Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Den här får jag inget ljud ur, inte heller pianolåten nån (memphis?) la ut. De går igång men är tysta, vad fan? Mina egna soundkluddar låter som vanligt här.

Edit: Va fan, "kopian" i detta inlägg låter, men inte orginalpostens kloud?

Herrens vägar äro i sanning outgrundliga.

Passar bra med att hänvisa till Herren i ditt inlägg, för den galande tuppen i låten var en blinkning åt Bibeln och skulle skapa lite ödesdiger stämning. "Innan hanen galt tre gånger ska du ha förnekat mej", sa Jesus till Petrus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad som är värst med hörselgångsinflammation. Att det gör ont, att man inte hör ett skit eller att tinnitusen blir så extremt påtaglig att jag börjar känna mig sugen på att hångla med ett hagelgevär. Måtte det ge med sig snart.

Ta vitlök, men det får absolut inte vara en större bit än ett knappnålshuvud, linda in den i bommull, o ha den i örat på natten. Gör du det kommer besvären att försvinna, ev för evigt. Mina styvdottrar hade problem hela jävla tiden när de gick på dagis, penicillin flera ggr om året. Efter tips om det här försvann det onda, o det kom aldrig tillbaka mer heller, fast de gick kvar på samma dagis.

Även jag fick öronvärk på gamla dar, samma hjälpte på mig.

Jag gav tipset till musikerpolare; "ta för fan inte mer än ett knappnålshuvud osv"… sa jag. Den dåren tog hela jävla klyftor o pulade in hårt i hörselgången när han la sig o somnade. Han blev typ medvetslös av smärta o fick åka till doktorn.

Man kan även ta vitlök i en tuss på bröstet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta vitlök, men det får absolut inte vara en större bit än ett knappnålshuvud, linda in den i bommull, o ha den i örat på natten. Gör du det kommer besvären att försvinna, ev för evigt. Mina styvdottrar hade problem hela jävla tiden när de gick på dagis, penicillin flera ggr om året. Efter tips om det här försvann det onda, o det kom aldrig tillbaka mer heller, fast de gick kvar på samma dagis.

Även jag fick öronvärk på gamla dar, samma hjälpte på mig.

Jag gav tipset till musikerpolare; "ta för fan inte mer än ett knappnålshuvud osv"… sa jag. Den dåren tog hela jävla klyftor o pulade in hårt i hörselgången när han la sig o somnade. Han blev typ medvetslös av smärta o fick åka till doktorn.

Man kan även ta vitlök i en tuss på bröstet.

Mitt tips: Mosa vitlök i olja, oliv eller raps. Ta det på en topz, för försiktigt in i hörselgången. Ofta är man torr i örat och kan behöva olja där. Frågan fick bukt med klösmärken efter katten där hon fått var på detta sätt.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Satt just och läste lite historia om Marshall och deras förstärkare. Så vackert det här med att det inte fanns mastervolym på grejerna förr i världen. "You had to turn it way up to get it to distort." Sjukt rockigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare i båtklubben åt en klyfta vitlök varje dag, han var absolut inte sjuk en dag tack vare det, (sa han) han blev nästan 90, då tvärdog han ihjäl.

Käkar man vitlök var dag känner man inte själv den doften efter ett tag. Men omgivningen gör det. Ett äpple om dan håller doktorn borta och en vitlök om dan håller alla andra borta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkar man vitlök var dag känner man inte själv den doften efter ett tag. Men omgivningen gör det. Ett äpple om dan håller doktorn borta och en vitlök om dan håller alla andra borta med.

I göteborg fanns det nån krog eller liknande som bara hade recept med vitlök. Till och med biran var nån vitlöksvariant.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Är väl inte svårare än att slå på radion. 😑 Bra band däremot...

Menååååååååh. ETT BAND SOM JAG GILLADE DÅ FÖR HELVETE GUBBJÄVEL....... 😳 :blink: 😐😛

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Du skulle inte kunna tänka dej att tala om vilket.

Jo, absolut!

Radioactivity – Radioactivity

Amerikanskt band som låter väldigt mycket engelsk punkrock tycker jag. Påminner en del om 999, Adverts, Skids, Undertones, etc. Tyvärr missade jag dem när de spelade i Malmö i höstas. Otroligt synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...