Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jukka visade sig vara sångare. När jag ollade på honom, jag menar googlade...

PT!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Finland har alltid varit svenskt. På sätt och vis. De har ju en mycket mera västerländsk kultur än många av de forna sovjetstaterna har. Under andra världskriget så deltog ju många, många svenskar som soldater Finland. Svenska staten lånade ju ut en massa pengar till Finland då med. Har för mig att det rörde sig om mer än tre fjärdedelar av Finlands totala budget.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Finlands största nationalhjälte är ju dessutom Carl Gustaf Mannerheim. Som också blev Finlands första president. Fast han var tydligen mycket dålig på finska.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kollade på avsnitt tre i dag så jag hängde inte med på vem det var ni pratade om 🙂

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Godmorgon! En kopp kärlek innan jag går och fikar hinner jag nog med. 🥰 :wub: 🥰

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vilken skön bild! Man ser verkligen klorna på den lilla svarta mördar ninjan... 😱 :ph34r: 😱 :ph34r:

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Gick på samma grundskola som hon Josefine som var med idag. Spelade i samma "skolband" som körde på skolavslutningar och liknande. 😲

"Jag vill inte gömma mig bakom en mask bara för att norrmän säger på ett speciellt sätt."

Va, har norrbaggarna varit stygga nu igen 🙁((

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmiddag i Lund. Soligt väder. Idag är det utvecklingssamtal på löpande band med min mentorsgrupp. Jag berättar hur de ligger till i olika ämnen och dricker kaffe mellan varven. Surhetsgraden ökar. So: alles gut supergut. 😏☺️😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Finlands största nationalhjälte är ju dessutom Carl Gustaf Mannerheim. Som också blev Finlands första president. Fast han var tydligen mycket dålig på finska.

Det finns invånare i Finland som inte kan svenska - och tvärtom och vissa som h kan båda språken.

Men det viktigaste: I Finland dricker man mest kaffe i världen per invånare! 🙂 Sverige är tvåa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...