SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 musikspelare har jag redan! det är ju några låtar jag saknar bara. Jo, men det här låter bra oxå.
SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 svårt det här med låttexter. fastnat nu igen. Jag sliter fortfarande med rosorna och violerna. Är det ett sånt där ödesdrama som du brukar köra med?
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 "Med ödesdrama menas det drama, där handlingen ej till sin utgång beror af hjältens karakter,utan där utgången kommer oförtjänt, där en yttre gudomsmakt eller slumpen afgör den, där förbindelsen mellan orsak och verkan ej är rättvis och man ej i handlingens gång ser ett uttryck för den tanken, att all gärning får sin förtjänta lön." Hittade jag nu. Denna text blir inte ett ödesdrama!
SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 exakt vad menar du med ödesdrama? 😆 Är det inte du som skriver ödesdigra texter på engelska? Kanske blandar ihop dej med nån.
SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 det är nog jag... Ordet jag sökte var kanske gotik. Stämmer det?
Algotezza Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Ordet jag sökte var kanske gotik. Stämmer det? Finns det gothlänningar som skriver här? Min senaste framgång på textfronten är en haikusvit på Veckans vers i Sydsvenskan igår. Arvodet är en trisslott. But I'm not in it for the money... 🙂
SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 vetefan. men tror jag vet ungefär vad du menar Då är vi överens, om nåt.
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 så här ser texten jag sysslar med nu ut iaf: somewhere in the depths of your eyes I lost all sense to the world around us I never saw all the strife I inflicted upon you Deep down I did not know You never told me anything You just turned your heels and left Somewhere along the traverse of time I hope to break this spell I'm under ???
SadamJR Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Min senaste framgång på textfronten är en haikusvit på Veckans vers i Sydsvenskan igår. Arvodet är en trisslott. But I'm not in it for the money... 🙂 Länk? Skrev en haiku en gång som jag fick beröm för, men jag har glömt den.
Algotezza Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 (redigerat) Länk? Skrev en haiku en gång som jag fick beröm för, men jag har glömt den. Veckans vers finns ej på nätet men jag hade med dikten även på poeter.se: http://www.poeter.se...?textId=1724743 Autentiskt ljud. Autentisk bild. Allt som finns med hände. Redigerat 13 mars 2014 av Algotezza
pjocke (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Iiiih nu fick jag frågan om jag vill vara stand-in turnétrummis åt en kompis band.
D Vibe Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Det är en padda ser du väl! Amphibisist Ah.. Såklart! 😲
Recommended Posts