Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

FETT NAJS 😄 Det känns lovande me nya bandet eller? Är alla medlemmar nya för dig eller kände du någon innan?

Det känns jävligt bra faktiskt. 🙂 Trummisen är en gammal polare och jag har träffat basisten och sångaren ett par gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det känns jävligt bra faktiskt. 🙂 Trummisen är en gammal polare och jag har träffat basisten och sångaren ett par gånger.

Skulle också vilja hitta några att repa med. Hoppas på att får höra några bra låtar av er snart då. 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Meeh, Så sinnessjukt trött och stressad, jobbet börjar ta knäcken på mig. Orimliga deadlines och orimlig arbetsbörda. Oavsett hur mycket jag jobbar övertid så hinner jag inte och belastas bara med mer. Sover dåligt nätterna. Kul om man blir utbränd innan man hinner fylla 25.

Nu såhär 6 månader försent in i projektet så tar de in en ny kille som ska hjälpa oss, men som ju är helt grön och inte insatt, så blir ju att lära upp honom, vilket innebär ännu mer jobb under lång tid. 😳

It's the most wonderful time of the year... 😏

Det känns bättre framåt maj, men se till att det inte känns alltför illa fram tills dess. Har själv fått sjukskriva mig ett par gånger på tidig vår, man blir trot eller ej inte alls svartlistad på arbetsmarknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Goder Morgon!

En ny dag full med möjligheter - och omöjligheter. Har börjat kolla i Stora Musikboken. Inte så mycket helt nytt men en bra sammanställning av musikens grunder. Få se vad det mynnar ut i.

Första kaffet avklarat. Mer att vänta. 😆

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Goder Morgon!

En ny dag full med möjligheter - och omöjligheter. Har börjat koll i Stora Musikboken. Inte så mycket helt nytt men en bra sammanställning av musikens grunder. Få se vad det mynnar ut i.

Första kaffet avklarat. Mer att vänta. 😆

Det är ju precis det det är, grundläggande musikteori. Fast du kommer in på djupare vatten längre in i boken.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det den där pianopluggen du köpte för inte så länge sen? både ljud- å kompositionsmässigt lät det riktigt fint ☺️ skulle gärna vilja kunna lite sånt där jazzigt sväng..

Det är XLN:s Addictive Keys! Rätt så bra plugg och snabbladdat!

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Smileyn var till för att jag är hemma å får pussa min älskade 🥰

Oj vad vig du är! :rolleyes:

🙂 :) 🙂😄

Du hade nog inte fått gå heller, tror jag. Det är enbart för antagna studenter. 😑

Aha! Då så, då slipper jag ha ångest för det! 😛

Jag lyckas alltid stava fel till professionell. Det är inte professionellt av mig. 😠

Jag lärde mig detta genom att tänka på professor, som jag aldrig haft problem med att stava. Och sen är det bara att minnas att det ska vara två l också! Bra va?!

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Jag vet inte vad som är värst med hörselgångsinflammation. Att det gör ont, att man inte hör ett skit eller att tinnitusen blir så extremt påtaglig att jag börjar känna mig sugen på att hångla med ett hagelgevär. Måtte det ge med sig snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad som är värst med hörselgångsinflammation. Att det gör ont, att man inte hör ett skit eller att tinnitusen blir så extremt påtaglig att jag börjar känna mig sugen på att hångla med ett hagelgevär. Måtte det ge med sig snart.

Oj, hoppas inte min låt gjorde det värre... Tror du ska ställa undan bössan...

Jag var öronbarn som liten pga. smal örontrumpet. Det var därför jag började spela trombon. 😏 Hursomhelst gjorde det fruktansvärt ont och jag tyckte det lät som om jag hade ett tåg i skallen. Dock behövde jag aldrig spräcka trumhinnan för att få ut var. Ibland låter en ton i öronen utan att jag vet varför. Kanske signal från ett UFO. 😑

Ranelid har alltid tinnitus sen han skadade sig som barn, har han berättat. Det låter som en sågklinga som alltid är igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Oj, hoppas inte min låt gjorde det värre... Tror du ska ställa undan bössan...

Jag var öronbarn som liten pga. smal örontrumpet. Det var därför jag började spela trombon. 😏 Hursomhelst gjorde det fruktansvärt ont och jag tyckte det lät som om jag hade ett tåg i skallen. Dock behövde jag aldrig spräcka trumhinnan för att få ut var. Ibland låter en ton i öronen utan att jag vet varför. Kanske signal från ett UFO. 😑

Ranelid har alltid tinnitus sen han skadade sig som barn, har han berättat. Det låter som en sågklinga som alltid är igång.

Ingen fara, tror inte ljudet nådde in till trumhinnan ens 😉

Jag fick problem först i tonåren, konstigt nog. Aldrig haft bekymmer med öronen som liten, men sedan 16-årsåldern har jag fått inflammationer/eksem i hörselgångarna nästan varje år. När det är som värst svullnar saker och ting upp så det blir omöjligt att höra, tugga, sova, etc. Och skulle man råka göra något som påminner om en tryckutjämning (t.ex. hicka eller kväva en rap) gör det ont i hela kroppen. Som tur är brukar det försvinna efter ett par veckor med örondroppar...

Jag vet inte hur jag ska beskriva ljudet från min tinnitus. Snarare som ett kylskåp än som en sågklinga skulle jag tro. Och så är det i alla fall två eller tre toner samtidigt. I vanliga fall är det inte så påtagligt, men när jag vistas i tysta miljöer eller har öronproppar (eller som nu, svullna hörselgångar) är det ganska påträngande. Jag har märkt att det stör en del när jag försöker koncentrera mig på att höra något specifikt, så jag blir ganska fort trött när jag försöker mixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Earplugs och hörlurar ska man va försiktig med om ens örongångar e känsliga. De bör hållas rena. Frugan fick hörselgångseksem av hörlurslyssnande så hon får va försiktig - mest lyssnar hon från stereons högtalare. Hon fick det sen hon skaffat en Sony Walkman för flera år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite flummig ambient jag gjort med ett par Korg Kaossilatorer och lite fågelläten.

https://soundcloud.com/algotezza/now-is-the-time-and-space-is

Den här får jag inget ljud ur, inte heller pianolåten nån (memphis?) la ut. De går igång men är tysta, vad fan? Mina egna soundkluddar låter som vanligt här.

Edit: Va fan, "kopian" i detta inlägg låter, men inte orginalpostens kloud?

Herrens vägar äro i sanning outgrundliga.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån skrev att den här saknade diskant överlag. O det gör den ju, vad borde jag försöka förbättra med ljudet? Trummorna (äkta trummor) är väl alldeles för torra? Soft låt passar väl med lite längre trumreverb. Fan jag tyckte den här var bra mixad förut. Jag är nog dum i skallen

https://soundcloud.com/user7908154/lugnet-efter-stormen

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...