Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Diablo 3. de skäms väl så jävla mycket för hur dålig uppföljaren var i relation till tiden det tog att göra, att de väljar att låsa ens konto så man inte ska spela det.

tänkte "ska man köpa expansion kanske...? det kanske var bättre än jag minns...?" det var fan värre än jag minns. hade förträngt hur jobbiga de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har blivit säkerhetstokiga. Låt mig skylla mig själv om jag glömmer mitt lösenord. Herregud, jag är en vuxen människa.

Det handlar inte om att nån kan råka glömma sitt lösenord utan att ingen skall kapa ditt konto och ta all din pheta lewt som du kämpat för. Själv så har jag aldrig haft några direkta problem med konton hos Blizzard.
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Nu får ni gå in och rösta, latmaskar.

https://www.studio.se/index.php/topic/105304-roesttrad-foer-studiomellon/

Link to comment
Dela på andra sajter

Awkward beyond belief på jobbet idag. Texten har ej pun-säkrats så bara stfu! xD

En användare hade probs med sitt mobila bredband, eller något med hårdvaran snarare, usb-modemet/donglen/stickan våttävvär jo vånna kål itt... hennes arbetskamrats dongel får hon att fungera dock. Jag fick båda modemen med mig därifrån och skall undersöka imorgon vad som kan tänkas vara fel.

Just innan jag skall dra hem slår det mig att det kanske vore en god idé att tala om för den där arbetskamraten då att jag har hennes dongel, så hon inte behöver den helt plötsligen och är utan.

Så där står jag då på tröskeln till hennes kontor och håller upp den (fine... pun:a då!) och säger "jag har din usb-sticka, får jag ha den till imorgon?". Här förväntade jag mig förstås att hon skulle förstå precis vad det handlade om... varför jag hade modemet, var jag hade fått det ifrån och så vidare. Jo men, eller hur.

Det var som att hon förstod mindre och mindre för varje ord jag sa. Typ lätt irriterad och med ett, som jag upplevde det, halv-paranoid och anklagande ansiktsuttryck. Tillslut frågade hon var jag hade fått det ifrån och när jag väl svarat försvann eventuella sura miner.

Va fan alltså, det är ju hennes egen kontext liksom. Behöver man verkligen ge folk sådan information? Hon lånar ut sitt modem till kollegan pga strul. En IT-tekniker står i tröskeln och informerar utlånaren att han har modemet och det bara vägrar koppla. xD

Jag hann ju säkert gå från lite lätt märklig till stalker, till tjuv och fan vet vad på bara halvminuten för att slutligen landa i mega-awkward.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Awkward beyond belief på jobbet idag. Texten har ej pun-säkrats så bara stfu! xD

En användare hade probs med sitt mobila bredband, eller något med hårdvaran snarare, usb-modemet/donglen/stickan våttävvär jo vånna kål itt... hennes arbetskamrats dongel får hon att fungera dock. Jag fick båda modemen med mig därifrån och skall undersöka imorgon vad som kan tänkas vara fel.

Just innan jag skall dra hem slår det mig att det kanske vore en god idé att tala om för den där arbetskamraten då att jag har hennes dongel, så hon inte behöver den helt plötsligen och är utan.

Så där står jag då på tröskeln till hennes kontor och håller upp den (fine... pun:a då!) och säger "jag har din usb-sticka, får jag ha den till imorgon?". Här förväntade jag mig förstås att hon skulle förstå precis vad det handlade om... varför jag hade modemet, var jag hade fått det ifrån och så vidare. Jo men, eller hur.

Det var som att hon förstod mindre och mindre för varje ord jag sa. Typ lätt irriterad och med ett, som jag upplevde det, halv-paranoid och anklagande ansiktsuttryck. Tillslut frågade hon var jag hade fått det ifrån och när jag väl svarat försvann eventuella sura miner.

Va fan alltså, det är ju hennes egen kontext liksom. Behöver man verkligen ge folk sådan information? Hon lånar ut sitt modem till kollegan pga strul. En IT-tekniker står i tröskeln och informerar utlånaren att han har modemet och det bara vägrar koppla. xD

Jag hann ju säkert gå från lite lätt märklig till stalker, till tjuv och fan vet vad på bara halvminuten för att slutligen landa i mega-awkward.

Fan pico, du är ju han!

(edit, nytt försök...)

6854sn.gif

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om att nån kan råka glömma sitt lösenord utan att ingen skall kapa ditt konto och ta all din pheta lewt som du kämpat för. Själv så har jag aldrig haft några direkta problem med konton hos Blizzard.

om man klickar i att man är över 12 år gammal borde funktionen försvinna 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag begriper ingenting.

jag har köpt ett spel som man måste vara online för att spela. men i stort sett varje gång jag försöker logga in så låser de mitt konto. tänk dig att forum.studio låste ditt konto och du behövde fylla i all information du fyllt i när du reggade kontot för flera år sen varje gång du loggar in med rätt lösen. nog för att det blir så ibland, men nu hände det tre gånger på raken. tänk dig alltså att du loggar in, de låser ditt konto. du fyller i din info och får ett mail för att ersätta ditt lösen. sen när du skaffat nytt lösen så låser de kontot igen. osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog enklast om vi bara accepterar att den som varit här längst vet bäst.

Fader Neo som är typ gud.

Helgat varde ditt akffe.

Tillkomme din PT.

Ske din vilja, såsom i längsta

så ock på storforat

Vårt dagliga "vagott" giv oss idag,

och förlåt oss våra ninjor

såsom ock vi förlåta varje smiley-overflow,

och insvep oss inte i jansons frestelse

utan fräls oss ifrån ansjovis.

Ty längsta är ditt och off-topic och storforat

i tvåan.

Akffe

Åh herregud... 😆🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde av mig till Blizzard. De rådde mig att utöka säkerheten genom att autencitera mitt konto varje månad. Dvs tvärt emot vad jag ville. Minns den gamla goda tiden när man köpte ett spel, loggande in och spelade 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det blir nog enklast om vi bara accepterar att den som varit här längst vet bäst.

Fader Neo som är typ gud.

Helgat varde ditt akffe.

Tillkomme din PT.

Ske din vilja, såsom i längsta

så ock på storforat

Vårt dagliga "vagott" giv oss idag,

och förlåt oss våra ninjor

såsom ock vi förlåta varje smiley-overflow,

och insvep oss inte i jansons frestelse

utan fräls oss ifrån ansjovis.

Ty längsta är ditt och off-topic och storforat

i tvåan.

Akffe

AMEN!! 🥰 :wub: 🥰
Link to comment
Dela på andra sajter

om man klickar i att man är över 12 år gammal borde funktionen försvinna 😏

Vad snackar du om för funktion? 😳

Hörde av mig till Blizzard. De rådde mig att utöka säkerheten genom att autencitera mitt konto varje månad. Dvs tvärt emot vad jag ville. Minns den gamla goda tiden när man köpte ett spel, loggande in och spelade 🙁

Det är ju så det är? 😕
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...