Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Snart kanelbulle o en kopp java!

Ja, va gott de ska bli!

o en god liten pt ☺️

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

En kaffe på det?

Näh! Två koppar kärlek på det. 🥰 :wub:

Nijad igen! Tusan vad lång tid det tar att ladda alla inlägg nu då...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

2 coffee 1 cup

Så jobbar jag med ungefär. Stora kaffeglas som rymmer tre koppar... 🥰 :wub: Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allt löst folk i längstah 🥰.. Saknar fortfarande SJr 🙁

Håller på att pyssla fram ett flöjtliknande ljud som påminner om det där kända ljudet som var i någon Rompler från 80-talet.. Lät typ Bliblablaaaaaooooofff.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

skruvade fram ett trumljud jag känner att jag kan leva med å försökte städa basen å trummorna lite. är jag på rätt väg eller helt off?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/54750323/deepestsummermix1.mp3

Låter stökigt och röjigt just nu. Lite grötigt kanske men det kanske beror på speltekniken iofs. Ljudet svajar lite, i dynamiken också. Men jag gillar ju när det är lite så 😉

Mugg så stor att man kan gå på den? 🙂

Ett så stort glas att man kan simma i det.. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

jo de e lite stökigt och det är det tänkt att det ska vara! fast det kanske inte är stökigt på rätt sätt nu 😄 ska stränga om basen och sen spela in den så den blir helt tight. denna gång tänkte jag dubba den med en lajnad variant som kan vara komprimerad och stå för de djupare frekvenserna. lär också spela in gitarren på nytt så den blir tightare

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kommer bli en riktigt trevlig låt när den är klar. Det är jag helt övertygad om. 😎 B)

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Städa inte för mycket bara, lätt att bluesrocken blir platt om den är jazztight. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ska spela så tight jag kan, tror mycket blir bättre då faktiskt... små justeringar fram eller bak i takt för olika typer av markeringar kan jag nog inte låta bli att göra dock ☺️ trummorna har jag för övrigt tryckt jävligt ur takt. baskaggeslagen är placerade mer eller mindre på måfå runt där de bör vara. när jag spelat in allt tight ska jag försöka anpassa dem mer efter hur de andra instrumenten spelar

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...