Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag la ut en låt i storforumet förut, då blev jag snabbt anmäld av den sk "FORUMPOLISEN". Vem är det egentligen?

Var du otrevlig eller la du upp en cover?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var du otrevlig eller la du upp en cover?

Det var en länk till en gammal bluescover. Blev borttagen ganska snabbt, en "forumpolis" hade anmält mig. Undrar hur man kan reta sig på att någon gör inspelningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det var en länk till en gammal bluescover. Blev borttagen ganska snabbt, en "forumpolis" hade anmält mig. Undrar hur man kan reta sig på att någon gör inspelningar?

Det är förbjudet med covers på forumet. Jag fick till och med problem när jag länkade till ett officiellt släpp på Warner som var en cover på en låt. Det tyckte jag var att gå över gränsen. Om jag lägger upp en cover så blir den bortplockad. Thats the rules.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte får länka till en annan plats när det gäller covers tycker jag är lite märkligt! Vad det gäller att ladda upp till Studios server kan jag förstå..

Aja! Man kan int få allt här i världen! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nolltolerens mot covers. Svår gränsdragning om man tillåter vissa covers och inte andra, externa länkar lurigt också.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Moderatorn skall du passa dig för. Det är UberModeratorn så det är ingen man skojar om eller med.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorn skall du passa dig för. Det är UberModeratorn så det är ingen man skojar om eller med.

Han har varit här i över 10 år och gjort 3 inlägg. Jag gav honom så att han teg, Än så länge iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lycka till!

Kollar du Moderatorns profil så står det inte Medlem på Moderatorn, utan Moderator. Kan vara bra att veta.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till!

Kollar du Moderatorns profil så står det inte Medlem på Moderatorn, utan Moderator. Kan vara bra att veta.

Det verkar ju helt sanslöst. Han verkar ju helt ointresserad av studio forum. Är det förlagschefen dom har bussat på mej?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Moderatorn är ingen riktig medlem utan en funktion för att hjälpa till att moderera forumet ibland.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fel. Vi måste vara inne i April för att en fjärdedel av året ska vara förbi. 🙂

Månadspolisen - 55

😛

Jag känner en bot.

P-bot?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Sjukt att jag inte har råd att flytta från mitt hus till ett annat just nu. Efter som huset har stigit i värde så måste jag betala någon hittepå skatt, som ersätter vinstskatten som alliansen tog bort. Hade sett annorlunda ut om jag hade mera inkomster och betalat högre skatt, tydligen. Kul att den som har låg inkomst ska få en extra skatt som plåster på såret. Eller som salt i såret om man ska vara ärlig. 😠🙁

Hoppas jag bara missförstod mäklaren, men man blir ju inte förvånad om det är sant. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Att spela in gamla blues o rocklåtar med nästan inga pålägg är väldigt befriande. Vi bara kör igång, snackar inte ens i förväg om när o vem som ska ta solovändorna. Även om det är traditionell bluesrock blir det ju personligt ändå.

Att man inte får länka till en treackordslåt är nog lite märkligt. Alla internetforum är ju knökfulla av länkar till musik. Och alla låtar, oavsett genre är mer eller mindre covers på redan gjord musik. Texterna handlar om exakt samma saker, orden är bara lite omstuvade. Och inom syntmusik eller vad som helst så är ju alla sound mer eller mindre plagiat på tidigare grejer. För att inte tala om ackordsföljderna, de är ju samma C, Am, F o G som på 50-talet… Eller Em, C o D i hårdrock.

Att nåt forum skulle bli stämt för att tex jag länkar till min egen Chuck Berry cover, det existerar ju inte.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...