Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Kom för sent hem igår för att städa dassen så jag gjorde det idag. En verklig gentlemannagest. Något Sven-Bertil Taube, denne hedersman, säkert skulle göra också. Om han kom hem och såg våra dass.

Yngste sonen ska vara hemma över helgen, han är officer, flygspanare. Han är lite sur över alla musikprogram jag lagt in på den nya datorn. Han vill sitta och spela spel snabbt och najs på den i stället. Han har gjort en del låtar med Reason på förra datorn. Han har Mac nu hemma hos sig och sambon så det e väl logiskt med logic nu.

Dagens andra PT!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Du måste va tät som ett troll.

Nä! det är jag inte. Huset kostar 1,5 miljoner och det är ungefär vad jag får om jag säljer mitt hus nu. Köpte hus här i Ludvika när jag ärvde pengar, då var husen betydligt billigare så jag hade lite tur för en gångs skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Lövbiff med vitlökssmör, wokgrönsaker och klyftpotatis. Till det serveras isvatten! Frågor på det? ☺️

Lövbiff är fortfarande en storfavorit hos mig. Jag tröttnar som aldrig på't. Wokgrönskan och klyftpären funkar alldeles lysande det med menneh.. seriöst, det måste ju serveras med en brewski.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom för sent hem igår för att städa dassen så jag gjorde det idag. En verklig gentlemannagest. Något Sven-Bertil Taube, denne hedersman, säkert skulle göra också. Om han kom hem och såg våra dass.

Yngste sonen ska vara hemma över helgen, han är officer, flygspanare. Han är lite sur över alla musikprogram jag lagt in på den nya datorn. Han vill sitta och spela spel snabbt och najs på den i stället. Han har gjort en del låtar med Reason på förra datorn. Han har Mac nu hemma hos sig och sambon så det e väl logiskt med logic nu.

Andra gången jag läser "dasen" istället för dassen, första gången jag kommenterar det.

Båda tänker jag är vettiga insatser i vardagen men om man har för vana att "städa" dasen direkt efter jobbet så kan det väcka en del frågetecken kring yrkesvalet man gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Lövbiff är fortfarande en storfavorit hos mig. Jag tröttnar som aldrig på't. Wokgrönskan och klyftpären funkar alldeles lysande det med menneh.. seriöst, det måste ju serveras med en brewski.

Biran för bli efter maten, då maten i sig är så välbalanserad i kryddningen så föredrar jag vatten som är aromförhöjande istället för en öl som i detta fall skulle stimulera fel smaker mellan tuggorna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Biran för bli efter maten, då maten i sig är så välbalanserad i kryddningen så föredrar jag vatten som är aromförhöjande istället för en öl som i detta fall skulle stimulera fel smaker mellan tuggorna.

Öl är aldrig fel smak... eller ptja, kanske till kladdkakan då. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du lär ju få ett helt kvarter för 1,5 mille i Övik.

Hehe! Det är ett par som ska jobba på ABB här i Ludvika över sommaren. Så jag hyr ut mitt hus för 6000kr i kallhyra och får bo i deras och bara betala el och värme. På 6 månader så blir det en hyfsad slant för mig..

Öl är aldrig fel smak... eller ptja, kanske till kladdkakan då. 😄

Haha! skrev j usom jag gjorde för att jag inte har öl hemma, egentligen 😛

Men nu en kopp kärlek efter maten! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra gången jag läser "dasen" istället för dassen, första gången jag kommenterar det.

Båda tänker jag är vettiga insatser i vardagen men om man har för vana att "städa" dasen direkt efter jobbet så kan det väcka en del frågetecken kring yrkesvalet man gjort.

Gösta Gigolo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Började skriva ett långt inlägg om hur frustrerad jag kan bli på jobbet men så fick paranoian ta över och det blev rensat... Så istället levererar jag en episod ur serien "Du kan få A men fan, jag kan inte ge dig B!". Original series by Dram A Queen.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...