Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

😳

Ta mig fan den bästa pagetoppern på länge! Så enkel men så full av underströmmar av tankar och idéer. Jag tolkar det som en kommentar till dagens svenska politiska klimat men det kan lika gärna vara en reaktion på dom senaste tidens nyhetsströmmar, exempelvis avslöjandet om NSA och liknande.

Well done! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta mig fan den bästa pagetoppern på länge! Så enkel men så full av underströmmar av tankar och idéer. Jag tolkar det som en kommentar till dagens svenska politiska klimat men det kan lika gärna vara en reaktion på dom senaste tidens nyhetsströmmar, exempelvis avslöjandet om NSA och liknande.

Well done! 🥰

Nåja! Ta inte ut segern i förskott.... i muffen!

Lade till en bild! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ju lön häromdan så jag skaffade Yohioloid download från PowerFX så jag kan få fram ännu konstigare sound. Jag är barnsligt förälskad i konstiga ljud.

Läste i tidningen igår om en snubbe i Helsingborg som har källaren fylld med klassiska analoga synthar. Skulle kanske gör att studiebesök med mina söner. Äldste har Logic och Mac, yngste har haft Reason men har köpt Mac nu och inte kommit igång igen med musiksnickrandet. Han har precis flyttat hemifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

En tidigare kollega på medieprogrammet har startat ölfirma: Lundabryggeriet i Torna Hällestad. Utmärkt mustigt öl!

Bosse? Vi brukar köpa malt via honom 🙂

Är du lärare på medieprogrammet? Jag gick där en gång i tiden, precis i skarven när det flyttade till Vipan. Vad kan det ha varit, kanske 1999? Jobbade du där då?

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Ta mig fan den bästa pagetoppern på länge! Så enkel men så full av underströmmar av tankar och idéer. Jag tolkar det som en kommentar till dagens svenska politiska klimat men det kan lika gärna vara en reaktion på dom senaste tidens nyhetsströmmar, exempelvis avslöjandet om NSA och liknande.

Jag tolkar det som sexuell ambiguitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bosse? Vi brukar köpa malt via honom 🙂

Är du lärare på medieprogrammet? Jag gick där en gång i tiden, precis i skarven när det flyttade till Vipan. Vad kan det ha varit, kanske 1999? Jobbade du där då?

Jag har haft religion och svenska på mp. Jag har jobbat på Vipan sen hösten -98.

Who are you? Jag heter Göran Egevad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag att ni ska göra, Algot!

Ja, jag känner längtan efter det nyckfylla analoga ljudet hos de klassiska syntharna...

Nån som provat theremin, förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan, heter du inte algot?

The Story of Algotezza

Jag hade en moster som kallades Ezzan och som var ogift på 60-talet. Tyvärr dog hon i höstas. Hon var hemma hos mina föräldrar en gång i mitten av 60-talet. Några vägarbetare höll på att asfaltera vägen utanför när vi satt på uteplatsen. En av gubbarna började snacka med min moster, flörtade lite. Han presenterade sig som Algot.

Så jag slog ihop Algot med Essan och så blev det Algotezza. När sen nätet kom blev det mitt nick på olika forum. Och med tiden mitt artistnamn på Spotify och SoundCloud. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Jag har haft religion och svenska på mp. Jag har jobbat på Vipan sen hösten -98.

Who are you? Jag heter Göran Egevad...

Då har våra vägar nog inte korsats. Jag flyttade aldrig med till Vipan utan hoppade av medan programmet var kvar på Polhem och började jobba istället. Som svensklärare hade jag en annan musiker. Jag är inte helt säker på vad han hette, men han spelade i ett band som hette Zoo och de gav ut en skiva som hette Hungrig mun. Hans namn kan ha varit Torbjörn, men jag känner mig väldigt osäker på om det verkligen var så. Bodde vid Järnåkra gjorde han i alla fall, så mycket minns jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

The Story of Algotezza

Jag hade en moster som kallades Ezzan och som var ogift på 60-talet. Tyvärr dog hon i höstas. Hon var hemma hos mina föräldrar en gång i mitten av 60-talet. Några vägarbetare höll på att asfaltera vägen utanför när vi satt på uteplatsen. En av gubbarna började snacka med min moster, flörtade lite. Han presenterade sig som Algot.

Så jag slog ihop Algot med Essan och så blev det Algotezza. När sen nätet kom blev det mitt nick på olika forum. Och med tiden mitt artistnamn på Spotify och SoundCloud. 🙂

Det finns ingen sån där story med sadamjr. Ville nog bara va irriterande. Stavade fel oxå. Tyckte det så bättre ut så där. På aftonbladets forum en gång i världen kallade jag mej STORPOTÄTEN.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Om ni är snälla någon dag så ska jag berätta storyn bakom mitt nick, eller handle som det hette när det begav sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ingen sån där story med sadamjr. Ville nog bara va irriterande. Stavade fel oxå. Tyckte det så bättre ut så där. På aftonbladets forum en gång i världen kallade jag mej STORPOTÄTEN.

Vilse i Pannkakan? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har våra vägar nog inte korsats. Jag flyttade aldrig med till Vipan utan hoppade av medan programmet var kvar på Polhem och började jobba istället. Som svensklärare hade jag en annan musiker. Jag är inte helt säker på vad han hette, men han spelade i ett band som hette Zoo och de gav ut en skiva som hette Hungrig mun. Hans namn kan ha varit Torbjörn, men jag känner mig väldigt osäker på om det verkligen var så. Bodde vid Järnåkra gjorde han i alla fall, så mycket minns jag.

Där ser man. Vi sågs inte. Världen är inte större än man gör den.

Googlade på Hungrig Mun och Zoo. Det här kom upp:

Hungrig mun / Zoo

[Malmö : Torbjörn Hanö, leverantör], p 1999

Spår

 

 

1. Alien

 

2. Ingenting

 

3. Dagar av regn

 

4. Varför måste du?

 

5. Hungrig mun

Namn

 

 

Grupp/institution

Zoo (musiker) (upphov)

Utgivning

 

 

År/datum

p 1999

 

 

Utgivning

[Malmö : Torbjörn Hanö, leverantör]

 

 

Utgivningsland

Sverige

Anmärkningar

Ämne

Exemplar

 

 

CD-singel CD99-2624

 

Wave YA_CD99-2624

Om ni är snälla någon dag så ska jag berätta storyn bakom mitt nick, eller handle som det hette när det begav sig.

Per Joakim?

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Per Joakim?

Så enkelt är det inte. Det är fånigare.

Förr i världen, och även nu för tiden, chattade jag på något som kallas IRC. Det är en sorts textbaserad realtidschat, och det finns olika nätverk man kan ansluta till. Jag började chatta på ett nätverk där man kunde ha jättelånga nicknames. Det jag hade sedan tidigare var anpassat till ett annat nätverk där man som mest fick ha åtta tecken långa nick, så jag bytte helt enkelt och började kalla mig "punkarjocke". Efter ett tag tröttnade jag på det nätverket och bytte tillbaka till det jag kommit ifrån, men ville behålla mitt nya nickname. Då fanns det ingen annan lösning än att komprimera det till pjocke. Helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Jupp! Fast hur mycket?

Det beror på.

Störigt att jag inte kan pagetoppa nu när senaste inlägget är mitt eget...

Redigerat av pjocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...