Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tråkigt att du inte kan bo kvar på rätt sida spåret Sadam. 🙁

Får man fråga varför du måste flytta?

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

själv ska jag lyxa till det med en ny dator på måndag. min gamla acer har krånglat majoriteten av sin livslängd än så länge, 2½ år gammal. tänkte att jag skulle göra ett försök att rädda den så gott det går och rengöra fläkten häromdagen, och kanske på så sätt förlänge dess livslängd lite grand. visade sig att fläkten var placerad under moderkortet så jag fick skruva loss allting i datorn för att komma åt den. då jag aldrig gjort något liknande tidigare, blev det inget optimalt resultat. nu fungerar inte skärmen. kan köra hdmi och datorn är förvisso svalare nu, och jag kanske skulle kunna öppna upp den och se till att allt sitter ordentligt, men det känns som att det är dags att gå vidare..

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du är väl musiker? Vad ska du då med bild till, det är ju ljudet man vill åt.... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

själv ska jag lyxa till det med en ny dator på måndag. min gamla acer har krånglat majoriteten av sin livslängd än så länge, 2½ år gammal. tänkte att jag skulle göra ett försök att rädda den så gott det går och rengöra fläkten häromdagen, och kanske på så sätt förlänge dess livslängd lite grand. visade sig att fläkten var placerad under moderkortet så jag fick skruva loss allting i datorn för att komma åt den. då jag aldrig gjort något liknande tidigare, blev det inget optimalt resultat. nu fungerar inte skärmen. kan köra hdmi och datorn är förvisso svalare nu, och jag kanske skulle kunna öppna upp den och se till att allt sitter ordentligt, men det känns som att det är dags att gå vidare..

Du kan få en bra dator för 4-5tusen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gomorron. Vasaloppet har startat och krim är i ryska händer. Kanske lika bra för ukraina att gilla läget och hoppas att ryssland nöjer sig med det dom tagit, för någon militär hjälp lär de väl knappast få.

Nu väntar väl en norsk invation av mora kan jag tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gomorron. Vasaloppet har startat och krim är i ryska händer. Kanske lika bra för ukraina att gilla läget och hoppas att ryssland nöjer sig med det dom tagit, för någon militär hjälp lär de väl knappast få.

Nu väntar väl en norsk invation av mora kan jag tänka.

Silly me, läste norsk innovation... Hur troligt vore det liksom? 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

själv ska jag lyxa till det med en ny dator på måndag. min gamla acer har krånglat majoriteten av sin livslängd än så länge, 2½ år gammal. tänkte att jag skulle göra ett försök att rädda den så gott det går och rengöra fläkten häromdagen, och kanske på så sätt förlänge dess livslängd lite grand. visade sig att fläkten var placerad under moderkortet så jag fick skruva loss allting i datorn för att komma åt den. då jag aldrig gjort något liknande tidigare, blev det inget optimalt resultat. nu fungerar inte skärmen. kan köra hdmi och datorn är förvisso svalare nu, och jag kanske skulle kunna öppna upp den och se till att allt sitter ordentligt, men det känns som att det är dags att gå vidare..

Jag lyckades rengöra fläktarna och det gav min 4 år gamla laptop nytt liv. Titta på laptops med fyrkärnig Intel i7, riktiga raketer. Går att hitta för ca 5000 sek och uppåt.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt senaste album på Spotify m.fl. ställen, ett album som jag fått ut via distrokid. 🙂 :) 🙂

https://play.spotify.com/album/0BUMhCIXn65CC0tkLiq3sV

Tauskatol Pelogisen is a Place Far Away

med min egen variant av alternative/free electronica. Använder där både softsyntar och analoga och digitala hårdvarusynthar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt senaste album på Spotify m.fl. ställen, ett album som jag fått ut via distrokid. 🙂 :) 🙂

https://play.spotify.com/album/0BUMhCIXn65CC0tkLiq3sV

Tauskatol Pelogisen is a Place Far Away

med min egen variant av alternative/free electronica. Använder där både softsyntar och analoga och digitala hårdvarusynthar.

Coolt! Ska göra en spellista och ladda ner den genom Spotify (göra den offline eller vad man kallar det) så jag kan lyssna på jobbet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Ska göra en spellista och ladda ner den genom Spotify (göra den offline eller vad man kallar det) så jag kan lyssna på jobbet 🙂

Tackar! Sen jag berättat för mina elever om mina album på Spotify har det blivit lite fler spelningar och cash! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Du kan få en bra dator för 4-5tusen.

Har 4500 att lägga ut själv, sen ska jag låna lika mycket av mina föräldrar så jag kan få en duglig speldator. Nu när jag fått jobb här jag nog råd med det.

Kan lägga till att det är en laptop, annars hade jag ju köpt billigare

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Har 4500 att lägga ut själv, sen ska jag låna lika mycket av mina föräldrar så jag kan få en duglig speldator. Nu när jag fått jobb här jag nog råd med det.

Kan lägga till att det är en laptop, annars hade jag ju köpt billigare

Det jag tycker är viktigast är att datorn är tyst. Annars räcker dom flesta nya datorer till musikproduktion. Sen finns det vissa märken som har dåligt rykte, rätt eller fel. Du vet säkert mycket mer om detta än jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...