Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Börjar bli lite väl tramsigt om man inte får tramsa i en tramstråd... 😆

Klart du får tramsa, men det här handlade om något helt annat.
Postat

Den ena tog en paus för att fokusera på familjen, den andra tog en paus av andra skäl.

*har stenkoll*

xD

Min hjärna hann läsa klart meningen före mina ögon.

"Den ena tog paus för att fokusera på familjen, den andra var 'familjen'." xD

Postat

Klart du får tramsa, men det här handlade om något helt annat.

Vad handlade det om?

Postat

xD

Min hjärna hann läsa klart meningen före mina ögon.

"Den ena tog paus för att fokusera på familjen, den andra var 'familjen'." xD

Den ena tog paus för att fokusera på familjen, den andra tog paus för att bli fokuserad på. ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är ingen tramstråd! 😠

Det är en snacktråd... I och för sig en sådan tråd med tramsigt snack emellanåt men, det är en annan femma.

...potato tomato som man säger... 😄 Redigerat av k9
Postat

Vi har högt i tak på Studio forum, men man får inte skriva vad som helst. Om andra användare gång på gång reagerar på en annan användares beteende, och upplever det som kränkande, mobbning och liknande så kommer vi i moderatorgruppen att agera.

/Mats

k9 (oregistrerad)
Postat

Nåja, mitt forum finns fortfarande kvar för dom som vill. Vid tillfälle ska jag se över programvaran lite.

Får kanske kolla upp det forat då... om man är välkommen... 😉
Postat

Nåja, mitt forum finns fortfarande kvar för dom som vill. Vid tillfälle ska jag se över programvaran lite.

Micke, jag ser att du och andra skriver väldigt nedlåtande om mig som person. Är det verkligen ett sånt forum du vill driva?

/Mats

Postat

Vi har högt i tak på Studio forum, men man får inte skriva vad som helst. Om andra användare gång på gång reagerar på en annan användares beteende, och upplever det som kränkande, mobbning och liknande så kommer vi i moderatorgruppen att agera.

/Mats

Det känns rimligt. Mindre rimligt känns det dock om jag får en smäll på käften för att grannen spöade en random taxi-chaffis i New York. 🙂
Postat

Micke, jag ser att du och andra skriver väldigt nedlåtande om mig som person. Är det verkligen ett sånt forum du vill driva?

/Mats

Han kanske tyckte att nordkorea liksom redan var gjort.

k9 (oregistrerad)
Postat

/Mats

Jo det finns en poäng där, men om folk inte ens vet varför de blir bannade så är det ju konstigt.. 😐

Dessutom så kanske man kan ha överseende om det var långt mellan övertrampen. Kanske vore det bra om synder kunna botgöras med tiden.

k9 (oregistrerad)
Postat

/Mats

Men det är många som skriver mycket nedlåtande om andra här. Men bara för att det är just du som blivit attackerad så är det ett övertramp?
Postat

Jag ger gärna en användare en andra chans, förutsatt att inte övertrampet är alldeles för grovt. Men när man sviker även det förtroendet har man inget att göra på Studio forum. Vi kan av förståeliga skäl inte diskutera användare med namn i det öppna forumet, än mindre redovisa exakt vad dom gjort.

/Mats

Postat (redigerat)

/Mats

Micke har nu lagt upp detta på sitt forum:

Okej, nu vill jag förtydliga några grejor ang detta forum:

• [li]Jag vill inte ha något forumkrig. Jag förstår att folk just nu är frustrerade och förbannade men jag vill inte att forumet ska handla om hur mycket det andra forumet suger. Vi är alla här för att snacka skit med varandra, inte OM varandra.[/li]
    [li]Jag vill inte heller att vi pekar ut någon vid namn. Detta forum är, till skillnad från Längsta, nåbart direkt via Google för vem som helst. [/li]

Jag säger inte att någon har gjort något fel än så länge men jag vill förtydliga lite grand. Jag kanske rentav sätter upp forumregler vid tillfälle.

Redigerat av Zakyath
Postat

/Mats

Hej Mats

Meningen med forumet är inte alls att prata skit om någon, varken om dig eller om Studio Forum. Meningen med forumet är att folk här ska ha en plats där dom kan känna sig trygga. Idag bevisades det uppenbarligen att man inte kan känna så här.

Jag har aldrig haft något emot dig som person och jag hoppas du inte tolkar det så. Men jag har problem med att Längsta stängdes ner som en slags kollektiv bestraffning.

Angående modereringen på mitt forum så kommer jag tillåta allt som skrivits hittills för ingenting kan kopplas till en enskild person. Men så fort någon skriver något som gör det så kommer jag givetvis ta åtgärder.

Postat

Men det är många som skriver mycket nedlåtande om andra här. Men bara för att det är just du som blivit attackerad så är det ett övertramp?

Nej, det spelar ingen som helst roll vem som baktalas. Om du ser någon som uttrycker sig nedlåtande om andra ska du anmäla det till moderatorgruppen så att vi kan agera.

/Mats

Postat

Nej, det spelar ingen som helst roll vem som baktalas. Om du ser någon som uttrycker sig nedlåtande om andra ska du anmäla det till moderatorgruppen så att vi kan agera.

/Mats

jodåtack, det lär vi nog tänka oss för att göra i framtiden 😏

k9 (oregistrerad)
Postat

Nej, men det förekommer många "personangrepp" i många trådar. Själv så blir jag ju attackerad av en användare så fort jag skriver något emot denna på forat. Men de flesta förstår ju att det är så det blir på ett nätforum.

Postat

Nej, men det förekommer många "personangrepp" i många trådar. Själv så blir jag ju attackerad av en användare så fort jag skriver något emot denna på forat. Men de flesta förstår ju att det är så det blir på ett nätforum.

Jag tror snarare det är ett generellt problem med moderingen här som har pågått i flera år. Jag är medlem på andra forum, som dessutom är ordentligt mycket större än det här, där tongången är en HELT annan än här. Ingen ska någonsin behöva känna sig attackerad utan anledning.

k9 (oregistrerad)
Postat

/Mats

Det finns ju användare som anmärkningar helt öppet i form av kommentarer från andra användare. Kan inte ni gå in och varna dem som förtjänar det? Många av oss drar sig nog för att ta till angiveriet som ni hoppas på.
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag tror snarare det är ett generellt problem med moderingen här som har pågått i flera år. Jag är medlem på andra forum, som dessutom är ordentligt mycket större än det här, där tongången är en HELT annan än här. Ingen ska någonsin behöva känna sig attackerad utan anledning.

OK! Det var ju ett tag sedan jag hängde här iofs. Så jag har nog missat en massa groll.
Postat

Hej Mats

Meningen med forumet är inte alls att prata skit om någon, varken om dig eller om Studio Forum. Meningen med forumet är att folk här ska ha en plats där dom kan känna sig trygga. Idag bevisades det uppenbarligen att man inte kan känna så här.

Jag har aldrig haft något emot dig som person och jag hoppas du inte tolkar det så. Men jag har problem med att Längsta stängdes ner som en slags kollektiv bestraffning.

Angående modereringen på mitt forum så kommer jag tillåta allt som skrivits hittills för ingenting kan kopplas till en enskild person. Men så fort någon skriver något som gör det så kommer jag givetvis ta åtgärder.

Ditt forum bjuder till exempel på "tror att hans beteende kan härledas till skam över sitt namn".

En person skriver också: "Min stålbröstbild ligger kvar i tråden i alla fall. Kanske var för lite naket för att den skulle väcka anstöt. Ska jag prova igen tycker ni?"

Du driver ett forum för nätmobbare och vägrar alltså inse det? Jag tyckte du var en trevlig prick när du gjorde din praktik här på Studio, men nu är du helt ute och cyklar Micke.

Och, jag har sagt det förut, när inte någon kan moderera en tråd som innehåller problem kan det hända att vi låser den tillfälligt, för att senare återvända och rensa upp.

/Mats

Postat
Jag är medlem på andra forum, som dessutom är ordentligt mycket större än det här, där tongången är en HELT annan än här. Ingen ska någonsin behöva känna sig attackerad utan anledning.

Menar du att modereringen är för hård eller för slapp? Kalla det nordkorea eller vad ni vill, men moderatorgruppen försöker på många sätt att lyfta bort det som är påhopp för att tongången i forumet ska bli bättre.
Postat

Det man inte kan säga till någon ansikte mot ansikte IRL/AFK kan man gott avhålla sig från att skriva "skärm mot skärm" när man gjort "den andra" till sin spottkopp, ett objekt, och inte en medmänniska, medmusiker...

• Gilla 2
k9 (oregistrerad)
Postat

Vissa individer har ju personangrepp som ett sätt att slippa argumentera här. Andra trollar fritt. Många kommenterar detta öppet i trådarna, men det sker inget ändå. 😐

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.