Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

För titta på konstutställning sedan bio.. spännande! Laters all!

😮😳😄😱😊

😮😳😄😱😊

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Jaha, minns ni bilen jag lämnade in på service? Att laga problemet skulle kosta 9000, men då kunde man lika gärna byta kamrem samtidigt eftersom det började bli dags, och då skulle priset landa på 12000. I fredags när bilen skulle vara klar hade en slang gått sönder. Imorse fick de slangen och satte dit den, men då gick kylaren sönder. Slutgiltiga priset blev strax över 17300. Bilen är åtta år gammal så att hävda att de haft sönder saker som inte var i dåligt skick är tvärstopp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, minns ni bilen jag lämnade in på service? Att laga problemet skulle kosta 9000, men då kunde man lika gärna byta kamrem samtidigt eftersom det började bli dags, och då skulle priset landa på 12000. I fredags när bilen skulle vara klar hade en slang gått sönder. Imorse fick de slangen och satte dit den, men då gick kylaren sönder. Slutgiltiga priset blev strax över 17300. Bilen är åtta år gammal så att hävda att de haft sönder saker som inte var i dåligt skick är tvärstopp...

Lita aldrig på en leende bilreparatör... Kunde du inte köpt ny beg. kärra för den slanten?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Konstiga inlägg på sistone. Fattar inte vad de handlar om. Nån tävling kanske??? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Lita aldrig på en leende bilreparatör... Kunde du inte köpt ny beg. kärra för den slanten?

Det hade jag säkert kunnat, men då skulle jag ju stå där med samma förlust och en bra mycket sämre bil?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jaha, minns ni bilen jag lämnade in på service? Att laga problemet skulle kosta 9000, men då kunde man lika gärna byta kamrem samtidigt eftersom det började bli dags, och då skulle priset landa på 12000. I fredags när bilen skulle vara klar hade en slang gått sönder. Imorse fick de slangen och satte dit den, men då gick kylaren sönder. Slutgiltiga priset blev strax över 17300. Bilen är åtta år gammal så att hävda att de haft sönder saker som inte var i dåligt skick är tvärstopp...

när det blir dags för sommardäck tycker jag att du ska åka till denna verkstad i stället. http://www.youtube.com/watch?v=aHSUp7msCIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade jag säkert kunnat, men då skulle jag ju stå där med samma förlust och en bra mycket sämre bil?

Ja, problemet är att allt inte går att förutsäga, allra minst när det gäller bilar. Och bilreparatörer. Kanske hantverkare öht?

Klassisk replik: "Det här komner att bli dyrt. Väldigt dyrt. Det kan ja säja dej redan nu! Vill du ha det snabbt gjort blir det ännu dyrare!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom andra pratade om att gå på ett nytt lunchställe, en korvkiosk här nere. Jag hade hörlurar på mig. Så Jim vinkar till mig, och frågar: "är inte du sugen på günthers korv?" det var HELT omöjligt för mig att inte börja asgarva av det xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, problemet är att allt inte går att förutsäga, allra minst när det gäller bilar. Och bilreparatörer. Kanske hantverkare öht?

Syrran har alltid haft bilar för ca 10 000. Sen köpte hon en för 50 000. Det har varit mycket mer problem med den än med nån av dom andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Syrran har alltid haft bilar för ca 10 000. Sen köpte hon en för 50 000. Det har varit mycket mer problem med den än med nån av dom andra.

Du tror inte det kan ha berott på objektet snarare än prislappen? Att påstå att dyrare bilar per automatik går sönder oftare baserat på det statistiska underlaget tycker jag känns lite väl tunnt faktiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte det kan ha berott på objektet snarare än prislappen? Att påstå att dyrare bilar per automatik går sönder oftare baserat på det statistiska underlaget tycker jag känns lite väl tunnt faktiskt...

Det är fullt möjligt, men det var inte som statistiker jag skrev inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...