Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Grilljannarna hade väl höghjuingar. Doldaq brott, svt2 18.50.

Haha! Vad kollar du på (eller läser?) för intressant nu då?

Haha! Vad kollar du på (eller läser?) för intressant nu då?

Läs vad han skrev PUCKO!!! Skäms på mig... 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lyssnar inte heller mycket på goth nu för tiden. första favoriten var sisters of mercy, sen började jag gilla bauhaus och några dylika. lite christian death och angränsande genrer. sen efter många försök började jag gilla fields of the nephilim som jag med tiden började inse inte hade mycket gemensamt med de andra gothbanden. psykadeliska guror, impressionistisk sång/ljudeffekter, jazztrummor och dub-bas. de är typ de enda jag fortfarande lyssnar på idag av dem. fast jag har nästan gått över helt till 60 och 70-tal nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

lyssnar inte heller mycket på goth nu för tiden. första favoriten var sisters of mercy, sen började jag gilla bauhaus och några dylika. lite christian death och angränsande genrer. sen efter många försök började jag gilla fields of the nephilim som jag med tiden började inse inte hade mycket gemensamt med de andra gothbanden. psykadeliska guror, impressionistisk sång/ljudeffekter, jazztrummor och dub-bas. de är typ de enda jag fortfarande lyssnar på idag av dem. fast jag har nästan gått över helt till 60 och 70-tal nu.

Lyssnar på Bauhaus just nu... 😎 Hade glömt hur bra "She's In Parties" är... 😮🥰
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

En annan favorit för mig var Adam and the ants. Dem lyssnar jag ofta på fortfarande. Inte så goth kanske men deras första skiva var lite Goth-punkig på något sätt.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Spännande i curlingen nu.... liten fördel för svenskarna nu den sista omgången. Blir förmodligen en skiljoomgång dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Yeey! Fick just svar från en sångerska som vill sjunga hårdrock! Hon ville göra klart denna låt som jag började på innan första branden jag hade;

https://www.studio.se/index.php/files/file/7892-darkest-need/

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt har inte blivit bättrre.

"Särskilt prisvärt var smörgåsbordet. Trots dess enorma överdåd av 100-talet delikatesser, och

fria tagande (inklusive snapsar) kunde det kosta 40 öre 1898 på Hamburgerbörs eller 75 öre

på Hotel Rydberg 1906. Översatt till dagens priser 22 respektive 37 kr."

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Allt har inte blivit bättrre.

"Särskilt prisvärt var smörgåsbordet. Trots dess enorma överdåd av 100-talet delikatesser, och

fria tagande (inklusive snapsar) kunde det kosta 40 öre 1898 på Hamburgerbörs eller 75 öre

på Hotel Rydberg 1906. Översatt till dagens priser 22 respektive 37 kr."

😳😄
Link to comment
Dela på andra sajter

"Vanliga kött- och

fiskrätter var också synnerligen prisvärda: för 30 till 55 kr kunde man t.ex. få bergtorsk med

senapssås, rådjursstek eller stekt spädgris. Lite dyrare var fågel, intressant nog inte bara

delikatesser som orre och snöripa kostade runt 55, utan även en halv svensk kyckling som

sågs som en likvärdig delikatess. Det som gått upp mest till idag är den ryska kaviaren som i

gamla tider inte var dyrare än hummer eller gåslever. Skillnaderna i pris mellan för-, varm-

och efterrätt var betydligt mindre än i dag. Många stamkunder åt och drack på kredit."

Den moderna restaurangens födelse och kroglivets guldålder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! skriv färdigt tycker jag!

Hade kunnat bli något fet stoner-rock 😎

Ge den en chans till tycker jag. 😎

kanske får göra det då 😄 kom på en liten refräng/mellanspel-del till den andra mobilinspelningen jag la upp här för några dagar sen också...nu har jag dem och fyra andra låtar jag tänkte spela in att syssla med 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

ska bli spännande att höra ☺️ tycker guran på den där låtsas-livelåten lät bättre dock!

Hehe! Var svårt att spela 7/4 utan att få det att låta lite stelt. Partiet som var tänkt att komma efter det krävde nästan att det började med en ganska rak sju åttondels takt.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

framförandet var fint, jag tänkte mer ljudmässigt!

Har varken kvar gitarren eller den mikrofonförstärkaren längre. Inte mickarna heller. De brann upp för mig. 🙁 :(

Så ljudet kommer bli helt annorlunda nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...