade N ordet i min signatur då jag citerade Demonen iofs...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

En admin och jag löste det på ett bra sätt. Eftersom många tydligen reagerade mera på just det ordet än vad som stod i citatet så censurerade jag själv demonens citat lite. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...