Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Saddam, man måste inte vara snygg, eller vara utan handikapp. Det finns nån som jättegärna vill vara ihop med dig ändå. O på nätet är det väl lättare att slänga ut några trevare än att gå ut full på krogen. Det brukar väl bli bara skit med sånt.

Jag är skitsnygg, eller ansågs iallafall va det en gång i världen. Har en massa hangups från min uppväxt, med en morsa som blev tonåring på nytt samtidigt som jag blev det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har bara en tvåår äldre bror i Solna. Innan vi föddes så födde mor en en första pojk som tyvärr dog efter nån dag bara. Hade den pojken levt hade han hetat Mikael, (som brorsan gör nu) min bror hade fått mitt namn Håkan, och jag som tredje son skulle ha fått heta Björn, morsan hade räknat ut den ordning på pojknamn.

Hon hade nog bestämt flicknamn oxå i en viss ordning, men det tänkte jag aldrig på att fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en syster när du var tretton, skapligt. Är hon älder eller yngre?

Du verkar komma från en något ovanlig familj memphis. Menar inget illa med detta. Hoppas du inte tar illa upp. Hur många syskon har du, och hur många har du kontakt med?

Inte alls Saddam, är väl medveten om detta.

Har 4 bröder och en syster som är äldst (30). Har väldigt god kontakt och relation med alla av dom, som växer med åren, ses dock inte så ofta pga av långa avstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Livet kan va hårt. Jag fick nån sorts mul o klövsjuka (?) fruktansvärda diarrer när jag var ungf ett år. Inspärrad på Hudiksvalls sjukhus o fastlåst med remmar. Spydde o sket o vägde ingenting. När jag var vuxen fick jag av farsan en dagbok som han hittat efter mama som dog när hon var 66 år. I den stod det om min sjukdom och hur säker hon var på att jag skulle dö. Hon berättade att jag absolut aldrig skrattade som barn. Det var nog sviter efter tortyren på 50-talets sjukhus. När jag fick läsa de kortfattade raderna om hur jag i månader hölls fastspänd, och till slut enligt anteckningarna var helt genomskinlig har nog varit negativt för hela livet. Men sen jag fick läsa det där släppte det nog, jag kom ju inte ihåg nåt av det.

När jag strax efter det skulle till Hudiks sjukhus för att operera ut en tand fick jag värsta skräckkänskan utanför sjukhuset, som till stor del ser exakt lika ut nu som på 50-talet. Minnet av hur sjukhuset såg ut då fanns säkert kvar långt inne i skallen.

När de tog in mig, som ettåring på sjukhuset fick morsan knapp krama adjö, föräldrarna bara sparkades ut, sen fick jag ligga där o skrika mig medvetslös

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara en tvåår äldre bror i Solna. Innan vi föddes så födde mor en en första pojk som tyvärr dog efter nån dag bara. Hade den pojken levt hade han hetat Mikael, (som brorsan gör nu) min bror hade fått mitt namn Håkan, och jag som tredje son skulle ha fått heta Björn, morsan hade räknat ut den ordning på pojknamn.

Hon hade nog bestämt flicknamn oxå i en viss ordning, men det tänkte jag aldrig på att fråga.

Okej, tråkigt att höra. =/ Träffar du din bror nått? Är ni lika eller olika?
Link to comment
Dela på andra sajter

Min mamma födde en son 7 år före mej. Hon hade ett förhållande med en man som visade sej va gift utan att hon visste det. Detta har jag fåt veta på senare år, efter hennes död. Det har förklarat ett och annat.

Har du träffat brodern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brorsan o jag har alltid haft skitbra kontakt. När jag var liten o spinkig försvarade han mig. Ingen vågade röra mig, han blev vansiinig i så fall. Mig var han skitsnäll med jämt även om jag nog var lite retsam ibland.

Nu ska han flytta hem hit till Söderhamn igen nu när han är sjukpensionär, han o fjällan som är från Irland o jobbar i Istanbul. Han flyttade till Stockholm 1972.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mamma födde en son 7 år före mej. Hon hade ett förhållande med en man som visade sej va gift utan att hon visste det. Detta har jag fåt veta på senare år, efter hennes död. Det har förklarat ett och annat.

=/

Det är ju inte heller något som tillhör vanligheten. Din bror då, är han kvar i livet och träffar du isåfall honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Livet kan va hårt. Jag fick nån sorts mul o klövsjuka (?) fruktansvärda diarrer när jag var ungf ett år. Inspärrad på Hudiksvalls sjukhus o fastlåst med remmar. Spydde o sket o vägde ingenting. När jag var vuxen fick jag av farsan en dagbok som han hittat efter mama som dog när hon var 66 år. I den stod det om min sjukdom och hur säker hon var på att jag skulle dö. Hon berättade att jag absolut aldrig skrattade som barn. Det var nog sviter efter tortyren på 50-talets sjukhus. När jag fick läsa de kortfattade raderna om hur jag i månader hölls fastspänd, och till slut enligt anteckningarna var helt genomskinlig har nog varit negativt för hela livet. Men sen jag fick läsa det där släppte det nog, jag kom ju inte ihåg nåt av det.

När jag strax efter det skulle till Hudiks sjukhus för att operera ut en tand fick jag värsta skräckkänskan utanför sjukhuset, som till stor del ser exakt lika ut nu som på 50-talet. Minnet av hur sjukhuset såg ut då fanns säkert kvar långt inne i skallen.

När de tog in mig, som ettåring på sjukhuset fick morsan knapp krama adjö, föräldrarna bara sparkades ut, sen fick jag ligga där o skrika mig medvetslös

Usch fy då 😕 Sånt där sätter ju spår såklart.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att ni hört låten Both Sides now, med Joni Mitchell, akustiska versionen. Hon gjorde en ny orkesterversion av den låten på senare år, och jag tycker att det är den vackraste låten som finns. Har lyssnat på den tusentals gånger och tröttnar aldrig.

Joni Mitchell – Both Sides Now

http://www.youtube.com/watch?v=tKQSlH-LLTQ

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch fy då 😕 Sånt där sätter ju spår såklart.

Ja, och utan att jag hade en aning om det. Jag har tänkt att alla alltid skulle lämna mig, som mamma gjorde, de kastade ju ut henne. Doktorerna o avdelningssköterskorna var rena skräckfigurer på 50 talet, har hört andra berätta sånt. Så det där har väl förstört många förhållanden för mig, Men nu har jag o tanten vatt ihop länge. Hon har två egna barn o ett barnbarn, jag har en flicka på 24 som det går bra för, inget supar elle knarkarliv som tur är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och utan att jag hade en aning om det. Jag har tänkt att alla alltid skulle lämna mig, som mamma gjorde, de kastade ju ut henne. Doktorerna o avdelningssköterskorna var rena skräckfigurer på 50 talet, har hört andra berätta sånt. Så det där har väl förstört många förhållanden för mig, Men nu har jag o tanten vatt ihop länge. Hon har två egna barn o ett barnbarn, jag har en flicka på 24 som det går bra för, inget supar elle knarkarliv som tur är.

Är glad för din skull Nilsson..
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att ni hört låten Both Sides now, med Joni Mitchell, akustiska versionen. Hon gjorde en ny orkesterversion av den låten på senare år, och jag tycker att det är den vackraste låten som finns. Har lyssnat på den tusentals gånger och tröttnar aldrig.

Joni Mitchell – Both Sides Now

http://www.youtube.com/watch?v=tKQSlH-LLTQ

Fin låt. Lugna låtar med vackra sångmelodier är egentligen den enda musik som är värt nåt. Programmerade låtar o gitarrvråls hårdrock är egentligen bara skit. Det håller aldrig i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är glad för din skull Nilsson..

Dottern läser till socionom, o är politiskt verksam, hon är ordförande i Vänsterpartiet i Söderhamn. När jag var ung bara lekte jag igenom livet, drack mellanöl i kubik på helgerna o spelade i diverse rockband. Nåt samhällstänkande typ att det går att påverka så att man själv och andra kan få det bättre hade aldrig jag. När jag gick ut skolan var allt så enkelt, man kunde välja vilken industri man ville jobba på, och redan till första löningen kunde man köpa en beg Volvo som det aldrig blev fel på, det var bara att tanka för 70 öre litern o ut o ragga. Allt var oförskämt lätt. man tjänade bra med stålar, industriarbete är det bästa jobb man kan ha anser jag nu, sen jag har jobbat med vete fan allting.

Att dottern är som hon är gör mig stolt. Jag lekte mig igenom livet, gjorde väl ingen illa eller så, men tycket det var lite dåligt att inte ens gå o rösta för det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att ni hört låten Both Sides now, med Joni Mitchell, akustiska versionen. Hon gjorde en ny orkesterversion av den låten på senare år, och jag tycker att det är den vackraste låten som finns. Har lyssnat på den tusentals gånger och tröttnar aldrig.

Joni Mitchell – Both Sides Now

http://www.youtube.com/watch?v=tKQSlH-LLTQ

Joni mitchell är briljant. Här är hennes variant av unchained melody, med den låt hon skrev runt den, ett mästerverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

How odd! I really can't gather my

self to undderstand this thread, yet again I do find myself arguing against the Swedish gouvenment flawlessly. Guess I've got some grudges anyway...

Öhmmm felpost, fel tråd och fel forum.... 😱 :ph34r: 😱😳🤪😊😱 :ph34r: 😕😆

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är intressant hur känslor förstärks av alkohol. Om man är osäker hur man känner om något eller någon så e det bara att supa till, sen vet man.

fast nej, fast jo, men nej, men ja, näe, jo, eller självklart kanske... japp så är det nog inte, tror jag att jag vet... vad sa du nu igen?
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...