Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

jag är väl nåt decennium äldre än både micke och memphis, och jag tror jag tjänar mindre än dem båda, om det nu spelar nån roll...

men efter jag lämnade svenska kyrkan är jag bara nån hundring från att plocka ut 20k, så det var ganska bra gissat ändå.

Jag får bara lön i biocheckar, räknas det?

Men då kan ni ju sätta av ett pat tusenlappar i månaden, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Har du råd med det?

Handlar smart. Och fixar lagom portioner av maten jag lagar. Köper ofta sådant som är nedsatt för att det är kort datum. Köper mycket när det är billigt och så vidare. Har lägre temperatur i kylen för att de färskvaror som inte får frysas ska hålla sig längre i kylen istället. Röker inte, och har bara el, värme, försäkringar och internet som fasta avgifter.

Jag får bara lön i biocheckar, räknas det?

😳
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja man öppnar ju förpackningen och tar ut en rulle i taget. För att sedan riva loss den volym av papper man bedömer vara läm lämplig för ändamålet. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar smart. Och fixar lagom portioner av maten jag lagar. Köper ofta sådant som är nedsatt för att det är kort datum. Köper mycket när det är billigt och så vidare. Har lägre temperatur i kylen för att de färskvaror som inte får frysas ska hålla sig längre i kylen istället. Röker inte, och har bara el, värme, försäkringar och internet som fasta avgifter.

Jag förstår. Då är du ändå spekulant på ett nytt hus. Fidden, memphis och micke är lyxlirare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man öppnar ju förpackningen och tar ut en rulle i taget. För att sedan riva loss den volym av papper man bedömer vara läm lämplig för ändamålet. 😑

Jahaaa, men det är ju så jag gör... med rullen med tusenlappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår. Då är du ändå spekulant på ett nytt hus. Fidden, memphis och micke är lyxlirare.

Jo du har sagt det tre gånger i rad nu, vart vill du komma, egentligen?

Är det inte ansett mer lyx att ha möjlighet att köpa ett hus? Det som, åtminstone jag, är långt ifrån att kunna göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du har sagt det tre gånger i rad nu, vart vill du komma, egentligen?

Är det inte ansett mer lyx att ha möjlighet att köpa ett hus? Det som, åtminstone jag, är långt ifrån att kunna göra.

Jag vill komma till att du är en lyxlirare. Du är 25 och du du plockar ut 25 plus i månaden, medan många av oss här drar oss fram på småpengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...