Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Tack för info! OK. Vår katt Cleo är alltså 88 ungefär. Ungefär som svärmor... Rätt pigg. Katten alltså. Ser bara med ena ögat så hon har dåligt djupseende. När hon var ung såg hon på tv, gillade djurfilmer och tecknat. Hör rätt bra. Rör sig rätt bra. Fattar en hel del av vad man säger, Favoritmat är räkor.

Mysigt med ett husdjur. 🙂

Fördel: har man djur när ens barn växer upp blir de i regel inte pälsdjursallergiker. Få barn som växer upp på gård med djur blir allergiska.

Min bror var tillsammans med en tjej som hade en katt som kunde sitt, tass, ligg, osv
Link to comment
Dela på andra sajter

Tihi! Undrar hur många som kommer orka att läsa ikapp politiktråden nu. Börjar jag gå för långt där nu? 😏

Du ger honom med hans egen medicin. Han tyx tro att problemet är isolerat till dåligt spårunderhåll när det handlar om ett systemfel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apportera, leda blinda, fungera som knark- och grytkatt?

Kan hundar fånga möss o råttor? (Inte för att min lata huskatt gör det men det finns andra som kan)...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du ger honom med hans egen medicin. Han tyx tro att problemet är isolerat till dåligt spårunderhåll när det handlar om ett systemfel.

Jag häller fortfarande inne med de bästa länkarna, bara för att....

Apportera, leda blinda, fungera som knark- och grytkatt?

Tror inte att hon tänkte på att lära katten det... 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Kan hundar fånga möss o råttor? (Inte för att min lata huskatt gör det men det finns andra som kan)...

Det finns ett flertal hundraser som är framavlade för att inte göra annat. Min russell fångade en råtta i centrala Malmö på en promenad. Då var jag en väldigt stolt husse.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kan hundar fånga möss o råttor? (Inte för att min lata huskatt gör det men det finns andra som kan)...

Jo då! Vissa raser och/eller individer är grymma på det. en Östsibirisk Laika jagade man både råttor, varg och björn med. Men ena Alaskan Husky gräver efter de djur som lyckas gömma sig i marken till och med. Medans min Siberian Husky inte bryr sig om råttor eller möss alls. Deras valp gör ofta som någon av dem gör utan att förstå varför. Ser rätt så kul ut. Hon ser lika glad som förvånad ut. Vad kul vi har men vad gör vi egentligen?
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Rat russel?

Vanlig allmän grythund bara. De kör in huvudet i varenda hål de kan hitta och ibland lyckas de skrämma ut något att döda. Så här ser det ut när de får gå på skogspromenad:

1546326_468745493229863_1105944372_n.jpg

391520_264028907034857_2013145940_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vanlig allmän grythund bara. De kör in huvudet i varenda hål de kan hitta och ibland lyckas de skrämma ut något att döda. Så här ser det ut när de får gå på skogspromenad:

1546326_468745493229863_1105944372_n.jpg

391520_264028907034857_2013145940_n.jpg

🥰

Ville jag ha en mindre hund än en Husky så skulle det bli en Russel. Ganska lika varandra på många sätt. Fast det är så stor skillnad på dem.

Men jag funderar på en katt, en papegoja, skulle vilja ha ett par rödkullor med. En gutebagge vore också kul. Nägra grisar. Saknar grisarna från Nyckelviken nu... iofs så är ju hästar ganska roliga med... höns för ägg är gott... måste nog sova nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Ville jag ha en mindre hund än en Husky så skulle det bli en Russel. Ganska lika varandra på många sätt. Fast det är så stor skillnad på dem.

Jag var väldigt skeptisk till terriers innan jag fick min första russell. Nu är jag såld. Tyvärr kunde jag inte ha kvar hundarna av flera olika anledningar, så de är utplacerade hos fosterfamiljer. Fruktansvärt jobbigt, trots att det snart är 1,5 år sedan de flyttade...

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

iofs så är ju hästar ganska roliga med...

De är ju det! Vi fick vår häst i torsdags förra veckan. Mycket jobb dock.

NU ÄR DET PT-DAGS IGEN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...