Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Och Cornelis Vreeswijk.

Lustigt att Dylan faktiskt började sin karriär som "Guthrie knock off". Han skrev själv att han ville vara precis som W.G i sina memoarer.

Cornelis hörde jag ffg 1964 - han gjorde ett stort intryck redan från början. "Jag har en spricka i min läpp" och sen "Brevet från kolonin.". Åkerström och Adolphson är också hörvärda... Dylan hörde jag ffg 1965. Man lyssnade ju på Radio Luzemburg då. Hey Joe med Hendrix nosade jag upp där innan Pop-65 spelat den. Pop-65, -66, -67 Leif H Anderson, Klas Burling...

Commando with a chainsaw.

Ta vilken fras som helst och lägg till "sa flickan" så blir det en fräckis.

Så blir det en fräckis, sa flickan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Cornelis hörde jag ffg 1964 - han gjorde ett stort intryck redan från början. "Jag har en spricka i min läpp" och sen "Brevet från kolonin.". Åkerström och Adolphson är också hörvärda... Dylan hörde jag ffg 1965. Man lyssnade ju på Radio Luzemburg då. Hey Joe med Hendrix nosade jag upp där innan Pop-65 spelat den. Pop-65, -66, -67 Leif H Anderson, Klas Burling...

Ta vilken fras som helst och lägg till "sa flickan" så blir det en fräckis.

Så blir det en fräckis, sa flickan

Nice! Sa flickan...

Corporate finance with a chainsaw

Bra för å lära sig skära kostnader 8)

Buuuuh! Haha!
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Kanske en svensk översättning av den titeln skulle göra susen iofs. Typ "Hobbiten med motorsågen" eller kanske "Den motorsågsförsedda hoben"

Fast på svenska heter ju boken Bilbo. Så då skulle det bli "Bilbo med en motorsåg" vilket väl får anses helt ok ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fast på svenska heter ju boken Bilbo. Så då skulle det bli "Bilbo med en motorsåg" vilket väl får anses helt ok ändå.

🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hmmm undrade just varför det var så ljust så här sent på kvällen. Nu undrar jag varför klockan dessutom är så lite så har sent på kvällen. Märklig värld vi lever i...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

För många skenproblem...

Så långsökt att jag inte nästan inte förstod poängen, fast att det bara var att följa spåret. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Öhm! Erkände jag just att jag var dummare än tåget? 😊

Nu skrev jag i politik-tråden! 😱😊

Ohhhhh noooo!
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Norrman: -TITTA!!! Där har tåget gått!

Svensken: -Hur vet du det?

Norrman: -Den har ju lämnat ett spår!

Haha! Hade inte hört den förut. Genigalt dålig på ett bra sätt. Både enkel och utstuderad på samma gång. Ungefär som ditt inlägg i politiktråden 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den här kommer snart i en brevlåda nära mej:

Stora musikguiden (rev uppl) - Musikteori

Bra! Då ser vi fram emot en högläsning av den här i längsta snart.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...