Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

pjocke (oregistrerad)

HEJ VÄNNER

Mina öron verkar ha tagit stryk av misshandeln med antibiotika. Tinnitusen är typ tre gånger värre. Det är lite dumt.

Åh så missar jag att det var PT-dags. Pinsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Vår gamla katt, 17 år, håller ibland igång på nätterna om vattnet i skålen tagit slut eller om det ligger ngt otrevligt i kattlådan o stinker. Hon är nog lite dement. Hur många år är 17 människoår i kattår?

Öhmm måste googla det. Har ju bara tre hundar själv, men jag blev nyfiken.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

HEJ VÄNNER

Mina öron verkar ha tagit stryk av misshandeln med antibiotika. Tinnitusen är typ tre gånger värre. Det är lite dumt.

Åh så missar jag att det var PT-dags. Pinsamt.

Hej!

Ooouch!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vår gamla katt, 17 år, håller ibland igång på nätterna om vattnet i skålen tagit slut eller om det ligger ngt otrevligt i kattlådan o stinker. Hon är nog lite dement. Hur många år är 17 människoår i kattår?

Såhär tydligen;

1 år = 17 människoår

2 år = 27 ”

3 år = 31 ”

4 år = 41 ”

5 år = 45 ”

6 år = 46 ”

7 år = 51 ”

8 år = 58 ”

9 år = 61 ”

10 år = 62 ”

11 år = 67 ”

12 år = 68 ”

13 år = 71 ”

14 år = 78 ”

15 år = 81 ”

16 år = 82 ”

17 år = 88 ”

18 år = 92 ”

19 år = 96 ”

20 år = 100 ”

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår gamla katt, 17 år, håller ibland igång på nätterna om vattnet i skålen tagit slut eller om det ligger ngt otrevligt i kattlådan o stinker. Hon är nog lite dement. Hur många år är 17 människoår i kattår?

En kompis familj hade en pudel i samma ålder när jag var grabb. Den var så stel i kroppen att den knappt kunde röra sej utan låg i korgen hela dagarna. Det enda den gjorde var att på morgonen hämta husses tofflor till korgen, antagligen för att känna lite trygghet när familjen var borta hela dagen. Problemet var att den inte kände igen husse när han kom hem och ville ha tofflorna, utan försökte bita honom. Om jycken hade haft tänderna kvar hade det varit problematiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info! OK. Vår katt Cleo är alltså 88 ungefär. Ungefär som svärmor... Rätt pigg. Katten alltså. Ser bara med ena ögat så hon har dåligt djupseende. När hon var ung såg hon på tv, gillade djurfilmer och tecknat. Hör rätt bra. Rör sig rätt bra. Fattar en hel del av vad man säger, Favoritmat är räkor.

Mysigt med ett husdjur. 🙂

Fördel: har man djur när ens barn växer upp blir de i regel inte pälsdjursallergiker. Få barn som växer upp på gård med djur blir allergiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördel: har man djur när ens barn växer upp blir de i regel inte pälsdjursallergiker. Få barn som växer upp på gård med djur blir allergiska.

Dessutom kan man se tidigt vilka barn som har anlag för psykopati och seriemördande eftersom såna inte tycker om djur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom kan man se tidigt vilka barn som har anlag för psykopati och seriemördande eftersom såna inte tycker om djur.

OK. Bra. Inga av mina ungar är i farozonen då. De gillar djur.

Vad gillar psykopater och seriemördare? Förutom sig själva o att mörda...

HEJ VÄNNER

Mina öron verkar ha tagit stryk av misshandeln med antibiotika. Tinnitusen är typ tre gånger värre. Det är lite dumt.

Åh så missar jag att det var PT-dags. Pinsamt.

Vad har du tagit för medicin?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

En kompis familj hade en pudel i samma ålder när jag var grabb. Den var så stel i kroppen att den knappt kunde röra sej utan låg i korgen hela dagarna. Det enda den gjorde var att på morgonen hämta husses tofflor till korgen, antagligen för att känna lite trygghet när familjen var borta hela dagen. Problemet var att den inte kände igen husse när han kom hem och ville ha tofflorna, utan försökte bita honom. Om jycken hade haft tänderna kvar hade det varit problematiskt.

Oj men en 17årig pudel är mycket äldre än en 17årig katt. Var det en dvärgpudel så var den 109år. Var det en stor pudel så var den 114år gammal.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja CHAE 😄

Iiiiih tja Slej! 😄🥰

NY: duschad!

Vart tungt å skotta tösnön!

😊

Lägg av med det då 😠

MickeH sade det!

Läkare är grymma! 😑

Ska snart in till skolan och spela in trummor 😮

Jupp en del i all fall. En del är jävligt otrevliga och dryga också 🙂

Hur går det i plugget tycker du? Trivs du och sådär?

Japp de e dom!

😮😑

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Vad har du tagit för medicin?

Vet inte riktigt faktiskt. "Is for pain, is for inflammation and a little antibiotic." Typ bredspektrumantibiotika och kortison. Hemma fick jag Terracortril.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ VÄNNER

Mina öron verkar ha tagit stryk av misshandeln med antibiotika. Tinnitusen är typ tre gånger värre. Det är lite dumt.

Åh så missar jag att det var PT-dags. Pinsamt.

HÄJ PJOCKE!

Joppit' 🙁

SKURA!!! 😆

* * *

Bästa. Wikin. Ever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt faktiskt. "Is for pain, is for inflammation and a little antibiotic." Typ bredspektrumantibiotika och kortison. Hemma fick jag Terracortril.

Kortison är teh shit 😑 BredspektrumsAB låter som en plug-in från Waves 😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt faktiskt. "Is for pain, is for inflammation and a little antibiotic." Typ bredspektrumantibiotika och kortison. Hemma fick jag Terracortril.

Låter som nåt starkt som slår ut rubbet, även sånt som inte ska slås ut...

Kortison är teh shit 😑 BredspektrumsAB låter som en plug-in från Waves 😮😛

Och dyrt som fasicken...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det där verkar lika vetenskapligt som psykologi.

Ja det finns en massa tester man kan göra med för att få en mera exakt siffra. Precis som med människor så kan man mäta BMI, syreupptagningsförmåga, hjärtats styrka osv.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja det finns en massa tester man kan göra med för att få en mera exakt siffra. Precis som med människor så kan man mäta BMI, syreupptagningsförmåga, hjärtats styrka osv.

Ja så har du ju mycket hundpsykologi att läsa om man vill det med iofs.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...