Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

börjar undra om det är så att min ackegura kanske åldrats lite bra bara ? tycker den låter så ovanligt fin 😲

Molekylernas struktur ändrar sig faktiskt via vibbarna. Så är det med alla akustiska instrument. Fioler gjorda på gamla klockstaplar låter därför bättre än andra. Man säger ju att ett instrument blir "inspelat". Så också med mina äldsta mungigor och munspel. Allt som utsätts vibrationer/ljud förändras ju. Händer väl nåt med gamla synthar med, tror jag...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul att folk gjort något med Maria texten jag skrev förut.

Är lite nyfiken på Nay om du orkat gör den? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ack, ja, ultraljud för frugans del var ett tag sedan. 1988 närmare bestämt. Men jag minns det som igår. Nu är sonen officer och flygspanare.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har ena albumet jag beställde för över en månad sen kommit! andra albumet har de meddelat mig att de tydligen inte hade. albumet som de inte har kan man dock fortfarande beställa till en leveranstid på "1-3 dagar". lär inte bli många gånger till jag handlar på CDON.com....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick av misstag igång arg musik på spotify. Plötsligt var tröttheten som tryckt ner mig sedan december borta. Hoppade först runt i ren ilska, sen utvecklades det till nåt slags hemträningspass, sen drog jag ut på en kort aggrolöprunda.

Jag är nog lite arg.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Joe Osborn kan det ha varit...

Is it true you didn’t change strings for 15 years?

Maybe a little longer. I got my Jazz Bass in 1960, and I put new strings on it in 1962. It was a set of Labella strings. They never broke, so I never changed them. It wasn’t until they were filled with flat spots and started to unwind that I had to change them. I know it was long after I moved to Nashville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...