Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Idag skulle jag knåpa ihop en powershell-modul för att joxa med lite ms sql/sqlite-prylar men så var det visst skidor på TV, WoW i datorn och en förförisk Lagavulin-flaska så här på kvällskvisten som alla krävt uppmärksamhet.

Jag har helt seriöst mindre energi nu när jag bara vickar halvtid än när jag jobbade heltid. Onsdagkväll till söndag är bara vakuum. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag skulle jag knåpa ihop en powershell-modul för att joxa med lite ms sql/sqlite-prylar men så var det visst skidor på TV, WoW i datorn och en förförisk Lagavulin-flaska så här på kvällskvisten som alla krävt uppmärksamhet.

Jag har helt seriöst mindre energi nu när jag bara vickar halvtid än när jag jobbade heltid. Onsdagkväll till söndag är bara vakuum. 🙁

Blev du friställd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev du friställd?

Jag har aldrig haft annat än ett vikariat på stället. När den pappaledige kom tebax så fick jag dock vara kvar på halvtid och det för att han blivit farsa igen och förväntas vara pappaledig fram mot sommaren igen. Någon ansökan om föräldraledighet har han dock inte lämnat in ännu, mig veterligen.

Nu är det mellotråden som gäller. Får se hur länge det tar innan schlagerhataren die hard dyker upp.

En riktig schlagerhatare dyker inte upp i tråden över huvud taget... så jag stannar här i längsta.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken version var det? De två första hade typ extremt för mycket bas tyckte de flesta… När jag ber Hegobald tycka nåt (han är mkt mer proffs än vad folk vet) så tycker han jämt att det är för lite bas o lågbas i mina grejer. Så hur ska man göra? Svåra val.

På Soundclouden är det två versioner nu, den näst översta är nr 2 som de flesta tyckte var för basig, men… Den har nåt speciellt som mer normala mixar saknar.

https://soundcloud.com/user7908154

Jag lyssnade på länken du la upp här i tråden innan jag postade och utgick främst från den! Min spontana reaktion var att du städat som fan för att ge sången utrymme i botten. Vilket är bra! Men lite för mycket kanske.

Lyssnar på den "bastunga" versionen nu, och tycker den låter mer åt rätt håll. Men jag den absolut djupaste basen är lite för stark här och att det kan behövas påfyllnad i (lägre) mellanregistret. Men jag tyckte om denna version mer.

Det är svårt det här med bas. Jag är ju mindre proffs än både dig och hegobald också, så svårt för mig att säga säkert vad som ska göras... tänkte bara att det är nyttigt att höra hur andra tolkar det man gör

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det ser ju ut att vara bra jävla okänsligt med en tråd som heter "Vad tycker ni om min låt?" i papperskorgen. Men vid närmare inspektion visade det sig handla om en remix.

😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på länken du la upp här i tråden innan jag postade och utgick främst från den! Min spontana reaktion var att du städat som fan för att ge sången utrymme i botten. Vilket är bra! Men lite för mycket kanske.

Lyssnar på den "bastunga" versionen nu, och tycker den låter mer åt rätt håll. Men jag den absolut djupaste basen är lite för stark här och att det kan behövas påfyllnad i (lägre) mellanregistret. Men jag tyckte om denna version mer.

Det är svårt det här med bas. Jag är ju mindre proffs än både dig och hegobald också, så svårt för mig att säga säkert vad som ska göras... tänkte bara att det är nyttigt att höra hur andra tolkar det man gör

Jag brukar som det sista jag gör nuförtiden jämföra mina mixar med denna Ventures stänkare, den har riktigt j-a mycket lågbas om man spelar upp det med sub ikopplad. Mer bas än det mesta, (o särskilt mkt mer bas än på de flesta Ventures inspelningarna) förutom regelrätt syntbaserade discodynga.

The Ventures – Tequila

Vore intressant att höra vad de flesta på forumet tycker om den mängden bas. Det hörs inte så mycket i HD600 lurarna, det är den riktigt djupa basen de inte snålat på.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj nu drog Call Me The Breeze i nilssons lista igång. den var det drag i.

Den har jag fått till ljudet riktigt bra på. Det är trummaskinen som slår kaggen o virveln lika hela tiden, jag spelar cymbalerna…

Försökte nyss spela hela trumkompet till en gammal backtrack, det låter helt åt h-e, jag är helt oförmögen att sätta virvel o kaggeslagen rätt….

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på det humöret idag.

Well. Lite grinig är jag, jag kan fan inte spela trummor. Gitarr o bas kan jag spela exakt tajt om jag vill, nästan skrämmande exakt. Trummor blir inte et slag rätt varken i takt eller ljud. Bra trummor plus studio har jag, men inte fan känner jag nån trummis som är intresserad av att spena in. Jag vill göra det dygnena runt året runt

Fy fan vad illa idioten i mellon sjunger. Fy fan pissa på den jäveln o släng han på tippen

Link to comment
Dela på andra sajter

Well. Lite grinig är jag, jag kan fan inte spela trummor. Gitarr o bas kan jag spela exakt tajt om jag vill, nästan skrämmande exakt. Trummor blir inte et slag rätt varken i takt eller ljud. Bra trummor plus studio har jag, men inte fan känner jag nån trummis som är intresserad av att spena in. Jag vill göra det dygnena runt året runt

Fy fan vad illa idioten i mellon sjunger. Fy fan pissa på den jäveln o släng han på tippen

Jag har en massa samplade loopar. Funkar bra! Inte lätt att trumma. Försöker öva ibland. Lägger ofta percussion å nån cymbal bara. Funkar bättre.

Ja de sjunger illa i mellot 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...