Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Har nyligen köpt några böcker som jag ser fram emot att läsa.

-Den förlorade cyklisten

Om Lars Bengtsson som cyklade från Gbg ner till Sydafrika (IRL alltså). Det är en jäkla bit att ta sig och många länder man korsar. Har börjat på denna och verkar lovande.

-Jony Ive - The genious behind Apples greatest products

Ja, som det låter. Biografi om designern Jonathan ive, hans liv och vad han gjort. En inspirerande man, med stor passion för det han gör.

-The art of happiness - Dalai Lama

Vill försöka få en bild om vem den nuvarande Dalai Lama verkligen är.

Har sett många bra citat från honom så en bok är på sin plats.

Låter spännande, alla tre på sitt sätt. Även om biografier ofta känns lite konstlade på ett eller annat sätt. Söker själv något vettigt att läsa, så dessa kanske kan vara ett bra tips. Ska kolla upp dem lite. Just nu så läser jag helst på engelska iofs, men skulle nog vara nyttigt med en svensk bog mellan varven.

Läser just nu American Gods av Neil Gaiman. ganska ok men inte mer än så. Många jag känner älskar den dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Så norpar du pagetooppern också! Inte dåligt. 😄

Jomen kolla upp dom! ☺️

Fast det känns som att jag gav dig toppern där ändå....
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag läser bara deckare + böcker man lär sej nåt av. Vanliga romaner har jag lagt ner. Nu håller jag på med en bok om hitler under första världskriget.

Har du läst Conn Igullden (han heter så) någon gång? Älskade hans historiska romaner om Julius Cesar och Djingis'Kahn. Han blandar visserligen fiktion med historia fast redovisar blandningen på ett bra sätt i slutet på varje bok.

Vi tog den tillsammans 🥰

Oh yeah! 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du läst Conn Igullden (han heter så) någon gång? Älskade hans historiska romaner om Julius Cesar och Djingis'Kahn. Han blandar visserligen fiktion med historia fast redovisar blandningen på ett bra sätt i slutet på varje bok.

Nej, men det är två personer som jag är nyfiken på så det kanske vore nåt. Bruno k öijer kommer väl snart med en ny diktsamling oxå. Den vill jag läsa. Han är men av mycket få poeter i sverige som säljer några böcker. Han har en liten sommarkåk utanför åtvidaberg. Har sett honom några ggr när han gör tillslag på willys. Jävlar vilket tempo.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nej, men det är två personer som jag är nyfiken på så det kanske vore nåt. Bruno k öijer kommer väl snart med en ny diktsamling oxå. Den vill jag läsa. Han är men av mycket få poeter i sverige som säljer några böcker. Han har en liten sommarkåk utanför åtvidaberg. Har sett honom några ggr när han gör tillslag på willys. Jävlar vilket tempo.

Brukar ha svårt för poeter i längden, men kanske värt att kolla honom med. 🙂

Alltså, den nya bergbanan på Liseberg verkar helt sinnessjuk! Undrar hur mycket kö det kommer vara dit i sommar?

http://projekthelix.se/helix-element/

Såg ju kul ut. 😎

Intressant tråd i Storforumet:

http://forum.studio....r/#entry1536633

Vågar man läsa där? Det är ju halvvägs till IRL härifrån. 😛 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Tappa motivationen till musik? Det har jag aldrig gjort. Kanske alla möjligheter o all teknik gör det lite drygt även för datanördar? När jag började spela fanns det inga inspelningsgrejer alls nästan. Vi var alltid olika rockgäng som spelade tillsammans. Antagligen mkt roligare än att sitta o göra "produkter" med hjälp av färdiga ljud från en dator. Men nu finns ju knappt nåt annat än det…

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappa motivationen till musik? Det har jag aldrig gjort. Kanske alla möjligheter o all teknik gör det lite drygt även för datanördar? När jag började spela fanns det inga inspelningsgrejer alls nästan. Vi var alltid olika rockgäng som spelade tillsammans. Antagligen mkt roligare än att sitta o göra "produkter" med hjälp av färdiga ljud från en dator. Men nu finns ju knappt nåt annat än det…

För mig är det tvärtom. Tack vare appar i mobilen gör jag låtskisser som aldrig förr.

Fast det är klart, jag är ju bara datornörd. Inte lika riktig som en s k rocker.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på Linux.. Synd att det inte finns lika många musikprogram och pluggar till det som Windows och Mac. Skulle vara trevligt att skippa Windows helt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på Linux.. Synd att det inte finns lika många musikprogram och pluggar till det som Windows och Mac. Skulle vara trevligt att skippa Windows helt..

Jag håller mig neutral i den frågan. Men det är ju logiskt att företagen håller sig där deras kunder är.

Pluggar och seriösa DAW's kommer inte komma till linux då förfrågan inte finns hos kommersiella kunder såvitt jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...