Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ja just det. Han översatte ju texten och gjorde en cover på W.G. Fast jag gillar inte Wiehes musik så mycket.

Inte jag heller, men den här är bra. Har inte peps gjort en varition?

k9 (oregistrerad)
Postat

Inte jag heller, men den här är bra. Har inte peps gjort en varition?

Det lär ju intressantare iofs. Måste nog googla och se om jag hittar den... om den finns...
Postat

För lite Woody Gutrie i världen just nu. En Golden Oldie på riktigt. Bob Dylans största idol och influens.

http://www.youtube.com/watch?v=oN6WYvTvQZo

Guthrie, Seeger och Dylan - en mäktig treenighet. Text och musik en helhet/enhet. Sen har vi ju även Cohen som inte går av för hackers han heller...

Postat

Vilken kurs? Själv gick jag på charmkurs på 80-talet.

Det satte sina spår...

pjocke (oregistrerad)
Postat

Det här är mitt land-varianten där Peps var med gjordes av ett antal musiker under namnet Nazister mot artister (eller om det var tvärt om) typ 2009.

k9 (oregistrerad)
Postat

Guthrie, Seeger och Dylan - en mäktig treenighet. Text och musik en helhet/enhet. Sen har vi ju även Cohen som inte går av för hackers han heller...

Och Cornelis Vreeswijk.

Lustigt att Dylan faktiskt började sin karriär som "Guthrie knock off". Han skrev själv att han ville vara precis som W.G i sina memoarer.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det satte sina spår...

Kanske kan jobba på SJ nu då?
Postat

The mixing engineers handbook, with a chainsaw.

Inte så kul 😱

100 and 1 ways to please your partner with a chainsaw.

Until I die with a chainsaw

The Hobbit with a chainsaw.

😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Den här var rätt rolig.

1800198_660524474010471_545366752_n.jpg

Amerikan Gods With a Chainsaw. Lät ju inte så fel ändå.
pjocke (oregistrerad)
Postat

Den här var rätt rolig.

1800198_660524474010471_545366752_n.jpg

Commando with a chainsaw.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är iofs Amerikan Gods jag läser nu. Den jag läste innan skulle bli en intressant boktittel: Conqueror With a Chasinsaw.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fast inte mycket kan slå The Hobbit with a chainsaw. haha.

Kanske en svensk översättning av den titeln skulle göra susen iofs. Typ "Hobbiten med motorsågen" eller kanske "Den motorsågsförsedda hoben"

Redigerat av k9
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.