Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Andra koppen java avklarad. Fler lär det bli innan jag blivit tillräckligt surmagad för fredagsmyset senare. En förkylning håller på att arbeta sig fram. Får käka några kilo apelsiner. Om det nu hjälper.

Mina elever ska ha prov i engelska nu. Om en stund. Livet leker... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Postat

Överraskande fakta - vem kunde tro det?

Enligt Statistiska Centralbyråns senaste förteckning över svenska vägars karakteristika visar det sig att det finns exakt lika många uppförs- som nedförsbackar men något fler höger- än vänsterkurvor.

Postat

Överraskande fakta - vem kunde tro det?

Enligt Statistiska Centralbyråns senaste förteckning över svenska vägars karakteristika visar det sig att det finns exakt lika många uppförs- som nedförsbackar men något fler höger- än vänsterkurvor.

Där ser man. Är det antalet backar man räknar eller räknas även fall- och stigningshöjd?

Undrar också om det finns någon olyckstatistik över veckan efter ändringen till sommartid?

Postat (redigerat)

Där ser man. Är det antalet backar man räknar eller räknas även fall- och stigningshöjd?

Undrar också om det finns någon olyckstatistik över veckan efter ändringen till sommartid?

Det får man nog googla på.

Det blev i varje fall många fortkörningar, har jag fört, för att ta igen timmen man förlorade vid övergången till sommartid. Så en och annan olycka skedde säkert.

Mer trafiktrivia

Övergången till högertrafik 1967 gick ju särdeles smidigt genom att man lät den ske under tre dagar, då först den tunga trafiken gick över till höger sida och efter hand den lättare, alltmedan trafiken flöt på. En mjuk övergång, alltså.

Redigerat av Algotezza
Postat

Det får man nog googla på.

Det blev i varje fall många fortkörningar, har jag fört, för att ta igen timmen man förlorade vid övergången till sommartid. Så en och annan olycka skedde säkert.

Mer trafiktrivia

Övergången till högertrafik 1967 gick ju särdeles smidigt genom att man lät den ske under tre dagar, då först den tunga trafiken gick över till höger sida och efter hand den lättare, alltmedan trafiken flöt på. En mjuk övergång, alltså.

Härligt att möta en lastbil på "fel" sida av vägen 😄

Postat

Det blev den vinnande låten för högertrafikkampanjen. Skapad av dåtidens Fredrik Kempe, Peter Himmelstrand.

Postat (redigerat)

Aldrig heller hört 🙂

Nykluven 😳 ( har alltså klyvt ved )

Groggvirke?

Redigerat av Algotezza
Postat

undrar när mina fingrar ska härdas, vilket alla säger att de gör när man spelat gitarr ett tag! spelat kanske tio år nu och de nöts fortfarande sönder 🙁

Postat

undrar när mina fingrar ska härdas, vilket alla säger att de gör när man spelat gitarr ett tag! spelat kanske tio år nu och de nöts fortfarande sönder 🙁

De kommer iofs alltid nötas... Menneh... jag tycker det brukar vara tydligt om man trummar lite med fingrarna mot en bordsskiva eller något. Väldigt stor skillnad på ljudet mellan högra och vänstra handens fingrar just pga att man härdat ena handens fingertoppar.
Postat

De kommer iofs alltid nötas... Menneh... jag tycker det brukar vara tydligt om man trummar lite med fingrarna mot en bordsskiva eller något. Väldigt stor skillnad på ljudet mellan högra och vänstra handens fingrar just pga att man härdat ena handens fingertoppar.

Aa det är klart att de blir något härdade. Men att de inte slits på samma sätt är nåt hittepå!

Första dagen som sockerfri tillsammans med konditionsträning idag. Känns konstigt.

Spännande! Lyckas du upprätthålla det kommer det nog kännas toppen snart.

Postat

Spännande! Lyckas du upprätthålla det kommer det nog kännas toppen snart.

Hoppas det. Mått skit på senare tid vilket jag själv knutet till att jag sitter ganska mycket och äter mycket skit. Hoppas det hjälper.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.