Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Och DÄR Var säkerhetskopieringen klar.

Guuuuuuu vad skönt. Nu ska jag bara köpa hem ny disk. Tydligen funkar inte RAID med Pro Tools. Verkar dock funka om man kör den i JBOD. Hmmmmmm...

Med JBOD så kommer du få typ det motsatta du är ute efter. Data kan komma att spridas på mer än en disk och om ena disken rasar kan du bli av med stuff.

Det är i princip säkrare att lagra data på en enskild disk utan backup än att lagra det i en JBOD-lösning.

Postat

Verkar lite knasigt att slå ihop flera diskar till en partition... Varför vill man göra det? 😲

k9 (oregistrerad)
Postat

Men hur GACK det med k9 dåååå?

Både bra och dåligt. Luktade ju öl och var vinglig så de trodde att jag var full bara. Ända tills jag tog tag i skallen och drog till så att det knastrade högt i hela nacken. Jag svimmade nog av ett tag, såg ut som att läkaren och sköterskan nästan också svimmade av det obehagliga ljudet som uppstod. Har tydligen många kotor som ligger fel. Har någon kota för mycket med. Nu tror man att jag egentligen har så ont i ryggen att jag borde ha mycket svårt för att röra mig alls pga smärtor. Men av någon anledning så känner jag inte att jag har ont. Jag blir bara trött, yr och orkeslös istället.

Min känsel är normal förutom i den vänstra handen som ofta känns avdomnad för mig. Så man vet inte vad det beror på. En nerv som hamnat i kläm pga olycka eller något gissar man ju såklart på. Kanske medfött, kanske inte.

k9 (oregistrerad)
Postat

Skönt att det är så lite spännande svenskar med i os idag. Igår var man ju panikslagen hela dagen. Hua och heja!

Postat

😱 Hittade ett sulkhål här hemma med. 😳 Trodde jag.. 😏 Det visade sig vara min djupa navel bara... 😊

Den kan man oxå försvinna in i. Då kanske du blir frisk nu, om dom får ordning på kotor och nerver?

k9 (oregistrerad)
Postat

Den kan man oxå försvinna in i. Då kanske du blir frisk nu, om dom får ordning på kotor och nerver?

Kan hända att de nerver jag inte använt tynat bort helt och hållet. Det är tydligen den mest troliga orsaken till att jag inte har ont.

Förmodligen får jag stå ut med att det är såhär, men om det blir värre så måste man kanske steloperera rygg och/eller nacke. 😐

Men en kaffe nu så blir det nog bra med det. 🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Curling (damer) och stafett (herrar) kl 11:00

Curling (herrarna) kl 16:00

Är det bra kvar för svensk del idag va?

Postat

Kan hända att de nerver jag inte använt tynat bort helt och hållet. Det är tydligen den mest troliga orsaken till att jag inte har ont.

Du får, som jag, hoppas på forskarna.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du får, som jag, hoppas på forskarna.

eller på Tomten... ☺️ Redigerat av k9
Postat

Curling (damer) och stafett (herrar) kl 11:00

Curling (herrarna) kl 16:00

Är det bra kvar för svensk del idag va?

Curling (nittiotalisterna)

☺️

Postat

Med JBOD så kommer du få typ det motsatta du är ute efter. Data kan komma att spridas på mer än en disk och om ena disken rasar kan du bli av med stuff.

Det är i princip säkrare att lagra data på en enskild disk utan backup än att lagra det i en JBOD-lösning.

Det är inte RAID 0 du tänker på nu? JBOD gör ju så jag kommer åt varje hårddisk för sig.

k9 (oregistrerad)
Postat

eller på Tomten... ☺️

Nej forskningen får det bli.. 😑
k9 (oregistrerad)
Postat

Curling (nittiotalisterna)

☺️

Den förlorade generationen 🙁
Postat

Det är inte RAID 0 du tänker på nu? JBOD gör ju så jag kommer åt varje hårddisk för sig.

Nepp, tänkte på JBOD. Om du har möjlighet att hantera och använda diskarna var för sig bör det vara lugnt.
k9 (oregistrerad)
Postat

Kaffe!

Japp!

Kaffe och spela fel i 30 minuter innan det blir spännande på OS.

pjocke (oregistrerad)
Postat

Både bra och dåligt. Luktade ju öl och var vinglig så de trodde att jag var full bara. Ända tills jag tog tag i skallen och drog till så att det knastrade högt i hela nacken. Jag svimmade nog av ett tag, såg ut som att läkaren och sköterskan nästan också svimmade av det obehagliga ljudet som uppstod. Har tydligen många kotor som ligger fel. Har någon kota för mycket med. Nu tror man att jag egentligen har så ont i ryggen att jag borde ha mycket svårt för att röra mig alls pga smärtor. Men av någon anledning så känner jag inte att jag har ont. Jag blir bara trött, yr och orkeslös istället.

Min känsel är normal förutom i den vänstra handen som ofta känns avdomnad för mig. Så man vet inte vad det beror på. En nerv som hamnat i kläm pga olycka eller något gissar man ju såklart på. Kanske medfött, kanske inte.

Det låter ju klart "spännande". Skönt att någon fått ögonen på dina bekymmer. Bara hoppas på tandfén som sagt!

Postat

Kollar igenom lite på yt angående Roland tb-3. Men det många verkar hänga upp sig på är att den är digital.. Varför inte bara lyssna på hur den låter istället? Hade den varit analog hade den antagligen inte varit lika billig och definitivt inte lika flexibel för de pengarna..

k9 (oregistrerad)
Postat

Det låter ju klart "spännande". Skönt att någon fått ögonen på dina bekymmer. Bara hoppas på tandfén som sagt!

Spännande var ett bra ordval. 😄
k9 (oregistrerad)
Postat

Kollar igenom lite på yt angående Roland tb-3. Men det många verkar hänga upp sig på är att den är digital.. Varför inte bara lyssna på hur den låter istället? Hade den varit analog hade den antagligen inte varit lika billig och definitivt inte lika flexibel för de pengarna..

Bra poänger där.
Postat

Men digitalt är ju skit och kallt, oavsett hur det faktiskt låter! 😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Stafett är stafett är stafett.

Du behöver en växling till för att gå i mål Sadam...

Men digitalt är ju skit och kallt, oavsett hur det faktiskt låter! 😉

Bra poäng där.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.